• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11778اخبار امروز : 1
2

حجت الاسلام قندعلی در جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع)
تنها چاره فرهنگ سازی ومقابله با ناهنجاری های اجتماعی برون سپاری فعالیتها به موسسات مردم نهاد است/ بدون توجه به قرآن به عنوان نقشه راه به جایی نمی رسیم + تصاویر

  • کد خبر : 29159
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام قندعلی در اجتماع با شکوه گروه مردم نهاد نوای جوانان عصر نوین نسبت به برون سپاری فعالیت ها به سمن ها تاکید کرد. این اجتماع باشکوه مردمی که با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز و محوریت موسسه مردم نهاد نوای جوانان عصر نوین انجام شد در بخش […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام قندعلی در اجتماع با شکوه گروه مردم نهاد نوای جوانان عصر نوین نسبت به برون سپاری فعالیت ها به سمن ها تاکید کرد. این اجتماع باشکوه مردمی که با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز و محوریت موسسه مردم نهاد نوای جوانان عصر نوین انجام شد در بخش های مختلف فرهنگی و هنری اجرا گردید.

در این مراسم حجت الاسلام علی قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجد سلیمان تنها راه کار فرهنگ سازی را تمسک به قرآن و برون سپاری فعالیت های فرهنگی به موسسات مردم نهاد دانست. وی با تبریک میلاد خجسته ثامن الحجج علی بن موسی الرضاعلیه السلام وتقدیر از اعضای گروه موسسه  مردم نهاد نوای جوانان عصر نوین،وجود روایات بی شمار در خصوص زیارت امام رضا(ع)را نشانه عظمت وجود شریف این امام معصوم دانست که همچون نگینی درخشان باعث افتخار و چشم چراغ ملت ایران است.

وی در خصوص فرهنگ سازی  و فعالیت های اجتماعی در مواردی از جمله  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی افزود ؛سالهاست که تلاش میشود با جریمه های سنگین  بستن کمربند ایمنی را همگانی کنند، اما تجربه نشان داده همواره مردم در مقابل برخی قوانین مقاومت نشان می دهند.

اما در همین مورد وبا شیوه ای نوین و مردم محور در یک مورد ساده توسط دانش آموزان وهمیاران پلیس شاهد توجه بیشتر خانواده ها به بستن کمربند ایمنی هستیم که قطعا از وضع جرایم سنگین کارساز تر بوده است  واین بدان معنی است فرهنگ سازی هم در زمینه دستور وهم اجرا بایستی توسط مردم باشد وبهترین روش برای حل سایر معضلات فرهنگی از این قبیل گسترش مجموعه های مردم نهاد است.

قندعلی افزود؛ برون سپاری فعالیت ها امر تجربه شده ای است واین موضوع را در جریان هیئات مذهبی بعنوان گسترده ترین تشکل دینی که مسئولیت آن را سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده دارد،شاهد هستیم. ماهر ساله شاهدیم عظیم ترین اجتماعات عاشورایی توسط خود مردم پایه ریزی و اجرا میگردد بدون اینکه بجز پشتیبانی های مقدماتی  کمترین نهاد دولتی دخالتی  در اجرای برنامه ها داشته باشد با شکوه و بی نظیر انجام میپذیرد ودر اربعین حسینی به اوج می رسد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان افزود ؛ مسجد سلیمان شهری پر آوازه است واگر چه در بخش هایی از ساختار شهری دچار مشکلات عدیده ای هستیم اما در کوچه کوچه این شهر فرهیختگان،شاعران،ورزشکاران معلمان و اندیشمندانی زندگی می کنند که فراموش شده اند واستفاده از پتاسیل عظیم  این نیرو ها می تواند شهر را سالها پیش بیندازد و البته این موضوع نیازمند شرایطی است که با هم افزایی و ترسیم یک نقشه راه ممکن خواهد بود.

 قند علی در بخش پایانی سخنان خود افزود؛امام امت فرمود انقلاب ما انقلاب پا برهنگان است واین انقلاب انجام شد تا قرآن ،این سند بی نظیر واین نقشه بدون خطا از کنج قبرستانها به درون زندگی مردم بیاید تا چراغ هدایت آنان در ظلمت ها باشد.

وی افزود ؛با تمام تلاش های صورت گرفته اما ،ما در هر دونقطه دچار مشکلاتی هستیم در عمل به فرامین قرآنی بسیار ضعیفیم و قرآن هنوز در کنج قبرستانهاست و در مورد دیگر  علی رغم وجود مدیرانی با تقوا و اهل کار و تشنه خدمت به مردم در سوی دیگر شاهد جولان دادن افرادی هستیم که هیچ گاه درد فقر ونداری را نچشیده اند وهیچ گاه در زندگی خود با مردم نبوده ،نه در کسب و کار و نه در امورات عادی زندگی هرگز لحظه ی رنج های مردم را درک نکرده اند.

قندعلی تصریح ؛چنین افراد متکبر،مرفه و سرد وگرم نچشیده چگونه می توانند درد مردم را بفهمند،اینها تا چشم باز کردند خود را بر سفره آماده دیدند،در حالی که به مرارت های مردان وجوانان وزنان این مرز بوم  هست ونیست خود را طبق اخلاص نهادند، هرگز توجه نکردند وحتی زحمت مطالعه تاریخ چند دهه پیش را هم به خود ندادند! اینها چگونه میتوانند بفهمند صدها هزار شهید بخون خفته با چه هدفی پای به عرصه های پر خطر پیکار نهادند و نهایتا جان گرامی خویش را تقدیم کردند.

چگونه چنین مدیرانی باتصاحب طبقات مختلف شغلی باعث اخلال در چرخه ی اقتصادی و فرهنگی کشور شده اند ! این بخشی از نقشه راه است که به اشتباه رفته ایم  و ما با وجود داشتن کتاب نورانی قرآن و سیره ی زندگی اهل بیت عصمت وطهارت از عمل به آن غفلت ورزیدیم.

گفتنی است این برنامه با محوریت گرون مردم نهاد ندای جوانان عصر نوین مسجدسلیمان و با حمایت شرکت بهره برداری نفت وگاز وسازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با اجراهای مختلف،سخنرانی مدیحه سرایی و  موسیقی توسط هنرمندان وبا استقبال پر شور همشهریان مسجدسلیمانی در سالن اجتماعات باشگاه مرکزی نفت به پایان رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.