• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
3

فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری خبر داد:
کاهش۴۶ درصدی جرائم خشن در سطح شهرستان و افزایش ۳۳ درصدی کشفیات در سال ۹۶

  • کد خبر : 33012
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو در سخنانی گفت: سال۹۶ سال بسیار پر مشغله و پرکاری بوده است که در همه ماموریت های فرماندهی انتظامی با همراهی، تعامل و همکاری همه عزیزان حاضر در جلسه از جمله: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو در سخنانی گفت: سال۹۶ سال بسیار پر مشغله و پرکاری بوده است که در همه ماموریت های فرماندهی انتظامی با همراهی، تعامل و همکاری همه عزیزان حاضر در جلسه از جمله: اعضای محترم شورای تامین و در راس آن فرماندار محترم و تلاشگر، امام جمعه عزیز و دلسوز، نماینده محترم و خستگی ناپذیر در مجلس شورای اسلامی، دستگاه محترم قضایی، فرماندهی بسیج و اهالی محترم رسانه توفیقات بسیار خوبی به دست آمده است. ایشان در ادامه عملکرد آن فرماندهی را در ابعاد مختلف تشریح کرد و گفت:

در بعد انتظامی می توان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا که با کم ترین تنش و در امنیت کامل برگزار شده است، در اغتشاشات نیز، پلیس با هوشمندی، اقتدار و سعه صدر تا پایان به شکل بسیار خوبی این مهم را مدیریت و با کم ترین هزینه به حمد الله فیصله یافت. سرهنگ حسینی ادامه داد: در بحث برگزاری مسابقات فوتبال لیگ دسته یک تیم نفت مسجدسلیمان، ساماندهی لیدرها و انتظام بخشی به تماشاگران ضمن ایجاد جو آرام و امنیت برای تماشاگران و تزریق همین جو آرام به بازیکنان و کادر فنی که از لحاظ عملکرد تیمی هم تاثیر گذار بوده است و امروز شاهد صعود عنقریب تیم نفت به لیگ برتر هستیم. در تجمعات کارگری و مطالبات مردمی از موسسات مالی و اعتباری ثامن و… نیز با کم ترین تنش حل و فصل و مدیریت گردید. فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث مبارزه با سرقت ها در دو بخش ایجابی و سلبی بوده که در زمینه اقدامات ایجابی :

-شناسایی ساختمان های نیمه ساز ودر حال ساخت وملزم نمودن آنان به گماردن نگهبان

-تجزیه و تحلیل جغرافیای جرایم به صورت روزانه و تغییر تاکتیک عوامل گشتی و انتظامی

-تجزیه و تحلیل موردی و تطبیقی پرونده ها به صورت هر هفته یک بار در کمیسیون های تحول کوپ و عملیات (هفته ای یکبار)

-پیگیری نصب دوربین های مدار بسته در اماکن عمومی و اصناف با همکاری اصناف

-بازدید مستمر از بنگاه های اقتصادی و مالی

-اعزام کارشناسان پلیس پیشگیری به مجامع عمومی و ارائه آموزش های تخصصی پیشگیری از جرم.

-سرکشی مستمر از ضایعات فروشی ها و پارکینگ ها

-جلسات مستمر تعاملی با دستگاه قضایی

-تعامل و استفاده از ظرفیت بسیج شهرستان

شناسایی معتادین متجاهر و معرفی آنان به کمپ ها با همکاری ادارات جهت پرداخت هزینه آنان

و در زمینه سلبی:

-اجرای ۹مرحله طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۲۴نفر متهم

اجرای ۱۰مرحله طرح معتادین متجاهر و دستگیری ۶۱نفر

-اجرای۱۱مرحله طرح پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه وکشف ۲۸مورد خودرو سرقتی

-اجرای طرح شناسایی و دستگیری محکومین متواری با اخذ تعداد ۱۶۴۰فقره حکم قضایی ودستگیری ۵۴۰نفر

-اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه ها (۱۶مورد) و دستگیری ۲۲نفر

-اجرای ۱۰مرحله طرح پیشگیری از سرقت احشام ودستگیری ۴۴نفر از سارقین

که این موارد بخشی از اقدامات پلیس پیشگیری بوده که نتیجه آن کاهش ۱۴%از وقوع سرقت گردید

سرهنگ کارآگاه حسینی در ادامه گزارش خود در زمینه جرائم خشن گفت:

در مقایسه با سال قبل قتل(۶۰%-کاهش)، سرقت مسلحانه هیچ گونه سرقت مسلحانه انجام نشده است (۰)، سرقت به عنف (۴۰%-کاهش) تیراندازی (۴۰%کاهش)تجاوز به عنف، آدم ربایی و گروگانگیری بحمدالله نداشته ایم در مجموع۴۶%-کاهش جرائم خشن در سطح شهرستان داشته ایم و همچنین در بحث کشفیات در این زمینه ۳۳%افزایش داشته ایم و به بیان دیگر ۷۹%عملکرد عوامل انتظامی در بحث مبارزه با جرائم خشن نسبت به سال گذشته (سال ۹۵)بهبود یافته است.

