• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

سرپرست اداره ورزش و جوانان:
سرانه ورزشی مسجدسلیمان پایین است/ پیش از این در بعضی از پارک‌ها خیلی از جوانان و افراد مشغول به قلیان‌کشیدن می‌شدند اما اکنون دیگر چنین خبری نیست/ فعالیت‌های ورزشی کم کم در شهرستان نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ می‌شود

  • کد خبر : 27565
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرپرست اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان گفت: ورزش این شهرستان از لحاظ سرانه اماکن ورزشی پایین بوده و هست اما با توجه به سفر مدیرکل ورزش و جوانان استان به این شهرستان، امیدوار به بهبود وضعیت امکان ورزشی‌مان شده‌ایم… عبدالرضا صالحی بیان کرد: در بخش ورزشکاران بیمه‌شده و سازمان‌یافته، یعنی کسانی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرپرست اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان گفت: ورزش این شهرستان از لحاظ سرانه اماکن ورزشی پایین بوده و هست اما با توجه به سفر مدیرکل ورزش و جوانان استان به این شهرستان، امیدوار به بهبود وضعیت امکان ورزشی‌مان شده‌ایم… عبدالرضا صالحی بیان کرد: در بخش ورزشکاران بیمه‌شده و سازمان‌یافته، یعنی کسانی که در مسابقات شهرستانی ما شرکت کردند، جهش خوبی داشتیم. ما در سال ۹۴، چهار هزار و ۵۰۰ نفر بیمه‌شده داشتیم، در حالی که در سال ۹۵ این تعداد به ۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و می‌توانیم بگوییم در این بخش بالای ۸۰ درصد جهش داشتیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد هیات‌های ورزشی‌ این شهرستان، گفت: تعداد هیات‌های ما از حدود ۳۰ هیات به ۴۴ هیات ارتقا یافته است و رشته‌های جدیدی مثل اسکواش، شطرنج و انجمن‌های ورزشی را اضافه کرده‌ایم که بسیار فعال هستند. سرپرست اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان عنوان کرد: در شطرنج در یک مسابقه استانی، قهرمان شدیم و حرکت‌های خوبی در این رشته بعد از چندین سال که این ورزش در شهرستان خوابیده بود، صورت گرفت و همچنین مربیانی را در این رشته تعلیم دادیم. وی بیان کرد: اخیرا در رشته کماندو ورزشکاران مسجدسلیمان در قالب تیم‌ ملی به مسابقات جهانی گرجستان اعزام شدند و بین هشت کشور به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند.صالحی گفت: گلف مسجدسلیمان نیز در ایران قهرمان است و چندین تیم از این شهرستان در لیگ کشوری حضور پیدا کردند و در کل در این رشته، مسجدسلیمان در ایران تک است.

وی بیان کرد: کشتی ما سال قبل هفت مدال جهانی و آسیایی داشت و در وزنه‌برداری نیز یک مقام‌آور آسیایی داشتیم. همچنین در مسابقات کاراته بانوان در مسابقات بین‌المللی چند مدال به دست آوردیم.سرپرست اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان عنوان کرد: ما متاسفانه از لحاظ سرانه اماکن ورزشی چه روباز و چه مسقف ضعیف بودیم و هستیم ولی تعمیرات را شروع کردیم؛ از جمله سالن رزمی‌مان که نزدیک به ۱۲ سال کار این پروژه برای ۳۵ میلیون تومان خوابیده بود و نیمه‌کاره رها شده بود که اخیرا با سفری که مدیرکل به شهرستان داشت، مجددا امیدوارم شدیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه این سالن تکمیل شود. در حال حاضر پول به پیمانکار داده و عملیات اجرایی این پروژه شروع شده است. وی در ادامه به بازسازی سالن وزنه‌برداری مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: وزنه‌برداری مسجدسلیمان یک کلاس جهانی دارد و همیشه وزنه‌برداران مسجدسلیمان رتبه‌های جهانی داشته‌اند اما متاسفانه سالن وزنه‌برداری این شهرستان به مخروبه تبدیل شده بود و فاقد امکانات لازم و مناسب بود و نزدیک به ۳۰ سال عمر کرده بود، به همین دلیل وزنه‌برداران ما همیشه از وضعیت نامناسب آن شاکی بودند اما اکنون برای بازسازی آن پیمانکار گرفته‌ایم و او کار را شروع کرده و در حال بازسازی آن است.

صالحی بیان کرد: سالن شهید بهزادنیا نیز در حال بازسازی و تکمیل است و امیدواریم که در خردادماه کار آن به اتمام برسد. مهم‌ترین مشکل ما سالن تختی “سی‌برنج” است که بیش از ۵۰ سال عمر دارد و حدود دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور نماینده مجلس، فرماندار و مدیرکل ورزش و معاونان وی درخصوص این سالن برگزار و قرار شد این سالن مورد بازسازی کامل قرار بگیرد. کارهای مطالعاتی بازسازی این سالن انجام شده است و به‌زودی شروع به بازسازی خواهد شد. این سالن در حال حاضر فعال است ولی چون امکاناتش کم است، فعالیت‌های آن نیز کم شده است. وی عنوان کرد: در حال حاضر چهار زمین چمن در حال تکمیل داریم که سه زمین متعلق به بخش خصوصی و یک زمین متعلق به آموزش و پرورش است. از این تعداد، سه زمین تکمیل و یکی از آن‌ها نیز در خردادماه کامل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان بیان کرد: مشکل اصلی ورزش شهرستان مربوط به بحث بودجه می‌شود که متاسفانه در سال ۹۵ کل کشور مشکل بودجه داشت و به تبع ورزش نیز مشکل بودجه داشت، به همین دلیل خود هیات‌ها به صورت خودکفا فعالیت‌های‌شان را انجام می‌دهند. وی در ادامه افزود: در بُعد همگانی خیلی خوب کار کردیم و در نیمه دوم سال گذشته برای اولین بار ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را در پارک‌های مسجدسلیمان راه‌اندازی کردیم. در این راه با یک مقاومت‌هایی هم روبه‌رو شدیم اما بسیاری از افراد از جمله نماینده شهرستان، فرماندار، امام جمعه و مدیرکل ورزش از ما حمایت کردند. پیش از این در بعضی از پارک‌ها خیلی از جوانان و افراد مشغول به قلیان‌کشیدن می‌شدند اما اکنون دیگر چنین خبری نیست و فعالیت‌های ورزشی کم کم در شهرستان نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.