• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان از:
دیدار صمیمانه علی عسگر ظاهری، استاندار خوزستان، جمعی از مدیران کل و مدیران اجرایی شهرستان با مردم و بررسی مشکلات شهرستان لالی + تصاویر

  • کد خبر : 33112
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه لالی به همراه جمعی از مدیران کل و مدیران اجرایی شهرستان لالی در دیدار صمیمانه با جمعی از مردم شهرستان لالی مهمترین اقدامات و برنامه های دولت برای توسعه و بهبود زیرساخت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه لالی به همراه جمعی از مدیران کل و مدیران اجرایی شهرستان لالی در دیدار صمیمانه با جمعی از مردم شهرستان لالی مهمترین اقدامات و برنامه های دولت برای توسعه و بهبود زیرساخت های شهرستان لالی تشریح شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان ظاهری ضمن تبریک عید مبعث گفت: مردم لالی، مردمی با اصالت وگذشته بسیار درخشانی هستند که متاسفانه شاخص های توسعه در این شهرستان بسیار پایین است. وی ادامه داد: روزی که بنده به عنوان خادم این مردم شروع به کار کردم شاخص های توسعه در این شهرستان ۴/۳۲ دهم درصد بود. ظاهری ادامه داد: شرم آور است که با گذشت ۳۹ سال از انقلاب به مردم بگوییم هنوز آب شربتان مشکل دارد…

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۲۰ میلیارد تومان برای آغاز به کار سد تراز دریافت شده است از استاندار خوزستان خواست به سازمان آب و برق دستور دهد مقدمات برگزاری مناقصه هر چه سریع تر آغاز شود. وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده چاههایی که در حتی حفاری گردید مشخص شد با کیفیت ترین آب معدنی از آن استخراج شده است که البته آقای علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان قول داده است تا اردیبهشت این پروژه آغاز به کار کند…

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فروردین سال ۹۶ دولت یک هدیه ارزشمند به مردم شمال خوزستان داد و در فاز اول مجوز ۵۷ هزار هکتار برداشت آب را در این مناطق گرفتیم که بخشی از زیرساخت نیز انجام شده است. وی ادامه داد: در فاز دوم قرار است در شهرستان لالی هزار هکتار شروع به کار کندکه هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد. ظاهری گفت: همچنین در حوزه برق حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه، ارتقاء کیفیت، روشنایی تمام روستاها اختصاص یافته است که در همین جا از شوراها؟،دهیاران و فرماندار شهرستان می خواهیم هر روستایی که در آن اقدامی نشده است پیگیری و اطلاع رسانی کنند تا مشکلات ان بررسی و مرتفع گردد. وی با بیان این که در بیمارستان لالی ۵ پزشک متخصص مشغول به کار می باشد از دانشگاه علوم پزشکی خواست کمک کنند تا نیازهای بهداشت و درمان این شهرستان برطرف گردد. ظاهری در بخش پایانی سخنان خود گفت: هدف از حضور مسئولین در شهرستان لمس مشکلات مردم از نزدیک است که امیدواریم در آینده هر روز شاهد توسعه و آبادنی بیشتر شهرستان  و شاهد تحقق خواسته به حق مردم باشیم.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سخنانی گفت: این چندمین بار است که در این مسوولیت توفیق داشتم در جمع مردم غیور و شریف شهرستان لالی حضور پیدا کنم. مردمی مهربان، جوانمرد، ساده و بی آلایش که دیدار آن ها برای انسان روحیه بخش است. استاندار خوزستان یادآور شد: در دوره‌ای که ۱۵ سال پیش معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان بودم برای ارتقای لالی از بخش به شهرستان به صورت ویژه پیگیر بودیم که خوشبختانه این کار انجام شد و در طول این سال ها لالی نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده است.

