• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
1

با حضور معاون اول رییس جمهور عملیات اجرایی مجتمع پترو پالایش بختیاری مسجدسلیمان آغاز شد + تصاویر

  • کد خبر : 31565
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

معاون اول رییس جمهور: مردم بختیاری مردم بزرگواری هستند که در هر مقطعی که نظام به آن ها نیاز داشته، حضور داشته اند، به شما اطمینان می دهم دولت در کنار شماست و دغدغه ها و مشکلات شما را رفع خواهد کرد. علی عسگر ظاهری: مردم مسجدسلیمان با ۷۴ درصد آراء خود به دولت تدبیر […]

معاون اول رییس جمهور: مردم بختیاری مردم بزرگواری هستند که در هر مقطعی که نظام به آن ها نیاز داشته، حضور داشته اند، به شما اطمینان می دهم دولت در کنار شماست و دغدغه ها و مشکلات شما را رفع خواهد کرد.

علی عسگر ظاهری: مردم مسجدسلیمان با ۷۴ درصد آراء خود به دولت تدبیر و امید انتظار دارند دولت نیز همه تلاش خود را جهت رفع محرومیت از چهره شهر بکار بندد.

دکتر یوسف داودی:  قول می دهم در صورت ادامه حمایت دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم در متنطقه ایجاد خواهد شد…

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دکتر اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان،‌ با حضور در شهرستان مسجدسلیمان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح پتروپالایش بختیاری اظهار داشت: امروز در جای جای کشور امید به معنای واقعی کلمه به سرمایه گذاران بازگشته است و باید تلاش کنیم که این امید آسیب نبیند چرا که می توان با اتکا به این امید کارهای بزرگی در کشور انجام داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان معاون اول رییس جمهور افزود: هر کس امید مردم را نشانه رود و بخواهد به امید مردم آسیب بزند قطعا به راه ناصحیح رفته و با نیازهای ملت ایران سازگار نیست.

وی از مردم مسجدسلیمان به عنوان مردمی سلحشور و انقلابی یاد کرد و افزود: شما مردم بختیاری مردم بزرگواری هستند که در هر مقطعی که نظام به شما نیاز داشته، حضور داشتید و به شما اطمینان می دهم که دولت در کنار شماست و دغدغه ها و مشکلات شما را رفع خواهد کرد.

دکتر جهانگیری ادامه داد: نام مسجدسلیمان برای همه مردم ایران نامی آشنا است و زمانی که برای حل مشکلات کشور به منابع نفتی نیاز بود، مسجدسلیمان آغاز گر این کار بود و امروز به دنبال آن ، اکتشافات عظیمی در بخش نفت و گاز در سراسر کشور صورت گرفته و ایران در ذخایر گازی رتبه نخست را در جهان دارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که ایران آمادگی دارد انرژی مورد نیاز کشورهای دیگر را به صورت مطمئن و دائم تامین کند، تصریح کرد: البته پیش از آن مصلحت کشور در این است که از این نعمت برای توسعه و ایجاد ارزش افزوده استفاده نماییم.

وی خاطر نشان کرد: پتروشیمی یکی از صنایع مهم کشور است که ده ها صنعت پایین دستی را فعال می کند و برای جوانان اشتغال می آفریند و محصولاتی در صنعت پتروشیمی تولید می شود که در سطح جهان قابل عرضه است و امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی در کشور داشته ایم و محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی کشور است.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیر مقدم به معاون اول رییس جمهور، وزراء، مدیران کل و مدیران اجرایی استان خوزستان خطاب به دکتر جهانگیری گفت گفت: ۱۰۹ سال پیش اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان به نتیجه رسید اما امروز بالاترین نرخ بیکاری در این شهرستان است. وی ضمن تقدیر از زحمات استاندار خوزستان و دکتر داودی به دلیل تلاش برای رفع محرومیت زدایی و آغاز عملیات اجرایی پرژه بزرگ پتروپالایش بختیاری گفت: مردم مسجدسلیمان با ۷۴ درصد آراء خود به دولت تدبیر و امید انتظار دارند دولت نیز همه تلاش خود را جهت رفع محرومیت از چهره شهر بکار بندد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار کرد: حضور معاون اول رییس جمهور و وزرآء دولت تدبیر و امید پیام خوبی برای کلیه سرمایه گزاران خواهد بود که همه مسئولین مصمم به حل مشکلات سرمایه گزاران هستند تا با رفع موانع باعث تولید بیشتر در استان خوزستان باشیم که نتیجه ان می شود اشتغال بیشتر که همگان منتظر آن هستند…

