• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 2
1

مسجدسلیمان با وجود پروژه های نفتی، گازی و وزارت نیرو باید از درآمد بیشتری بهره مند باشد

  • کد خبر : 3329
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵

به دنبال انتشار مقاله ای از آقای محمدمراد یوسفی نژاد در خصوص انتخاب شهردار و شرایط و التهابات ناشی از اين مسئله و بازتاب گسترده آن، برخی از کاربران ایشان را يكي از کاندیداهایی قلمداد کرده اند که به دلیل عدم پذیرش از سوی شورای شهر و با حب و بغض دست به قلم فرسایی […]

به دنبال انتشار مقاله ای از آقای محمدمراد یوسفی نژاد در خصوص انتخاب شهردار و شرایط و التهابات ناشی از اين مسئله و بازتاب گسترده آن، برخی از کاربران ایشان را يكي از کاندیداهایی قلمداد کرده اند که به دلیل عدم پذیرش از سوی شورای شهر و با حب و بغض دست به قلم فرسایی زده و سؤالاتی از ایشان مطرح کرده اند، این در حالی ست که باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در تاریخ 26 شهریور 92 در زمینه های مختلف مسائل و مشکلات مرتبط با شهرداری مسجدسلیمان با وي مصاحبه ای انجام داده بود، كه احساس مي شود پاسخ بيشتر سؤالات آنان در اين مصاحبه آمده است. لذا برای آن دسته از مخاطبینی که موفق به خواندن آن مصاحبه نگردیده اند، مجدداً آن را منتشر تا کاربران احیاناً به پاسخ سؤالات خود برسند. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان لازم می داند به موجب انجام رسالت رسانه ای خود جهت شفاف سازی اخبار و اطلاعات شهر و روشن شدن زوایای تمامی حقایق گفته و ناگفته، بدون هرگونه ملاحظه یا جانبداری همه سعی و تلاش خود را بکار بندد، مجدداً تقاضا می شود به منظور بالابردن سطح و کیفیت این سایت که متعلق به همه شهروندان و برای بسترسازی دمکراسی و شایسته سالاری، همچنین بهبود روش ها راه اندازی شده است، از طرح هرگونه کامنت و ابراز نظر توهین آمیز خودداری و در فضایی دوستانه و اخلاق مدارانه سؤلات و نظزات خود را بیان فرمایند. بدیهی است این سایت از انعکاس و انتشار نظرات و مطالبی که حاوی توهین و افترا به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد خودداری می نماید.

*****

محمد مراد یوسفی نژادی یکی از مسجدسلیمانی های مقیم تهران و هنرمند فرهیخته ای ست که پیگیر تمامی مسائل مسجدسلیمان می باشد. وی شهردار سابق نواحی تجریش و دربند، الهیه و قیطریه، سعادت آباد و شهرک غرب، گیشا، شهر آرا، صادقیه، شهرک اکباتان و رییس امور شهر در شهرداری مناطق ۲ و ۳ تهران، بوده است. یوسفی نژاد همچنین یکی از شاعران و منتقدان مطرحی ست که نقدهای او در جامعه ادبی کشور همیشه بازتاب فراوانی داشته است. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفتگوهایی با کارشناسان سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی در ارتباط با موضوعات مختلف مسجدسلیمان و مشکلات و معضلاتی که گریبانگیر شهر می باشد را انجام داده است که در بخش اول گفتگوی ما را با یوسفی نژاد می خوانید:

لطفا خلاصه ای از سوابق کاری خود را بیان کنید؟

اینجانب از سال ۱۳۶۵(حدود ۲۷سال) در حوزهء مدیریت شهری تهران مشغول هستم که عمدتا به سمت شهردار در نواحی شمالی، غربی و جنوب غربی تهران بوده است و مدتی نیز به عنوان مدیر آموزش شهروندی در شمیرانات.

با توجه به تجربیاتتان در این حوزه ها چنانچه با مشکلات شهری در مسجدسلیمان آشنایی دارید نظرتان را بیان کنید؟

مسجدسلیمان در گذشته نه چندان دور یکی از شهرهای مدرن ایران بود که کیفیت زندگی بخش زیادی از شهروندانش نسبت به سایر شهرها در سطح قابل قبولی قرار داشت، این بدان معناست که شهر بر اساس نیاز ساکنین و یکسری استاندارد های تعریف شده پایه ریزی و زیر ساخت ها کارشناسانه و علمی انجام پذیرفته بود اما متاسفانه در حال حاضر این نگاه وجود ندارد و مسجدسلیمان در زمره ی شهرهای توسعه نیافته یا با توسعه سطحی زیر ساخت ها تعریف می گیرد.

