• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 1
0

اهالی روستای چال دیره در شهرستان اندیکا از نبود آب شرب سالم رنج می‌برند / کوزه‌های خشکیده از آب گرد جهان!

  • کد خبر : 28057
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- اهالی روستای عشایری چال دیره در بخش چلو شهرستان اندیکا از نبود آب شرب سالم رنج می‌برند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، این استان با وجود قرار داشتن در میان سدها و چند رود پر آب کشور به عنوان یکی از خشک‌ترین و کم آب‌ترین استان‌های ایران محسوب […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- اهالی روستای عشایری چال دیره در بخش چلو شهرستان اندیکا از نبود آب شرب سالم رنج می‌برند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، این استان با وجود قرار داشتن در میان سدها و چند رود پر آب کشور به عنوان یکی از خشک‌ترین و کم آب‌ترین استان‌های ایران محسوب می‌شود.

با این وجود مردم مناطق شرقی این استان با وجود قرار داشتن در کنار سدهای بزرگ خاورمیانه همچنان از نعمت آب شرب بی‌بهره بوده و همچنان در انتظار نگاهی از جانب مسؤولان هستند.با این وجود این روزها مردمان سرزمین کارون در شهرستان‌های ایذه، باغملک و مسجدسلیمان بیش از گذشته نیازمند تامین آب شرب خود از سدهای مجاور دیار خود به مانند کارون ۳ و ۴، سد شهید عباسپور و رود کارون هستند.

یکی از مناطقی که این روزها بسیار شدید با بی آبی دست و پنجه نرم می‌کند، روستای چال دیره در شهرستان اندیکا است که نیازمند نگاه سریع مسؤولان امر است. نصرت‌الله طاهری اظهار داشت: در روستای چال دیره به دلیل خاک حاصل‌خیز و مراتع غنی بیش از ۵۰ خانوار عشایری ساکن هستند اما متاسفانه زیرساخت‌های اولیه زندگی در این منطقه فراهم نیست.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این منطقه نبود آب شرب سالم است که تاکنون اقدامی در جهت رفع آن صورت نگرفته و اهالی منطقه از این مشکل رنج می‌برند.دهیار روستای عشایری چال دیره شهرستان اندیکا اذعان داشت: اهالی این منطقه برای تامین آب شرب مجبور هستند به وسیله چهارپایان مسافت چهار ساعته‌ای را طی کنند تا از روستاهای همجوار آب شرب خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: آن ها در حال حاضر بیشتر نیازهای اقتصادی را از تولیدات کشاورزی و دامداری رفع می‌کنند و به نوعی نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی هستند.طاهری با اشاره به مشکلات روستای عشایری چال دیره یادآور شد: اگر زیر ساخت‌های لازم برای اهالی منطقه فراهم نشود شاهد مهاجرت آنان به شهرها خواهیم بود و در نتیجه این تولید کنندگان کوچک، به مصرف کنندگانی بزرگ تبدیل می‌شوند.

نیازمند اعتبار هستیم

هوشنگ مهمدی نیز در ادامه گفت: شبکه آبرسانی روستایی تا پنج کیلومتری این روستا رسیده و در صدد هستیم تا با جذب اعتبار مشکل آب شرب این روستا و دیگر روستاهای بخش برطرف شود.

بخشدار بخش چلو شهرستان اندیکا بیان داشت: این روستا یکی از روستاهای محروم بخش محسوب می‌شود که اخیراً خط انتقال برق آن به پایان رسیده و مسیر شکافی جاده دسترسی نیز انجام شده است. بخش چلو شهرستان اندیکا با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر در شمال شرقی خوزستان قرار دارد.

فارس

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.