• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

مبارزه با آفات ۷۵۰ هکتار از جنگل های شهرستان اندیکا

  • کد خبر : 29679
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت:مطالعات،پیشگیری،کنترل و مبارزه با آفات در دو نقطه از جنگل های زاگرس اندیکا با وسعت ۷۵۰هکتار انجام شد. محسن نوذری اظهارکرد: جنگل های زاگرس نقش اساسی و حیاتی در حفظ تعادل اکوسیستم کشور ما ایفا می کنند و این امر می طلبد تا […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت:مطالعات،پیشگیری،کنترل و مبارزه با آفات در دو نقطه از جنگل های زاگرس اندیکا با وسعت ۷۵۰هکتار انجام شد. محسن نوذری اظهارکرد: جنگل های زاگرس نقش اساسی و حیاتی در حفظ تعادل اکوسیستم کشور ما ایفا می کنند و این امر می طلبد تا در بحث مطالعات، پیشگیری و مبارزه در بحث آفات و امراض اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در همین راستا در جنگل های زاگرس حوزه این شهرستان سعی کردیم مطالعات آفات و بیماریهای جنگلی در حوزه رویشی که باعث تخریب این سرمایه های ملی و خدادادی می شود را شناسایی کنیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا ادامه داد: این اقدام با هدف مشخص نمودن کانون های آفت در منطقه،تهیه نقشه های مناطق آفت زده و شناسایی نوع آفات انجام شد. وی گفت: دو عامل بیماریهای ذغالی و آفت چوبخوار نقش موثر در خشکیدگی جنگل های بلوط این منطقه دارند.

نوذری افزود: البته عواملی نظیر خشکسالی های چند سال اخیر نیز باعث سرعت بخشی به این معضلات شده است. وی گفت: با توجه به اعتبارات موجود مبارزه را در منطقه رگبی و سرحوض بالا وپایین این شهرستان انجام دادیم و در صورت تخصیص اعتبار آمادگی داریم تا سطح وسیع تری از جنگلهای شهرستان را مورد مطالعه و اقدامات حفاظتی مورد نیاز را انجام دهیم. در شهرستان اندیکا بیش از ۱۷۰هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی وجود دارد

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.