شما به عنوان کسی که سال ها در کلان شهر تهران و در پست های مدیریت شهری حضور داشته اید وضعیت فعلی مدیریت و افق های پیش رو را چگونه ارزیابی می کنید؟

با اطلاعاتی که بنده از شهر و شهرداری مسجدسلیمان دارم مشکلات شهر شامل چند بخش مهم است:

اول ساختار شهرداری، شهرداری مسجدسلیمان فاقد یک ساختار متناسب با رشد شهر بوده است این عدم تناسب حداقل در دو حوزه نمود عینی پیدا می کند ابتدا عدم تناسب وظایف ذاتی شهرداری با کیفیت بدنه ی موجود، یعنی شهرداری مسجدسلیمان به عنوان اولین گام بایستی برای برون رفت از مشکلات، اصلاحات را از درون خود آغاز کند. در حالی که با وجود نیروهای کمی و کیفی موجود در شهرداری رسیدن به ساختاری متناسب با نیازها امری بسیار سهل الوصول است و در عجبم که چرا تاکنون این امر مغفول مانده است، دوم عدم تناسب و عدم انطباق ساختار شهرداری با نیازهای تعریف شده در حقوق شهروندی ست که باید پس از آنالیز قابلیت ها و کاستی ها در یک فرآیند آمایشی به فوریت مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد، مشکل کالبدی شهر نیز مزیدی دیگر بر سایر علت هاست که انجام امور خدماتی و عمرانی را با موانعی مواجه کرده است، متاسفانه شهر در بسیاری از زمینه ها دارای دمل های چرکینی است که یک درمان جدی را می طلبد و در حوزه های مختلف نیاز به برنامه ریزی های جامع و راهبردی همچنین متناسب با مطالبات و حقوق شهروندی دارد.

به نظر شما کدام یک از حوزه ها در اولویت بازسازی قرار دارند؟

امور شهر مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته و وابسته اند، وقتی شهرداری ساختاری متناسب با نیازهای شهر نداشته باشد و حدود وظایف و اختیارات واحدها و افراد مشخص نباشد تمام امور لازم و جاری بلاتکلیف و بلاتصدی می مانند و نمی توان کسی را در پاسخگویی ملزم نمود، لذا پاسخ شما را این گونه می دهم که باید در تمامی حوزه ها با رویکردی جدید نگریست، در بحث ساختار شهرداری اجرای طرح ایزو بسیار ضروری ست همچنین در حوزه شهرسازی باید نگاه متفاوتی به ساخت و سازهای غیر کارشناسانه پیدا شود، مثلا هیچ ضرورتی ندارد در شهری مانند مسجدسلیمان با این شرایط جغرافیایی و اختلاف سطح های زیاد رشد عمودی و بلند مرتبه سازی داشته باشد ادامه این روند کار عبثی است که تبعات منفی آن در شئونات اجتماعی شهر اجتناب ناپذیر خواهد بود، در حوزه خدمات شهری راهکار های مناسب تری برای ارائه خدمات وجود دارد اما متاسفانه نگاه به این حوزه هنوز نگاهی سنتی و به دور از نیاز های واقعی شهروندان است، در حوزه ترافیک پس از ۵۰ – ۶۰ سال و در حالی که جمعیت شهر رشدی حداقل ۵۰۰ درصدی داشته است هنوز همان یک خیابان اصلی دو پوسته مرکزی شهر وجود دارد، در بحث جمع آوری آب های سطحی که یکی از معضلات جدی شهر است هیچ کار موثری صورت نگرفته است و اساسا در این زمینه مدیریتی وجود ندارد در حالی که حل این مشکل منافعی چند جانبه برای شهر دارد، در انتقال مشاغل مزاحم با وجود امکانات لازم تا کنون حرکت موثری انجام نشده است، در رفع سد معبر همواره یک دور باطل تکرار گردیده است و این در شرایطی است که پتانسیل لازم برای حل مشکل یا حداقل تعدیل این پدیده وجود دارد که حرکت منطقی در این مسیر علاوه بر حل مشکل سد معبر می تواند ایجاد شغل و تولید کار به دنبال داشته باشد، در ساماندهی و هدایت فاضلاب کماف سابق رود دره ها که می توانند فرصت مناسبی برای تلطیف شهر و روحیه شهروندان باشند به محلی برای انتقال فاضلاب شهری تبدیل گردیده اند، در حوزه توسعه فضای سبز آنگونه که شایسته است و شهر نیاز وافر به آن دارد ضعف مدیریت محسوس است و نکته بسیار مهم این که شهرداری مسجدسلیمان فاقد حوزه معاونت فرهنگی – اجتماعی است در صورتی که وجود این حوزه می تواند به عنوان حلقه واسط و رابط موجب پیوست اجتماعی مدیریت شهری با جامعه گردد، کلیه موارد گفته شده دارای راه حل های مناسبی است که در صورت نیاز به آن خواهم پرداخت اما اجمالا به چند نکته اشاره می کنم، گونه های درختی، تیرهای روشنایی معابر، مبلمان شهری، حتی شیوه اجرای نهرها و آبراه ها به هیچ روی متناسب با وضعیت و شرایط خاص شهر اجرا نمی گردد و به طور کلی اگر هم رشدی بوده باشد این رشد هوشمندانه و هدفمند نبوده است.