شریعتی ادامه داد: با این وجود توسعه در لالی آنچنان که مورد انتظار بوده انجام نشده است اما اقدامات و پیگیری ها برای بهبود وضعیت ادامه دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت شهرستان لالی در بخش گردشگری گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۳۵۰ هزار نفر از این شهرستان بازدید کردند که نشان دهنده پتانسیل بالای این منطقه است و ما نباید این قابلیت ها و جاذبه ها که می تواند منجر به توسعه اشتغال شود را از نظر دور نگه داریم.

شریعتی ادامه داد: در همین راستا طرح کمپ گردشگری در سفر گذشته من به این شهرستان مطرح شد که دستور دادم سازمان میراث فرهنگی آن را اجرا نماید که کارهای مقدماتی آن انجام شده و هم اکنون اخذ مجوز از سازمان آب و برق خوزستان در دست اقدام است و انشاالله در سال ۹۷ این طرح اجرایی خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان این که در طول این سال ها برای موضوع آب شرب در لالی اقدام خاصی انجام نشده است عنوان کرد: با تلاش نماینده محترم مردم لالی در مجلس شورای اسلامی امسال مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای حفر ۴ حلقه چاه آب در لالی در نظر گرفته شده است که دو حلقه انجام و به زودی دو حلقه دیگر نیز انجام خواهد شد که با انجام این طرح آب شرب لالی برای افق بیست سال آینده به صورت کامل تامین خواهد شد.

وی افزود: همچنین دو حلقه چاه دیگر هم ویژه عشایر حفر می‌شود که این کار با هماهنگی و توسط اداره امور عشایر و آبفا روستایی انجام خواهد شد.

شریعتی در مورد بخش کشاورزی در شهرستان لالی توضیح داد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری ابتدا مناطق شمال خوزستان در آن دیده نشده بود که خوشبختانه با پیگیری های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین سردار سرافراز اسلام جناب آقای دکتر محسن رضایی حدود ۵۲ هزار هکتار ویژه مناطق شمال خوزستان در این طرح گنجانده شد که حدود ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن برای شهرستان لالی منظور شده است.

شریعتی در خصوص مسئله آب سد تاراز لالی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده همچنین تلاش های مسئولان سازمان آب و برق خوزستان موفق شدیم مجوز تخصیص آب به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب برای سد تاراز لالی را از وزارت نیرو اخذ کنیم همچنین توانستیم موافقت اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سد را کسب نماییم.

وی در مورد برنامه دولت در بخش جاده و راهسازی در لالی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های فراوان و طاقت فرسا اعتبار احداث جاده الیگودرز به دره کائد و احمد فداله و پس از آن امتداد آن به لالی و مسجدسلیمان در بودجه امسال تثبیت شد و امیدواریم به زودی اجرایی شود. همچنین چهار خطه کردن سه راهی لالی به مسجدسلیمان را در برنامه داریم که در گام نخست پنج کیلومتر اجرا می شود و به تدریج کل مسیر چهارخطه خواهد شد.

استاندار خوزستان در مورد خدمات در بخش روستایی برای شهرستان لالی اظهار کرد: دهیاران با هماهنگی مدیر کل امور روستایی استانداری و همچنین بنیاد مسکن میتوانند مراجعه داشته باشند و تفاهم نامه برای آسفالت و بهسازی روستایی منعقد نمایند تا این کار در روستاها انجام شود.

شریعتی در مورد مسئله اینترنت در لالی توضیح داد: بر اساس گفته مسوولان طی دو هفته آینده و نهایتا تا خرداد ماه اینترنت قسمت شمال خوزستان به صورت سوآپ تحت پوشش قرار می گیرد. استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: در اعتبارات بحران ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای لالی اختصاص داده شده است. وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش های علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل گفت: پیگیری های آقای ظاهری و نگاه ویژه ایشان به حل مشکلات مردم قابل تقدیر است که امیدوارم نتیجه این تلاش ها در نهایت باعث رضایت مردم و حل مشکلات آن ها باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.