• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
1

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
علاوه بر جنبه ایجاد شغل برای مردم، تولیدات کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان می تواند به صادرات کشور نیز کمک کند

  • کد خبر : 31607
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان این که مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماه ابتدایی امسال ۲۷هزار نفر بوده است، اظهار داشت:صندوق های بازنشستگی مانند بازوان توسعه در کشور در حال نقش آفرینی هستند.یکی از پروژه های مهمی که صندوق بازنشستگی پنجاه درصد از سهام […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان این که مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماه ابتدایی امسال ۲۷هزار نفر بوده است، اظهار داشت:صندوق های بازنشستگی مانند بازوان توسعه در کشور در حال نقش آفرینی هستند.یکی از پروژه های مهمی که صندوق بازنشستگی پنجاه درصد از سهام آن را دارد شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان است. این شرکت تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار نفر را مشغول بکار خواهد کرد.

علی ربیعی در جمع خبرنگاران  پیشرفت فیزیکی  شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان را ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: قرارداد این شرکت با صندوق بازنشستگی کشور ۴ میلیارد تومان است . ۲ میلیارد دلار نیز از طریق فایناس و گشایش خط اعتباری چینی هزینه خواهد شد.با بهره برداری از فاز دوم مجموعا پتروشیمی مسجدسلیمان ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر ایجاد اشتغال ، این شرکت می تواند با تولید اوره و آمونیاک به افزایش صادرات کشور کمک کند.

وی افزود: با راه اندازی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان این شهر می تواند به روزهای توسعه و شکوفایی خود بازگردد. این سرمایه گذاری می تواند در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی و اشتغال و ترزیق روح امید به مردم مسجدسلیمان نقش بسزایی داشته باشد.

ربیعی عنوان کرد: ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است. علی ربیعی اظهار کرد: ۵۱درصد از سهام پتروشیمی مسجد سلیمان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و این بخش در مسجدسلیمان سرمایه گذاری کرده است. امیدواریم در این منطقه تا پایان امسال به دو هزار شغل دست پیدا کنیم و پیشرفت فیزیکی نیز از ۱۶درصد به ۶۰درصد رسیده است.

وی یادآور شد: ۴میلیارد قرارداد اجرای این طرح منعقد شده است که در فاز اول میزان قرارداد ۲میلیارد دلار است و در نهایت در منطقه زیلایی مسجدسلیمان برای ۵هزار نفر شغل مستقیم ایجاد خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر جنبه ایجاد شغل برای مردم، تولیدات کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان می تواند به صادرات کشور نیز کمک کند. مسجدسلیمان پس اکتشاف اولیه نفت در آن از رونق افتاده بود و این کارخانه می تواند رونق را مجددا به مسجدسلیمان باز گرداند.

ربیعی عنوان کرد: این سرمایه گذاری که توسط صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته است از نظر اجتماعی، ایجاد اشتغال و صادرات یکی از پروژه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد. خوشبختانه سرعت کار اجرای پروژه بالا است و حدود ۸۵درصد از منابع این طرح به صورت فاینانس است و شرکت های خارجی نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در این پروژه هستند.

وی ادامه داد: در ارتباط با اشتغال روستایی، کشاورزی و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰هزار نفر، ۴۸۰میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ و ۶درصد برای استان اختصاص داده شده است که میتوان اشتغال روستایی استان خوزستان را متحول کند همچنین صنایع جانبی، باغداری، خدمات مولد، خدمات حوزه ICT و حمل و نقل را متحول کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۱۲۳۷میلیارد تومان از محل منابع اشتغال فراگیر نیز برای استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است همچنین حدود ۴۲میلیارد تومان نیز صندوق کارآفرینی امید دراستان سرمایه گزاری کرده است.

ربیعی اظهار کرد: مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماه ابتدایی امسال ۲۷هزار نفر بوده است که دفترچه های تامین اجتماعی نیز این میزان شغل ایجاد شده را گواهی می دهند. همچنین نرخ مشارکت استان خوزستان نیز افزایش پیدا کرده است هرچند نرخ بیکاری استان خوزستان هنوز بالا است.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ نرخ بیکاری استان ۲۵٫۷ درصد بود اما اکنون به ۱۴٫۳درصد رسیده است. این نرخ بیکاری برای ما قابل قبول نیست و امیدواریم با نرخ مشارکت ۴۰٫۸ درصد استان و سرمایه گذاری هایی که صورت میگیرد، شاهد کاهش نرخ بیکاری خوزستان باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: معمولا سرمایه گذاری صورت میگیرد اما نیروهای بومی آن منطقه استخدام نمی شوند. ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای باید متناسب با صنعتی که در استان در حال رشد است، موظف شده است تا به آموزش نیروهای بومی بپردازد تا این نیروها به نیروهای متخصص برای حضور در طرح ها تبدیل شوند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.