• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
4

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خبر داد:
موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سد تراز شهرستان لالی

  • کد خبر : 31147
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب برای سد تراز لالی خبر داد. علی عسگر ظاهری اظهار کرد: احداث سد تراز یکی از مهم‌ترین مطالبات […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب برای سد تراز لالی خبر داد. علی عسگر ظاهری اظهار کرد: احداث سد تراز یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم لالی است که سال‌هاست به دنبال تحقق آن هستند و با پیگیری‌های صورت گرفته شده، بخش اعظمی از توافقات برای احداث این سد اخذ شده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم موافقت وزارت نیرو را برای تخصیص آب این سد تأمین کنیم. نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق این توافق به میزان پنج میلیون متر مکعب برای تأمین نیازهای شرب و صنعت و ۱۵ میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی لالی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موافقت به عمل آمد.

ظاهری تصریح کرد: پیش از این، مطالعات فاز اول و دوم سد تراز، جانمایی و پیش‌بینی مخزن صورت گرفته بود، اما برای شروع عملیات اجرایی سد نیاز به اخذ چند توافقنامه دیگر از جمله توافقنامه زیست محیطی و مجوز دفتر فنی منابع آب بوده که در حال پیگیری برای اخذ این توافقات هستیم.

وی در پایان به مزایای احداث این سد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی، توسعه گردشگری، توسعه صنعت، مهار سیلاب، کنترل گرد و غبار و افزایش ذخیره آب برای شرب شهروندان از جمله مزایای احداث این سد است.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.