دکتر یوسف داودی مدیرعامل مجتوع پتروشیمی مسجدسلیمان در سخنانی ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: امروز شاهد یکی از سنبل های ستاد اقتصاد مقاومتی که فرمانده گی این ستاد بر عهده دکتر جهانگیری می باشد هستیم. وی گفت ما در اوج تحریم ها توانستیم از سوئیس و ژاپن لانسس دریافت و گشایش ال سی کنیم و با تمام تحریم ها لحظه ای تردید به دل راه  ندادیم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز پروژه اوره و آمونیاک ما حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. عمده تجهیزات ما یا به بندر رسیده است و یا بر روی آب در حال ارسال است و اولین کالای بزرگ ما با ۶۵۰ تن هفته گذشته به بندر امام رسیده است.داودی گفت: تمامی تجهیزات ما از ۷ کشور صنعتی جهان خریداری شده است و اگر برجام اتفاق نمی افتاد قطعاً قادر نبودیم کار را به پیش ببریم.

دکتر داودی گفت: بی انصافی ست اگر از زحمات مهندس ظاهری نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی، دکتر شریعتی استاندار محترم و مهندس گوروئی فرماندار مسجدسلیمان تشکر نکنم به طور مثال یکی از مشکلات ۸ ساله ما را که مشکل تملک زمین بود با تشکیل جلسه ای با حضور مدیران کل استان و در ادامه پیگیری های نماینده محترم و استاندار و حل مشکل ظرف ۲۴ ساعت توسط دکتر شریعتمداری و اعمال ماده ۹ بی نظیر بود که جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم…

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پروژه پتروپالایش بختیاری گفت: پروژه پتروپالایش بختیاری با هدف جمع آوری گازها و تبدیل به فراورده ای الوفینی به عنوان یک کار عظیم در کشور آغاز شده است. این پروژه با تلاش و پیگیری های نماینده محترم توانست موافقت اصولی وزیر نفت را دریافت کند. مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ادامه داد: پتروپالایش بختیاری در ۲ فاز تعریف شده است. فاز اول با ۲ میلیارد دلار که حدود ۱۴ و نیم میلیون متر مکعب گاز لازم داریم که تاییدیه اولیه وزارت را دریافت نمودیم. مطالعات فاز دوم هم به محض انجام مطالعات آغاز خواهد شد..د اودی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بنده قول می دهم در صورت ادامه حمایت دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم در متنطقه ایجاد خواهد شد…

لازم به ذکر است قرار است در مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان،‌ روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب پالایش گازهای خام همراه نفت منطقه زیلایی و مناطق مجاور انجام شود.مدت زمان دوران ساخت این مجتمع ۴ سال، میزان اشتغال در مقطع اجرایی ۶۰۰۰ نفر و میزان اشتغال با شروع تولید ۲۰۰۰ نفر بطور دائم خواهد بود. اراضی مورد نیاز برای این طرح ۲۳۰ هکتار، آب مورد نیاز ۳۰۰۰ متر مکعب در ساعت از دریاچه سد گتوند و گاز مورد نیاز جهت خوراک و سوخت این طرح معادل ۲۸ میلیون متر مکعب در روز است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با سلام
    الان که دیگه متریال رسیده، بنظرتون کی روند استخدام باید شروع بشه؟ قانونا باید الان شروع به استخدام کنن اما چرا هنوز نشده متعجب.

  2. درود درود درود
    و هزاران درود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.