یکی از مشکلات اساسی مدیریت شهری پایین بودن میزان بودجه اختصاص یافته می باشد به عقیده شما چه راه حلی برای بالا بردن بودجه و درآمد شهری متصور است؟

اولا رشد هوشمند مقوله ای ست که چندان ارتباطی با میزان بودجه و درآمد شهرداری ندارد بالاخره در شهر طی سال های گذشته هزینه هایی شده است بحث بنده بر سر این است که این هزینه ها می توانست هدفمند تر باشد ثانیا درست است که مسجدسلیمان جزو شهرهای محروم به حساب می آید اما بیش از همه چیز محرومیت در چهره شهر مشهود است و در پرسپکتیو به وجود آمده توسط های مدیریت های قبل، این بدان معنی نیست که شهر فاقد پتانسیل برای کسب درآمد و نوآوری ست اتفاقاً مسجدسلیمان بالقوه قابلیت های بالایی برای کسب درآمد دارد، باید این قابلیت ها شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد، به عنوان مثال چرا باید قطعه زمینی چند هکتاری در منطقه مرغوبی از شهر به پارک عمومی تبدیل شود این زمین باید به درآمد های پایدار برای شهرداری تبدیل گردد اتفاقا احداث پارک در مدخل ورودی از نظر قرارداد های اجتماعی، ایمنی و حتی توپولوژیکی فاقد وجاهت لازم است، در بحث درآمد شما می توانید شاهین شهر یا دزفول را با مسجدسلیمان مقایسه کنید ، آیا رشد و توسعه یافتگی هوشمند در این دو شهر با مسجدسلیمان قابل قیاس است؟ مسجدسلیمان با وجود پروژه های نفتی ، گازی و وزارت نیرو باید از درآمد بیشتری بهره مند باشد، بر سر سفره مسجدسلیمان ادارات و سازمانهایی حضور دارند که علارغم بنیه مالی و توانایی های لازم هزینه ناچیزی از ملزومات این سفره را میپردازند! که بهبود این شرایط هماهنگی و همکاری همه مسئولین و دلسوزان شهر و استان را می طلبد.

برخی عدم وجود طرح جامع و تفصیلی را یکی از موانع مهم عدم توسعه یافتگی شهر می دانند نظر شما چیست؟

درست است، یکی از مشکلات اساسی شهر نداشتن طرح جامع و تفصیلی است و عامل آن وجود چاه های متروکه در متن بعضی نقاط شهر و محلات است اما این امر نباید شهر را از حرکت بازدارد در قانون طرح هادی شهر پیش بینی شده است که می توان طرح هادی شهر را جهت ساماندهی وضع فعلی و مبتنی بر طرح های جامع و تفصیلی قابل اجرای در آینده را به مورد اجرا گذاشت و شهر را بیش از این معطل طرح جامع و تفصیلی نگذاشت.

