• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 0
3

توسط اداره بهزيستي مسجدسليمان برگزار شد:
جلسه ی دعوت به همکاری فعالان اجتماعی با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی +تصاویر

  • کد خبر : 29104
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه ی دعوت به همکاری فعالان اجتماعی با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم‌نهاد یا سمن‌ ها (NGO) و…در اداره بهزیستی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نادر بابا احمدی رییس […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه ی دعوت به همکاری فعالان اجتماعی با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم‌نهاد یا سمن‌ ها (NGO) و…در اداره بهزیستی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نادر بابا احمدی رییس اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی گفت: اداره بهزیستی یک اداره تخصصی حمایتی ست که به دلیل سیاست های نادرست در گذشته این نهاد را تنها یک نهاد حمایتی می دانستند اما امروز این سازمان در رابطه با آسیب های اجتماعی دارای برنامه های علمی و تخصصی می باشد.

بابا احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی، سیاست ما پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی است و ملزومه آن حضور و مشارکت فعالانه مردم برای جلوگیری و کاهش این آسیب هاست.

رییس اداره بهزیستی مسجدسلیمان عوامل بسیاری را در بوقوع پیوستن این آسیب برشمرد و گفت: از عوامل به وجود آمدن این آسیب ها می توان به جنگ تحمیلی، تحریم ها، ضعف فرهنگی و… اشاره کرد که اولین اقدام ما شناسایی مناطقی بود که آسیب های فراوانی داشته اند  و در مرحله ی بعد شهر را به سه قسمت تقسیم و سه پایگاه سلامت نیز راه اندارزی کردیم… وی از وظایف این پایگاهها به پیشگیری از اعتیاد، شناسایی فعالان اجتماعی، برگزاری جلسات برای خانواده ها، پرکردن اوقات فراغت کودکان، هدایت معتادان به مرتاکز ترک اعتیاد، برپایی نمایشگاهها و… اشاره نمود…

رییس اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص اعتیاد، اختلافات خانوادگی، مهارت های زندگی، و… برنامه ریزی های خوبی داشتیم و انتظار داریم همه نهادها، گروهها و.. با ما همکاری کنند. ایشان همچنین از فعال کردن پایگاههای خدمات اجتماعی در محلات مختلف شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام فعال کردن پایگاههای خدمات اجتماعی در محلات مختلف است که در بحث کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی و کنترل آسیب های اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

بابا احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم حمایت خیرین شهرستان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه در شهرستان ما خیرین بسیار ضعیف عمل می کنندکه انتظار داریم نگاه آن ها به قشرهای کم درآمد و ضعیف جامعه نگاه بهتری باشد.

رییس اداره بهزیستی اظهار کرد: خوشبختانه جو همدلی میان مسئولین شهرستان به وجود آمده است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسجدسلیمان و حمایت از مددجویان و کاهش آسیب ها در شهرستان استفاده کرد. وی در پایان سخنان خود از حمایت های غلامرضا صدیق راد مدیرکال بهزیستی خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان،علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان تقدیر و تشکر نمود.

در حاشیه

از تعدادی فعالین فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم‌ نهاد (سمن‌ ها) که با اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان همکاری داشته اند با لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

از حسین کلانتری نماینده معلولین خوزستان که مدتی پیش در حضور دکتر محسنی رییس سازمان بهزیستی کشور و دکتر ربیعی وزیر تعاون و رفاه در جهت حمایت از معلولین استان به خصوص شهرستان مسجدسلیمان به ایراد سخن پرداخت تقدیر به عمل آمد. وی در بخشی از سخنان خود در حضور وزیر تعاون و رییس سازمان بهزیستی خواستار ایجاد بانک معلولین نخبه در کشور و استان ها،اصلاح طرح استخدام ۳درصدی معلولین، پیگیری معافیت ۳۰میلیون تومانی معلولین جهت خرید خودرو ویژه معلولین، مناسب سازی شهرها جهت تردد معلولین، افزایش مستمری معلولین، رایگان کردن هزینه ژنتیک جهت قشر ضعیف جهت جلوگیری تولد معلولین، استفاده و الگو برداری از کشورهای انگلستان، سوئد و آموزش مددکار جهت پیگیری اشتغال معلولین و حمایت از معلولین تا زمان اشتغال و بعد از اشتغال، همکاری وزارت راه جهت آسفالت جاده های روستایی،همکاری وزارت بهداشت جهت احداث بهداشت در روستاها و درمانگاه در بخش های مختلف شد…

 

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.