• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 11805اخبار امروز : 2
1

نظارت بیشتر به تسهیلات اعطایی و هدفمند نمودن آن ها از برنامه هایی ست که باید به آن توجه بیشتری نشان داد/ فرهنگ سازی در ارتباط با بعضی مشاغل جدید در شهرستان باید در اولویت قرار بگیرد/ در برنامه اشتغال علاوه بر افراد تحصیلکرده، اقشار دیگر نبز باید مدنظر قرار بگیرند

  • کد خبر : 31752
  • ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در کارگروه اشتغال مسجدسلیمان که با حضور اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری باید سند اشتغال شهرستان به صورت علمی و کاربردی تهیه و بر اساس آن سند وضعیت موجود را […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در کارگروه اشتغال مسجدسلیمان که با حضور اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری باید سند اشتغال شهرستان به صورت علمی و کاربردی تهیه و بر اساس آن سند وضعیت موجود را احصاء و در بازه زمانی مناسب اجرا کنیم. وی اولویت اول سال آینده را جهش قابل قبول در سطح اشتغال دانست و ضمن تشکر از تلاش و پیگیری های به عمل آمده خواستار استفاده مدیران دستگاههای اجرایی از همه ظرفیت ها در این زمینه شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گوروئی گفت: ضمن این که امیدواریم فاز اول پروژه بزرگ پتروشیمی در سال آینده به بهره برداری برسد و آلومینیوم نیز پس از افتتاح فاز اول در فاز دوم نیز کلید بخورد اما این آمادگی وجود دارد سرمایه لازم در اختیار طرح های قابل اجرایی که توجیه اقتصادی، اجتماعی و فنی داشته باشند و به تایید کارگروه برسد قرار داده شود.

فرماندار مسجدسلیمان اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید فرصت ها و ظرفیت های مرتبط با اشتغال دستگاه مربوطه خود را  در اختیار مشاور تنظیم سند توسعه اشتغال شهرستان قرار دهد. گوروئی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علیرغم کاهش نرخ بیکاری اما مسجدسلیمان همچنان بالاترین نرخ بیکاری در استان را دارد. وی از مشاور تنظیم سند توسعه اشتغال شهرستان خواست در برنامه اشتغال خود علاوه بر افراد تحصیلکرده، اقشار دیگر اعم از نیروهای فنی و … را نیز مورد نظر قرار بدهد …

وی ادامه داد: نظارت بیشتر به تسهیلات اعطایی و هدفمند نمودن آن ها از دیگر برنامه هایی ست که باید به آن توجه بیشتری نشان داد. فرماندار مسجدسلیمان خواستار دقت در پرداخت تسهیلات به افراد مستحق و پیگیری تا رسیدن به اشتغال بعد از دریافت تسهیلات اشتغالزایی شد و گفت: باید از طرح هایی که امکان بومی سازی در منطقه را دارا هستند استفاده کرد.

وی همچنین فرهنگ سازی در ارتباط با بعضی مشاغل جدید در شهرستان را اولویت دیگر خواند و گفت: بعضی مشاغل جدید وجود دارد که در شهرستان به آن ها توجه ای نشان داده نمی شود که باید در این رابطه به صورت صحیح اطلاع رسانی صورت بگیرد تا جوانان تنها به سمت مشاغل اداری و یا خاص هجوم نبرند…

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای فراهم کردن شرایط اشتغال در شهرستان گفت: نماینده محترم  در این رابطه زحمات زیادی را در بخش های مختلف متحمل شده اند که امیدواریم بتوانیم از  ظرفیت ایشان بهتر عمل کنیم… اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در سخنانی بر بهبود شاخص های فضای کسب و کار تأکید کرد و گفت: چنان چه رونق اقتصادی حاصل و موانع موجود در مسیر کسب و کار برطرف شود موفق به ایجاد اشتغال شده ایم. وی ادامه داد: برنامه راهبردی جامع اشتغال مسجدسلیمان توسط مشاوران متخصص که شناخت کاملی از پتانسیل ها، باورها و شرایط اجتماعی این شهرستان دارند تدوین شده است و در این برنامه داشته های مسجد سلیمان در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و غیره مدنظر قرار گرفته است.

وی با تصریح بر لزوم دست یافتن به تعریف مناسب از واژه های بیکار و شاغل، خاطرنشان کرد: به رغم این که دولت ها وظیفه ی ایجاد بستر مناسب برای رونق اقتصادی کشور را دارند اما گاهی عدم اشراف ما بر قوانین، توانمندی ها و نقایص، مدیریت منابع و مدیریت توزیع است که موانع و مشکلاتی را ایجاد می کند، بطور مثال برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ خود اشتغالی و کارآفرینی چه اقدامات موثری انجام داده ایم؟ چند فرد توانمند اقتصادی را در شهرستان شناسایی کرده و آنان را به سمت و سویی هدایت کرده ایم که با بهره مندی از رهنمودهای یک تیم مشاور متخصص و رایگان، بدانند سرمایه خود را در چه مسیری به گردش در بیاورند؟ برنامه ریزی های آموزشی ما برای آموختن مهارت های عملی به جمعیت واجد شرایط کار در مسجدسلیمان چه بوده است؟

معین شهرستان مسجدسلیمان در بخش اشتغال، افزود: مطمئناً اگر هم افزایی وجود داشته باشد از ناتمام ماندن هرگونه طرح اقتصادی جلوگیری خواهد شد و نمونه واضح آن، کارخانه آلومینیوم سازی در مسجدسلیمان است که در هفته های گذشته فاز اول آن افتتاح شد در حالی که از مرحله ارائه این طرح تا کلنگ زدن آن نزدیک به ۱۰ سال سپری شد و این پروژه اجرایی نشد اما زمانی که تمامی ظرفیت ها و اختیارات در این مسیر متمرکز شد شاهد اجرا و بهره برداری این طرح بودیم، در حوزه صنعت بی شمار فرصت دیگر نیز وجود دارد بطور مثال در صنایع پایین دستی نفت، گاز، پتروشیمی و کانی های فلزی و غیر فلزی فرصت های سرمایه گذاری بسیار هستند مشروط به اینکه تصویر واضحی از جغرافیای اقتصادی شهرستان برای ارائه به سرمایه گذاران داشته باشیم.

وی به ظرفیت مهمی تحت عنوان کوچ ایل ها اشاره کرد و گفت: کوچ ایل ها، یک ظرفیت بالقوه است که می توان با برنامه ریزی آن را بالفعل در آورد بطور مثال فروش گوشت دام ها در مسیر این کوچ ها به وفور مشاهده می شود، آیا بررسی کرده ایم که این دام ها در کجا و توسط چه افرادی پرورش داده می شوند و برنامه ریزی داشته ایم که بستر مناسب برای مشاغل خانگی آنان و عرضه محصولات ارگانیک و طبیعی به بازار را فراهم کنیم؟ در واقع اکوسیستم کارآفرینی ما باید تغییر کرده و این فرایند تسهیل یابد.

محمدیان در پایان ضمن تاکید بر اهمیت همرسانی و هم افزایی تجربیات در راستای شناسایی تخصصی ظرفیت های مسجدسلیمان، خواستار ارائه اطلاعات پایه ای و پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی دستگاه های عضو کارگروه اشتغال این شهرستان شد. همچنین در این نشست تیم مشاوران کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گزارش جامعی در خصوص حمل و نقل، کشاورزی، خصوصیات اجتماعی، شتاب دهی کسب و کارهای نوپا در مسجدسلیمان ارائه داد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.