آیا شهرداری می تواند راساً مجری طرح هادی باشد؟

بله. این امر از وظایف ذاتی شهرداری است اما نباید فراموش کنیم که یکی از اهداف و دلایل انتخابات شوراهای شهر، ایجاد هماهنگی بین ادارات و دو ائر مختلف در شهر بوده است که اگر این امر محقق شود و شورای شهر از کسوت شورای شهرداری خارج و در مقام شورای تمامی شهر ظاهر شود تعامل میان دستگاه های مختلف در دسترس خواهد بود زیرا هدف همه خدمت رسانی به مردم است.

حرف آخر: سایت باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان بسیار سایت پویایی ست. من از تمامی دست اندرکاران این سایت تشکر می کنم. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 23
  1. آقاي يوسفي را من با شعرها و نقدهاي زيبايشان مي شناسم. مطالب زيبا و كارشناسانه اشان را در حوزه ي مسائل اجتماعي نيز در اين سايت مطالعه كرده ام. شايد چون ايشان در گذشته شهردار نواحي تهران بود بعضي ها فكري كرده اند ايشان مي خواهد خودش را براي شهرداري مسجدسليمان مطرح كند.

  2. متاسفانه فقط كساني كه به به و چه چه مي كنن حرف نمي خورن. اگه انتقاد كردي ميگن حتما منافعش به خطر افتاده…. نگران نباش جناب يوسفي نژاد حرفت را بزن و راهت را بكوب.

  3. با تشکر از مدیریت سایت بخاطر انتشار مجدد مصاحبه با این بزرگوار . بنده قبلاً نیز عرض کردم که با توجه به سوابق و تجربیات جناب یوسفی نژاد در شهرداری تهران، به نظر میرسد ایشان می توانند گزینه بسیار شایسته و مناسبی برای تصدی شهرداری مسجدسلیمان باشند. ظاهراً نسبت به مسائل این حوزه نیز اشراف کامل دارند. بهتر است اعضای محترم شورای شهر طی نشستی برنامه های ایشان را نیز بررسی نموده و در صورت پذیرش سکان هدایت شهرداری را به ایشان بسپارند.

  4. به گزارش يك منبع موثق شوراي شهر در صورت تاييد نشدن آقاي ورناصري دو گزينه ديگر را با ترتيب اولويت انتخاب كردند. اين دو گزينه در گذشته از شهرداران خوزستان بوده اند…

  5. بله من هم شنيده ام اولي دكترا داره و دومي هم دانشجوي رشته دكترا است. به اعتقاد من خدا كنه هركي مي خواد شهردار بشه يك ادم تحصيلكرده باشه. اين همه دكتراي رشته عمران و شهرسازي با سابقه كار هست حيف نيست برن يه ليسانس غير مرتبط بيارن. بعضي از آقايون ميگن چرا در گذشته اوردن خوب عزيز من چون در گذشت همچين اشتباهي كرده اند بايد حالا هم همين اشتباه رو تكرار كنند. اگه مي خوان مسجدسليمان را از اين وضعيت نجات بدهند به اعتقاد من كمتر از دكتر اون هم مرتبط با كار شهرداري نبايد به عنوان شهردار انتخاب بشه…

  6. درود بر آقاي يوسفي. حقيقتا نمي دانستم كه شما اين همه اطلاعات در ارتباط با موضوعات مختلف داريد. واقعيت اين است از آنجا كه شما دور از شهرستان زندگي مي كنيد از خيلي مسائل اطلاع نداريد. جو اين جا جو مناسبي نيست و هر كس به فكر منافع خودش است.

  7. انشالله به امید حق ورناصری نیاید چونکه هم کاربلد نیست هم اینا بفهمن که دوره طایفه بازی تمام شده اینطوری که شرح داده چطور میشه یکی ازتهران شهرداری تهران را رها کند و بیاید بشود شهرداری مسجدسلیمان اگر بیاید و با این سابقه به این شهر خدمت کند باید دست و پاش را ببوسیم اما وجدانا بنازم به آقای مرادی که در سایت آگاهی داد با مصاحبه زمانپور و معلوم شدن خیلی از مسایل جلو این کارها گرفته شد خدا خیرت بدهد.

