• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11775اخبار امروز : 1
1

بیانیه حوزه علمیه مسجدسلیمان در رابطه با اهانت به مقام سلمان فارسی

  • کد خبر : 28641
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در پی اهانت اخیر توسط فردی ناآگاه به مقام حضرت سلمان حجت الاسلام ورناصری مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان بیانیه ای صادر نمود. متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد.: حضرت سلمان پرچمدار تشیع علوی و افتخار حقیقی همه  اقوام ایران به ویژه قوم بختیاری است و در مقام والای حضرت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در پی اهانت اخیر توسط فردی ناآگاه به مقام حضرت سلمان حجت الاسلام ورناصری مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان بیانیه ای صادر نمود. متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد.:

حضرت سلمان پرچمدار تشیع علوی و افتخار حقیقی همه  اقوام ایران به ویژه قوم بختیاری است و در مقام والای حضرت سلمان همین جمله پیامبر(ص) که فرمود :سلمان منا اهل البیت کفایت می کند. ببینید مردی از تبار زاگرس به چه درجه ای می رسد که درمیان آن همه یاران جان برکف حضرت رسول(ص) چنین جمله ای از حضرت رسول در وصف بزرگ مردی سلمان ـ رحمه اللّه ـو متقی بودن ایشان گفته می شود.

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درمورد حضرت سلمان فارسى ـ رحمه اللّه ـ فرمودند: با این که در اوّل امر مسلمان نبود  و مى دانیم که مقاماتش به خاطر مسلمان بودنش بود  بر قریش و بر تمام صحابه مقدّم شد، به جز آن هایى که آنان را به عصمت مى شناسیم.

شخصى گفت:خواب دیدم که حضرت سلمان ـ رحمه اللّه ـ عمّامه ى سیاه پوشیده، به او گفتم: شما که سیّد نیستید؟ چرا عمامه سیاه و نشانه ى سیادت به سر گذاشته اید؟ فرمود: مگر نشنیده اى که رسول اکرم ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ فرمود:« سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَیْتِ. » سلمان، از ما اهل بیت است. می توان باجرات این جمله راگفت که وجود سلمان افتخاری است برای هرایرانی که نماد اتحاد اقوام درعالم اسلام بود.

اخیرا خبری در فضای مجازی مبنی بر بی احترامی به حضرت سلمان انتشار پیدا کرده است که دیدن و شنیدن چنین اخباری باعث ناراحتی هر ایرانی و مسلمان شده است. مطرح نمودن اینگونه مباحث  نشات گرفته از عدم آگاهی و اطلاع ازمقام شامخ حضرت سلمان   است و امیدوارم روزی برسد که انسانهای ناآگاه درمورد معارف عمیق دینی حاشیه سازی نکنند و در روزگاری که پیش از پیش نیاز به اتحاد مسلمین است موجبات اختلاف رافراهم نکنند. در آخر بنده به عنوان مدیریت و مجموعه حوزه علمیه مسجدسلیمان خواستار رسیدگی سریع و فوری دستگاه قضا نسبت به این مساله مهم هستیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.