• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 1
1

رييس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان خبر داد:
ثبت تأسیسات قدیمی صنعت نفت مسجدسلیمان در فهرست آثار ملی کشور

  • کد خبر : 25369
  • ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت تأسیسات قدیمی این شرکت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان ابوذر شجاعی برجوئی با اعلام این خبر اظهار […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت تأسیسات قدیمی این شرکت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان ابوذر شجاعی برجوئی با اعلام این خبر اظهار داشت: کارخانه برق تمبی، تأسیسات نفتی بی بیان شامل پالایشگاه و کارخانه گوگرد سازی و کارخانه تقطیر از جمله اماکنی هستند که با پیگیری های اداره کل روابط عمومی وزارت​ نفت و مجری طرح موزه های صنعت نفت توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در زمره آثار ملی کشور قرار گرفته​ و ثبت گردیدند. ​وی افزود: ثبت این تأسیسات که بیش از 100 سال قدمت دارند و به سالهای ابتدایی اکتشاف نفت در این منطقه باز می گردد اقدام شایسته ای در جهت صیانت از منابع و سرمایه های گرانقدر و ارزشمند صنعت نفت بمنظور آشنایی نسل های بعدی با نقش و خدمات صنعت نفت در تأمین نیازهای اقتصادی کشور می باشد.

یادآوری می نماید نخستین چاه نفت خاورمیانه در پنجم خرداد 1287 در مسجدسلیمان به نفت رسید و متعاقب این کشف بزرگ، تأسیسات صنعتی مورد نیاز در این منطقه شکل گرفت و احداث شد که مجموعه صنعتی بی بیان شامل کارخانه گوگرد سازی، پالایشگاه نفت و کارخانه تقطیر، نیروگاه برق تمبی و تأسیسات صنعتی مشابه از جمله آن ها می باشند. اینک و با گذشت 107 سال از آن روزگار و به منظور انتقال تاریخچه این فعالیت ها به نسل های آتی با تعریف و تصویب طرحی مقرر گردیده تأسیسات ذکر شده به عنوان پارک موزه گنجینه نفت شناخته شده و مورد بازدید عموم قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.