وی در ارتباط با جرائم اقتصادی و مبارزه با زمین خواری نیز گفت: به حول و قوه الهی در استان رتبه اول را کسب و در زمینه آموزش در سه ماه آخر سال نیز در استان رتبه اول را کسب نموده ایم.

ایشان در ارتباط با اقدامات پلیس فتا نیز اظهار کرد:۶۸ %افزایش وقوع (تشکیل پرونده قضایی از سوی شکات) داشته ایم که البته ۸۰%افزایش کشفیات و همچنین ۸۴%افزایش دستگیری داشته ایم. وی ادامه داد: بیشترین پرونده های تشکیلی در پلیس فتا مربوط به موضوعات ذیل الذکر می باشد:

۱-برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی(۲۶%)

۲-هتک حرمت افراد و نشر اکاذیب (۲۲%)

۳-کلاهبرداری رایانه ای (۱۹%)

حسینی در ارتباط با تیراندازی ها نیز گفت: با اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده که در بندهای ذیل اورده شده است توانسته ایم اقدامات مطلوبی در این راستا داشته باشیم.

-آموزش وساماندهی تالار داران و جلسات مستمر با آنان

-اعزام مامورین در جشن های عروسی

-جلسه با بزرگان و منتفذین طوایف

-اجرای ۱۶مرحله طرح جمع آوری سلاح و کشف بیش از ۱۱۵قبضه انواع سلاح و دستگیری ۹۵نفر در این راستا که جا دارد از همه ی متولیان فرهنگی شهرستان از جمله امام جمعه محترم شهرستان تقدیر و تشکر نمایم. وی گفت: در زمینه ی پیشگیری از سرقت ها در مقایسه با سال ۱۳۹۵که۱۴%کاهش سرقت داشته ایم که در مقایسه با سایر شهرهای استان رتبه اول را در بین شهرستان های بزرگ و متوسط داشته ایم.

در زمینه کشفیات در مقایسه با سال۱۳۹۵نیز ۱۶%افزایش کشف را شاهد بوده ایم و به تعبیری عملکرد فرماندهی در بحث مبارزه با سرقت۳۰ %رشد داشته است. فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در ارتباط با اقدامات سال ۹۷ نیز اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال با تمهیدات اتخاذ شده و آموزش های همگانی و سلبی (کشف۳۳هزار انواع ترقه )هیچ گونه آسیب جدی به جوانان و نوجوانان وارد نشده است.

در ایام نوروز ضمن نصب ۴کانکس پلیس در ورودی و خروجی و پارک های شهرستان، تامین امنیت مسافرین نوروزی و با افزایش گشتی ها در سطح شهرستان و تمهیدات اتخاذ شده در مقایسه با سال گذشته ۸%کاهش سرقت ها و۵۲%افزایش کشف داشته ایم در مجوع امسال ۱۱۷%کشف سرقت داشته ایم همچنین برگزاری ۱۰جشن نوروزی که با تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه تیر اندازی انجام نشد که در این رابطه جا دارد از امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، دادستان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، اعضای محترم شورای تامین، اهالی محترم رسانه و برگزارکنندگان این جشن های طایفه ای تقدیر به عمل آورد. وی در پایان سخنان خود گفت: انتظار ما از مدیران محترم شهرستان تقویت حفاظت فیزیکی ادارات مربوطه و نصب دوربین های مدار بسته با کیفیت مناسب و با پیشنهاد و نظارت پلیس پیشگیری با مشاوره رایگان می باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. اقدامات پلیس ستودنی است.

  2. ان شالله سال اینده هم با پشتکار جناب سرهنگ سالی بهتر از نظر کشف و کاهش جرایم باشه و شهرمون عاری از هرگونه خشونت و خلاف و دزدی و مواد مخدر باشه

  3. درود بر جناب سرهنگ حسینی و پرسنل خدوم نیروی انتظامی

  4. لطفا به جناب سرهنگ بگویید گشت های خود را در محلات بیشتر کند اونم در شب ها در مناطق که وضعیت روشنایی مناسبی ندارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.