• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 11802اخبار امروز : 2
1

امروز بزرگ ترین خدمت به مسجدسلیمان، پیاده سازی فضای گفتمان است

  • کد خبر : 28583
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- وقتی نتوانیم جایگاهی را برای پیاده سازی نقشه های مناسب پیاده کنیم عملا به نبود زیر ساخت ها پی میبریم که فقدان این مهم می تواند باعث نارسایی شدید در خدمت رسانی باشد. مسجدسلیمان شهری با ظرفیت های بیشمار اما جا مانده در اولین های خاک خورده در تاریخی که هرگز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- وقتی نتوانیم جایگاهی را برای پیاده سازی نقشه های مناسب پیاده کنیم عملا به نبود زیر ساخت ها پی میبریم که فقدان این مهم می تواند باعث نارسایی شدید در خدمت رسانی باشد. مسجدسلیمان شهری با ظرفیت های بیشمار اما جا مانده در اولین های خاک خورده در تاریخی که هرگز تکرار نشده است و تنها از آن یاد می شود.
امروز وقتی به مسجدسلیمان نگاه می کنیم دو نگاه وجود دارد که به طور کلی محور تمام دید و بازدید های مسئولین و مقامات می باشد. در نگاه نخست می توان اینگونه گفت که مسجدسلیمان به زودی متحول می شود و درست مثل وعده های برخی مسئولین که در جلسات مهم شهرستان برای مزین کردن گفتگوهای خبری بکار می برند و این نوع نگاه کاملا جنبه عقب گرد و ویرانگر دارد.
این که امروز مسجدسلیمان در باند پرواز است یا مسیر سقوط، نیازی به تحلیل آنچنانی ندارد و با کنار هم گذاشتن چند آیتم ساده می توان به نتیجه تامل برانگیزی رسید، اما با تمام این تفاسیر هنوز امید می تواند کار ساز باشد ولی به شرطی که امید دهنده خود امیدی به تغییر داشته باشد!  اما نگاه دوم یک نگاه چالشی و منطق محور است که در این یاداشت بیشتر مد نظر است و چنانچه بخواهیم مسجدسلیمان را مطلوب تر از شرایط فعلی ببینیم نخست باید واقعیت های حال حاضر را مطابق با آنچه هست ببینیم و نه مطابق به آنچه که ما انتظار داریم. در فاز بعدی باید در این حوزه و در زمینه مشکلات بحث و گفتگو وکنکاش شود و در اینجا اتاق های فکر می تواند تاثیر خود را به نمایش در آورند و نهایتا در فاز پایانی باید راهکار های بدست آمده برای برون رفت مسجدسلیمان از مشکلات با اراده و عزم دو سویه از طرف مردم و مسئولین با همدلی در دستور کار قرار گیرد.
حالا شما قضاوت کنید، تاکنون مسئولین استانی و کشوری بیشماری در طی ادوار گذشته به مسجدسلیمان سفر کرده اند و همه در جلسات گوناگون، مسجدسلیمان را شهری با مردمان با تعصب ، خونگرم معرفی کردند و در خصوص آینده مسجدسلیمان وعده های بیشمار می دادند که هیچکدام در عمل اجرایی نشدند. از این نحوه مواجه شدن با مردم میتوان گفتار درمانی کوتاه مدت با تمدید پیاپی یاد کرد که خروجی آن چیزی جز درجا زدن نخواهد بود.
اما باید برای یکبار هم که شده مجموعه مدیریت شهری و مسولین شهرستان و حتی شهروندان مسجدسلیمان خودشان برای آینده این شهر تلاش کنند تا فضای مصاحبه های رنگارنگ به مصاحبه های چالشی برای مسئولین مهمان تبدیل شود.
با توجه به توضیحات بالا امروز میتوان به جرات گفت که یکی از مشکلات اصلی شهرستان مسجدسلیمان را می توان عدم وجود اتاق های فکر و کارگروه های تحلیل و بررسی برشمرد لذا حضور این کارگروه ها ضمن شادابی بخشی به فضای جامعه می تواند دیده بان مستحکمی برای نظارت تخصصی بر سیستم مدیریت شهری باشد.
اما در انتها باید اشاره کنیم که با توجه به جوانگرایی صورت گرفته در شورای شهر و همچنین حمایت چشم گیر شهروندان مسجدسلیمانی در انتخابات از تدبیر و امید، باید فضای شهرستان را بصورت واقعی و نه صرفا شعارین، به سوی تدبیر و امید سوق دهیم.
پیشنهاد می شود ادارات شهرستان، شورای شهر ، شهرداری و بویژه فرمانداری به عنوان متولی کارگروه ها و نهاد صادر کننده مجوز فعالیت این جریان ها تاثیر بیشتری در شکل گیری این فعالیتها داشته باشد تا بتوانیم با تشکیل کارگروه ها در زمینه های مختلف ، ضمن شناسایی ظرفیت های نیروی انسانی جوان در سطح شهرستان، زمینه را برای سرعت بخشی به پیشرفت شهرستان با محوریت تدبیر و امید فراهم سازند.
و در پایان فراموش نکنیم که روزهای خوب آمدنی نیستند و ساختنی هستند …

مهندس حسن کریمی
کارشناس روابط عمومی شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.