• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 0
1

مرگ تدریجی مردمان یک استان در غرب ایران!

  • کد خبر : 3373
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- ماجرای مظلومیتی مردمان نجیبی است که اگر چه غیرت و حیاء و وفاداری دارند، اما چون خود را گره خورده در تار و پود هویت ایرانی شان می دانند، اهل شلوغ کاری و هیاهو و جنجال نیستند.چرا هر چه مردم نجیب تر و وفادارتر باشند، سوء برداشت ها و حق کشی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- ماجرای مظلومیتی مردمان نجیبی است که اگر چه غیرت و حیاء و وفاداری دارند، اما چون خود را گره خورده در تار و پود هویت ایرانی شان می دانند، اهل شلوغ کاری و هیاهو و جنجال نیستند.چرا هر چه مردم نجیب تر و وفادارتر باشند، سوء برداشت ها و حق کشی ها در حق آنان باید بیشتر از سایرین باشد؟ به کجا چنین شتابان مسئولان محترم؟!

مرگ تدریجی مردمان یک استان در غرب ایران!ماجرای مظلومیتی مردمان نجیبی است که اگر چه غیرت و حیاء و وفاداری دارند، اما چون خود را گره خورده در تار و پود هویت ایرانی شان می دانند، اهل شلوغ کاری و هیاهو و جنجال نیستند.مردمانی که حتی آب آشامیدنی را دریغ شان کرده اند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از تابناك، وجود نیترات بالا در آب شرب مردمان چهارمحال و بختیاری صدای مردم نستوه و وفادار آن دیار را در آورده است، مردمی که برای آب و شرب شان هم باید بسوزند و بسازند و درم بر نیارند. چون آنان مانند برخی از شهروندان استان های همجوار اهل شلوغ کاری هیاهوی خیابانی برای استیفای حقوق خود نیستند.

این در حالی است که نماینده این استان از مرگ تدریجی همشهریان خود سخن می گوید و معتقد است که به دلیل وجود نیترات بالا در آب آشامیدنی شهروندان این استان شاهد مرگ تدریجی اهالی این استان هستیم .

نکته جالب در این میان این است که  استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۱کمتر از یک درصد از جمعیت کشور ، ۱۰ درصد از آب مورد نیاز در کشور را تامین می کند، اما خود  نه تنها آب برای کشاورزی و مصارف صنعتی ندارد بلکه مردم این منطقه در تأمین آب شرب نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

پیشتر هم استاندار چهارمحال و اعلام کرده بود که  وزارت نيرو در زمينه تأمين آب اين استان در سال هاي گذشته كوتاهي كرده و اين موضوع به گلايه مردم استان تبديل شده است.این در حالی است که مردم چهارمحال و بختياري فقط اجازه برداشت چهار درصد از آب هاي سطحي استان را مي خواهند.

اما نکته جالب این جاست که با وجود ۱۱ ميليارد متر مكعب آب جاري در چهارمحال و بختياري آب شرب مردم از آب هاي زير زميني تأمين مي شود.در واقع با توجه به پايين رفتن شديد سطح آب هاي زير زميني، احتمال افزايش ميزان نيترات در آب شرب چهارمحال و بختياري بالا رفته است.

آب شربی که اجازه برداشت از آن را به مردم چهار محال وبختیاری نمی دهند،به بخش پایین دست سرازیر می شود ومردم پايين دست در استان اصفهان شش ميليارد و ۶۰۰ ميليون متر مكعب از این آب را  مصرف مي كنند. به راستی مردم این استان هم باید اهل شلوغ کاری باشند تا بتوانند حق و حقوق خود را به دست آورند؟ چرا هر چه مردم نجیب تر و وفادارتر باشند، سوء برداشت ها و حق کشی ها در حق آنان باید بیشتر از سایرین باشد؟ به کجا چنین شتابان مسئولان محترم؟!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. ما گاهی بی عرضگی را با نجابت اشتباه میگیریم !!

  2. شده حکایت ” حیاپا حیا اکنه بی حیا اگو زوم اترسه ”
    مردم بختیاری آدمهای حیادار و باشرفی هستند که خیلی وقتها به خاطر همین مسئله مورد سوء استفاده دیگران قرار گرفتند.
    اینم یه نمونه مثل بقیه

  3. احتمالا” خون مردم اصفهان رنگین تر از مردم چهارمحاله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.