• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
2

از سوي كارشناسان مركز اسناد موزه هاي نفت:
اسناد دارای اهمیت، قدمت و ارزش آرشیوی، بیمارستان نفت مسجدسلیمان برای انتقال به مرکز اسناد، انتخاب شدند

  • کد خبر : 32787
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پرونده ها و اسناد بیمارستان امام خمینی مسجدسلیمان از سوی کارشناسان مرکز اسناد موزه های نفت مورد بررسی قرار گرفت و اسناد دارای اهمیت، قدمت و ارزش آرشیوی، برای انتقال به مرکز اسناد، انتخاب شدند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، محتوای بایگانی های راکد قدیمی ترین بیمارستان نفت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پرونده ها و اسناد بیمارستان امام خمینی مسجدسلیمان از سوی کارشناسان مرکز اسناد موزه های نفت مورد بررسی قرار گرفت و اسناد دارای اهمیت، قدمت و ارزش آرشیوی، برای انتقال به مرکز اسناد، انتخاب شدند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، محتوای بایگانی های راکد قدیمی ترین بیمارستان نفت در مسجدسلیمان، پس از بازبینی و بررسی به سه طیف پرونده های کارگزینی کارمندان و پزشکان ایرانی ایرانی و خارجی و مکاتبات آموزشگاه بهیاری؛ پرونده های پزشکی بیماران (سرپایی و بستری)؛ و سوابق پزشکی جانبازان جنگ تحمیلی تقسیم بندی شد.

بنا به همین گزارش از میان حجم بسیار سوابق راکد، مواردی به دلیل اهمیت و قدمت، دارای ارزش تاریخی شناخته شد که از جمله عبارتند از: تعداد ۶ مورد پرونده کارگزینی پزشکان ایرانی و هند؛ تعداد پنج مجلد دفتر بستری و ترخیص اتاق عمل مربوط به پیش از انقلاب اسلامی؛ تعداد پنج زونکن مکاتبات اداری پیش از انقلاب؛ تعداد ۱۲ پوشه مکاتبات آموزشگاه پرستاری مربوط به پیش و پس از انقلاب، تعداد یک زونکن گواهی فوت مربوط به سال ۱۳۳۵ و شمار قابل توجهی از عکس های منحصر به فرد پیش از انقلاب بیمارستان، پزشکان و کارکنان بهداشت.

آمبولانس بیمارستان مسجدسلیمان

پیشتر نیز کارشناسان گنجینه اشیای موزه نفت با همکاری کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، تعداد ۳۱۶ قلم شی قدیمی و ارزشمند را شناسایی و ثبت نمودند که از جمله آنها می توان به ترازو، ساکشن، لوله و شیشه شور، تجهیزات رادیولوژی، آزمایشگاهی، دستگاه دما سنج بدن انسان، ظرف های نمونه گیری و … اشاره کرد.

بیمارستان مسجدسلیمان که در حال حاضر امام خمینی خوانده می شود، در سال ۱۳۰۳ خورشیدی، یعنی حدود ۹۳ سال پیش به عنوان نخستین بیمارستان استاندارد و مجهز در خاورمیانه راه اندازی شد. این بیمارستان ۹۹ تختخوابی تا پیش از احداث بیمارستان های صنعت نفت در تهران، اهواز و دیگر مناطق نفتخیز، به بخش های مختلف صنعت نفت در جنوب کشور خدمات ارائه می کرد.

پیشینیه و قدمت تاریخی این بیمارستان در صنعت نفت و زندگی اهالی منطقه و نیز جایگاه اثرگذار آن در کشور و خاورمیانه، سبب شد این مرکز به عنوان یک مکان تاریخی ثبت ملی شده و برای تبدیل به موزه در دستور کار دفتر موزه های صنعت نفت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=32787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.