  8. با سلام خدمت آقاي يوسفي نژاد عزيز. دوست عزيزي به نام آقاي امرالله جعفري از شما چند سوال كرد كه پاسخي به آن سوالات داده نشد. پاسخ به 3 تا از اين سوالات براي من مهم است. لطفا پاسخ اين سوالات را بدهيد:
    )آیا شما گزینه شهردار مسجدسلیمان بودید؟ اگر جواب شما آری است. علت دعوت و عدم انتخاب شما چه بود؟
    2)مدرک تحصلی شما چه می باشد؟
    3)آقای مولایی شهردار قبلی همین شهرداری و شهر آقای هاشم پور وآقای عالمی آقای زمانپور آقای هاشمی و همه شهرداران این شهر آیا دارای مدرک مرتبط بودند؟

  9. آقا كي تهران رو ول مي كنه بياد مسجدسليمان

  10. آقاي صالحي اين چه حرفيه كه ميزني شما هم كرديش مث اون آقايي كه گفته هر كه از تهران با اون امكانات بخواد بياد مسجدسليمان بايد دستاش رو بوسيد. چر ا اين همه خودت رو خوار مي كني… اصلا اينجوري نيست هركسي مكنت مردم رابكشه بياد برا مردم كار كنه… تازه اين افرادي كه اومدن شهر خودشون رو رها كردن و خوشي هاشون توي شهرهاي بزرگ بوده حالا برا بازنشستگي شون دنبال اين هستند يه پست بالايي بگيرن و بازنشست بشن تا يه حقوق خوبي بگيرن . ما كه از همه چيز خبر داريم. نه عزيز من ما مردم مسجدسليمان منت كسي رو نمي كشيم و هر كسي منت ما رو بكشه بياد كار كنه. تازه اين ما هستيم كه انتخاب مي كنيم و هر كسي رو هم انتخاب نخواهيم كرد. همين ورناصري كه ليسانس غير مرتبط داشت رو ديديد كه مردم چگونه باهاش برخورد كردند. رسول صالحي با مدرك دكترا و سابقه شهرداري رو رها كردند و بعد بروند يكي را با مدر ك غير مرتبط بگيرند….در ضمن دكتر جليلي با اين همه محبوبيتي كه دارد خودش رو خادم مردم مي دونه بعد شما مي ياي مي گيد اين آقا تهران رو ول كنه بياد مسجدسليمان… آقاي صالحي عزيز اين همه شان خودت ومردم شهرت را پايين نيار…

  11. جناب موسوي من كاملا با شما موافقم .مسجدسليمان احتياج به افراد با تجربه و البته تحصيلكرده دارد تا بتواند از اين وضعيتي كه گرفتار آن شده است بيرون بيايد.

  12. جناب مرادی چرا کامنتهای مثبت و در حمایت از آقای یوسفی نژاد را منعکس نمیکنید؟ این برخلاف رسالت خبری و اخلاق حرفه ای و توضیحاتی است که شما قبل از انتشار مجدد این مصاحبه نوشته اید. متن ارسالی بنده و چندتا از دوستان و همکارانم که اعلام کردند موافق حضور آقای یوسفی نژاد هستند را منتشر نکرده و به نطر میرسد دارید مغرضانه و دوجانبه عمل میکنید. انشاءالله که من اشتباه برداشت کرده باشم ولی همه قرائن و شواهد موید عرایض فوق بنده است .

  13. دوست عزيز جناب احمدي . متاسفانه چنين اظهار نظري آن هم از جانب شما غير قابل باور مي باشد…بنده تنها يك كامنت را منتشر نكرده ام كه آن هم به دليل تكراري بودن آن كامنت در مطلبي ديگر بوده است. اصول حرفه اي بايد رعايت شود چه از جانب شما دوست گرامي چه از جانب ما. به هر حال دست شما درد نكند. اما حرف خوبي نزدي خان…

  14. آقاي احمدي ما كه هر چي نگاه مي كنيم مي بينيم كامنت هاي منتشره كامنت هاي مثبت است. در ضمن يه سوالي كه پيش اومده اين است شما و همه دوستانتان پيش هم نشستيد و كامنت ميزاريد كه از هم خبر داريد…!!!

