• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
0

حجت الاسلام اميني:
در موضوع کارخانه سیمان صد در صد حق با پرسنل و کارگران است و مشکل اصلی این کارخانه ریشه در نظام سرمایه داری غربی مدیران آن دارد/ برخی ها اخلاق انگلیسی و منافقانه دارند و از یک سو از کارگر حمایت می کنند و از سوی دیگر با سهامدار ارتباط دارند/ می شنوم از الان بعضی ها نشست های انتخاباتی برگزار می کنند/ گلایه های بسیاری از سرمایه داران بختیاری داریم آن هایی که می توانند دستی بگیرند و نمی گیرند

  • کد خبر : 29387
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مشکلات پیش آمده در کارخانه سیمان گفت: متاسفانه چند صباحی ست که مشکلات کارخانه سیمان اوقات مردم را تلخ کرده است وی ادامه داد: کارخانه سیمان کارون یک جلوه از نظام سرمایه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مشکلات پیش آمده در کارخانه سیمان گفت: متاسفانه چند صباحی ست که مشکلات کارخانه سیمان اوقات مردم را تلخ کرده است وی ادامه داد: کارخانه سیمان کارون یک جلوه از نظام سرمایه داری است که چند سالی است اوقات مان را تلخ کرده است. ۱۴ سال پیش با کمک حجت الاسلام حاجتی امام جمعه وقت مسجدسلیمان در اولین اقدام تلاش کردیم و ساختار شورای کارگری سیمان کارون که یک ساختار غیرکارگری بود را تغییر دادیم و شورایی تشکیل دادیم که برآمده از ۵۰۰ نفر پرسنل کارخانه باشد.

وی عنوان داشت: علیه حقوق ۳۵ میلیونی مدیر کارخانه که پروازی بود در تریبون نماز جمعه  فریاد زدیم و علیه اداره کار که حقوق کارگران را پیگیری نمی کرد صحبت کردیم. برای دیدار با سهامدار کارخانه چند بار وقت گرفتم تا خواسته قانونی و به حق کارگران را به گوش شان برسانم اما وقت ملاقات ندادند و امروز با قطعیت می گویم که در موضوع کارخانه سیمان صد در صد حق با پرسنل و کارگران است و مشکل اصلی این کارخانه ریشه در نظام سرمایه داری غربی مدیران آن دارد.

حجت السلام امینی خاطرنشان ساخت:متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی حرف های خلاف واقع می زنند و به امام جمعه و فرماندار که بارها مشکلات پرسنل کارخانه را پیگیری کردیم تهمت می زنند.در بین همین کارگران برخی ها اخلاق انگلیسی و منافقانه دارند و از یک سو از کارگر حمایت می کنند و از سوی دیگر با سهامدار ارتباط دارند ما هرچه ضربه می خوریم از خودمان است…

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می شنوم از الان بعضی ها نشست های انتخاباتی برگزار می کنند این آقایان به جای آن که به فکر حل مشکلات مردم باشند چند سال مانده به انتخابات نشست های شبانه اشان را شروع کرده اند. وی ادامه داد: یکی از دلایل عقب ماندگی ایل مان این است که عالم نداشته ایم. بنده و دیگر روحانیون معزز با مردم عهد بسته ایم با آن ها صادق باشیم، دروغ نگوییم ، در انتخابات دخالت نکنیم و به طایفه گرایی دامن نزنیم. این پس رفت هایی که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب مشاهده می کنیم بخشی از آن زیر سر بعضی خواص است. خواص بریده از منبر و روحانیت … امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گلایه های بسیاری از سرمایه داران بختیاری داریم آن هایی که می توانند دستی بگیرند و نمی گیرند. اما حالا دیگر از آن ها نمی خواهیم بیایند وقف و نذر کنند به آن ها می گوییم بیایید در این شهر کارخانه بزنید هم سود کنید و هم به حل مشکل چند جوان بیکار کمک کنید…

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به افزایش فساد و دیگر مشکلات و ناهنجاری های جامعه  گفت:ریشه و علت مشکلات امروز بشریت فراموش شدن خداوند بین مردم است.

وی افزود:برخی مردم تنها هنگامی که مشکلی دارند به مسجد می روند و این به دلیل مشکلات فرهنگی ماست اما امیدمان به حوزه های علمیه کشور و حوزه های منطقه مان است که به برکت جمهوری اسلامی دارند در منطقه فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت:یکی از مهم ترین علل عقب افتادگی سرزمین ما نبود عالم دینی, مسجد و منبر در بین مردم است و ذهن و فکر مردم بدست خواصی بوده که از روحانیت دور بودند و با افراد بی نماز و روزه مرتبط بودند اما ما روحانیون پرورش یافته حوزه علمیه همین شهر هستیم و عهد بسته ایم که با مردم مان صادق باشیم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

حجت السلام امینی ادامه داد:طی صد سال گذشته و بویژه در دوره پهلوی  به بختیاری و لر خیلی آسیب رساندند و بین بختیاری و روحایت فاصله انداختند و در منطقه ما هم حضور انگلیسی ها اوضاع را بدتر کرد.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به روزجهانی مساجد گفت: پی ریزی فرهنگی, اقتصادی و معیشتی مملکت آنچنان که باید بر مبنای مسجد و قرآن نیست. مسجد و نماز جمعه است که به دفاع از مردم به میدان می آید همانند  انقلاب اسلامی که از مساجد آغاز شد اما اقتصادمان از مسجد  نبود.

وی ادامه داد:آغازگر اقتصاد غربی دولت پس از جنگ بود که فرزندان مسئولین وارد اقتصاد شدند و اینگونه شد که می بینیم کارگران ما چند ماه حقوق نمی گیرند.

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از اداره ورزش و جوانان گفت: نوجوانان کیوکوشین کار ما در مسابقات مقام آوردند و قهرمان شدند اما گلایه داشتند که کسی در مسجدسلیمان به آن ها توجه نمی کند و دریغ از یک خسته نباشی! اداره تربیت بدنی وظیفه دارد به آن ها توجه و رسیدگی کند. از مسئول اداره ورزش که فقط یک بار با امام جمعه دیدار داشته انتظار دارم مشکلات ورزشکاران را پیگیری و حل کند…

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بختیاری ها پیشینه پررنگی دارند. از تدین، تشیع،یاری دادن علما، فتح تهران در مشروطه و… که خیلی از شاهان می خواستند میان بختیاری ها و روحانیت فاصله بیاندازند. وی ادامه داد: در این صدسال با نام ما بازی کرده اند و می خواستند نام ایل مان را مخدوش کنند اما به یاری خداوند اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتدو اگر کوتاهی هایی هم در بعضی جاها داشته باشیم با تلاش بیشتر جبران خواهیم کرد…

امینی با بیان این که نباید اجازه دهیم افراد خائن را به عنوان خادم به مردم معرفی کنند و بی قانونی کنند چرا که این گونه ایل ما پیشرفت نمی کند بلکه مسیر پیشرفت از قانون و اخلاق است گفت: دلم به مردم، طوایف مختلف، ریش سفیدان، کلانتران ایل گرم است. به فضل خدا در مسیر پیشرفت قرار داریم و اجازه نخواهیم داد کسی این مسیر را برای ما مخدوش کند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.