  15. آقا خیلی ها هستن که مثل آقای یوسفی نژاد اهل مسجدسلیمان هستند ولی از سالها قبل به هر دلیل یا با توجه به تغییر شرایط زندگیشون به خارج از کشور یا شهرهای دیگه نقل مکان کردن ولی دلشون همیشه اینجاست چون زادگاهشونه. مگه اونایی که از روستاهای اطراف اندکا و لالی و للر و کتک اومدن شهر کسی ازشون پرسید چرا؟ مشکلت چه بود که صفای مال رو ول کردی و اومدی تو ای شهر شلوغ و …
    کاشکی بقیه هم مثل آقای یوسفی نژاد بیان و دلشون برای ای شهر بسوزه و نظرات کارشناسی بدهند و مطلب بنویسند و راهکار نشون بدن. یا اصلاً بیان زمام امور اجرایی رو به دست بگیرن. تا کی شهر ما هی باید عقب عقب بره و پسرفت بکنه. والا شده عین یه دهات بزرگ. درضمن چه اشکال داره اگر یه آدم کاربلدی مثل این آقا که بیش از بیست سال تجربه در مدیریت شهرداری تهران داره، شوراییها ازش بخوان که بیا شهرداربشه. والا به نظر من جای تشکر هم داره اگر بخواد زن و بچه و خونه زندگیشه توی تهران ول کنه بیا شهردار مسجدسلیمان بشه که غیر از اینکه امکانات زندگیش صفره، تازه همه دنبال خراب کردن همدیگه اند. به نظرم نیومده پشیمون میشه ول میکنه میره. بنده خدا از راه دور داره مطالب خیلی خوب مینویسه، از همین الان یه عده با این ذهنیت که این آقا میخواد شهردار بشه شروع کردن به سمپاشی و تخریب.

    قبلاً هم گفتم آقا اگرهم تصمیم داری بیای، بیا. جا نزنی. حرفهای این تنگ نظرها رو نشنیده بگیر. اینا میخوان شما اصلاً اینورا پیداتون نشه. شاید هم نقطه ضعفهایی دارن که میخوان یه خودی بذارن شهردار. مطمئن باش اگر تصمیم گرفتی بیای مردم پشتیت رو میگیرن. مردم همونایی هستن که به همی آقایون رأی دادن و شدن شورای شهر. والسلام

  16. دوست عزیز جناب آقای احمدی این به دور از اخلاق می باشد که کسی را متهم به کار نکرده ای میکنید اینجانب گاهی اوقات از بعضی از مطالب حمایت میکنم وبه بعضی دیگر انتقاد تند ولی در هر دو صورت جناب آقای مرادی نظرات را توی سایت میگذارند و این اظهار نظری که درباره آقای مرادی بکار بردیدبی انصافی است

  17. من مطالب این سایت را دنبال میکنم مخصوصا مطالب مربوط به انتخابات را و فکر میکنم بعضی از همشهریها صحبتشان ربطی به موضوع ندارد و پرت حرف میزنند من تمام صحبتهای مصاحبه آقای یوسفی نژاد را با دقت خواندم همه ی حرفهایش از روی علم و آکاهی نسبت به امور شهرداری بوده و معلوم است کسیکه بیست سی سال در یک رشته ای کار کرده تجربه اش از من و شما بهتر است و حداقل این حق را دارد که اظهار نظر بکند بعد هم هیچ حرفی که نشان بدهد او میخواهد نامزد شود برای شهرداری در حرفهایش نیست حالا بعضی از اینها که گفته اندآقای یوسفی نژاد برای اینکه شهردار بشود و قصد دارد شهردار مسجدسلیمان بشود این حرفها را زده  معلوم است که جز کدام دارو دسته هستند و چقدر با بعضی از شوراییها ارتباط دارند از دوستانشان در شورا بخواهند او را دعوت کنند بیاید و برنامه بدهد اگر ترسی ندارند تا معلوم بشود یک من ماست چقدر کره داره و اصلا ببینند او حاضر است برای شهردار شدن برای مسجدسلیمان پیشقدم شود و برنامه هایش را بدهد یا نه من به عنوان کسیکه ارتباط کاریم با شهرداری است از صحبتهای او لذت میبرم و از آگاهیش نسبت به مسایل شهرداری کیف کردم شما به تیتر همین مطلب که آقای یوسفی نژاد گفته خوب توجه بکنید که گفته اگر این شرکت نفت و گاز و بقیه حق مردم شهر را بدهند یعنی عوارضات خود به شهرداری را بدهند  مشکل شهر حل میشود آیا این درست نیست ؟؟؟؟ آیا شرکت نفت و پتروشیمی و اینهمه سد به شهرداری عوارض و مالیات میدهند  و بقیه حرفها که معلوم است از سر دلسوزی گفته شده مانند ساخت و سازهای بی برنامه  و اگر به آنها عمل شود بسیاری از بدبختیهای شهر تمام میشوند حداقل کمتر میشوند از آقای مرادی هم که این بحثها را در سایت خود مطرح میکند و باعث روشن شدن ذهن عده ای که ذهنشان کور شده میشود متشکرم و تقاضا دارم این گفتگوها با افراد متخصص را بیشتر کند تا همه روشن شوند 

  18. باعرض سلام و احترام.
    مصاحبه بسیار خواندنی بود. از اینکه آقای یوسفی نژاد اینقدر باظرافت و دقت و موشکافانه مسائل و مشکلات شهر و شهرداری آن را از ساختاری گرفته و سخت افزاری و نرم افزاری تا نیازسنجی شهری و عدم انطباق ها و مدیریت شهری و نقاط ضعف و راههای برون رفت را شناسایی و بیان کرده اند و بر آنها اشراف کامل دارند جای تقدیر دارد.
    شکی نیست که در این مدت از مشاوران زبده ای در شهرداری تهران نیز بهره مند بوده اند که از نقاط قوت مدیریت کلان میباشد.
    شایستگیهای ایشان در زمینه های مطرح شده برکسی پوشیده و قابل استتار نیست. انشاالله در همه امور موفق و سرافراز باشند. جهت بهره مندی از مطالب پرمحتوای ایشان سپاسگزارم.

  19. مطلب جالبی بود گرچه قبلا هم خواندمش.
    ولی در پاسخ به بعضی کامنت ها باید گفت هیچ کس انقدر بزرگ نیست که برای شهردار شدنش دست وپایش را ببوسیم اقای کتکی عزیز شما از جانب خودتان نظر دهید نه مردم مسجدسلیمان.ما مردم این شهر احتیاج به کسی نداریم که بخواهیم دست بوسش شویم.ما در شهر خودمان افراد لایقی داریم.اقای یوسفی نژاد هم از این تفکر شما ناراضی هستند حتما اگر غروری نداشته باشند.ما مردم باید همت کنیم و مثل شهرهای دیگر از مسولینمان بخواهیم.باید منت این مردم صبور را بکشند و دستهای زحمت کش مردم را ببوسند که بخواهند خدمت کنند

  20. من با نظر موسوی و کورش موافقم.ما دستان کسی را بوسه نخواهیم زد ما منت کسی را نخواهیم کشید به قول معروف گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد.
    اقایان کم مدح گویی دروغین کنید! اقای یوسفی نژاد تنها می تواند مشاور خوبی برای شهر باشند نه بیشتر

  21. همه چیز را در مدرک نباید دید .چرا عجولانه قضاوت می کنید مگر یوسفی نژاد خواست بیاد شهردار بشه؟این اقا انقدر مشغله کاری دارند که هرگز به فکر شهردار شدن نیسب

  22. دوستان عزيز من آقاي يوسفي نژاد را به خوبي مي شناسم. انسان فرهيخته اي ست كه در همه حال دلش براي مسجدسليمان مي تپد… او دغدغه ي شهرش را دارد و مي خواهد كمك كند. من مطمئنم براي ايشان فرقي ندارد شهردار باشد يا چيز ديگر. هر جايي كه بتواند قدمي بردارد براي شهر او اين كار را انجام مي دهد. ايشون حتي توي تهران هم كه هستند دستشون تو كار خيره و به هر طريقي به همشهريانش خدمت مي كند…

  23. از تمام بازدیدکنندگان سایت، همشهریان و دوستان محترم خواهشمند است که در نگارش نظرات خود نهایت دقت را به کار گرفته، از پرداختن به موضوعات حاشیه ای، تفکر و تجسس و درپی آن اظهارنظر در خصوص شخصیت و نگرش و دیدگاه دیگران خودداری نمایند. این نه به مصالح شهرماست و نه در شأن شما. پیشتر از اینکه منبعد در نهایت ادب و احترام با هم سخن خواهیم گفت صمیمانه سپاسگزارم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.