• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

خبر تكميلي
تجلیل از پژوهشگران برتر واحد دانشگاهی مسجدسلیمان

  • کد خبر : 25254
  • ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در آیین اختتامیه هفته پژوهش، پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از  روابط عمومي دانشگاه آزاد مسجدسلیمان، به همت حوزه پزوهشی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، آیین اختتامیه هفته پژوهش، با حضور رییس، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در آیین اختتامیه هفته پژوهش، پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از  روابط عمومي دانشگاه آزاد مسجدسلیمان، به همت حوزه پزوهشی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، آیین اختتامیه هفته پژوهش، با حضور رییس، معاونین و تنی چند از استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر صابر ملا‌علی زاده معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی  در سخنانی، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های حوزه تحت مسئولیتش را ارایه نمود و گفت: در دو سال گذشته در خصوص طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی حدود 400 درصد رشد داشته‌ایم و این خود افتخاری بزرگ برای واحد دانشگاهی مسجدسلیمان است.

وی،گفت: مفتخریم که در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد به عنوان  سومین واحد دانشگاهی در سطح کشور بودیم که توسط یکی از محقیقین جوانمان موفق به دریافت نشان ویژه امام خمینی (ره) شده ایم. این خود حاکی از توانمندی پژوهشگران این واحد دانشگاهی است.

ملاعلی زاده افزود: برگزاری کارگاه‌های متعدد علمی پژوهشی، همچنین تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و حرکت به سمت استاندارد سازی آزمایشگاه‌ها مطابق بالاترین شاخص‌های استاندار از جمله دیگر اموری است که در دو سال گذشته انجام شده یا در حال پی‌گیری است.

معاون پژوهش واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در بخش دیگری از صحبت خود خاطر نشان کرد: با وجود این‌که همچون برخی از واحدهای دانشگاهی دیگر به لحاظ بودجه با مشکل مواجه هستیم اما اعتقاد داریم هنر این است که در چنین شرایطی بتوان کار کرد به همین منظور و با وجود این مشکلات هرگز دلسرد نشده‌ایم  و برای آینده بهتر، مشغول فعالیت هستیم.

در ادامه جلسه دکتر علیرضا حیدرئی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با اشاره به این‌که پژوهش جزء لاینفک هر موسسه آموزش عالی و علمی است، گفت: رابطه پژوهش و علم مثل رابطه بین رودخانه و جریان است . همانطور که اگر جریان را رودخانه بگیریم ماهیتش عوض می‌شود، علم بدون پژوهش هم معنایی ندارد.

وی گفت: همه حوزه‌ها نیاز به پژوهش دارند ، برای پیشرفت نیاز است پژوهش فعال و به این بعد توجه بیشتر شود. به طور مثال برای جبران درآمد کاسته شده از ناحیه ریزش دانشجو، می‌توان با فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان یا توجه بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی مثل طرح‌های برون دانشگاهی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و توجه به سامانه آزمایشگاهی ساها، استفاده از ایداه‌های خلاقانه درآمد زایی و تقویت باشگاه پژوهشگران جوان و جهت دهی معنا دار به فعالیت‌های پژوهشی، این کاستی را برطرف کرد.

سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، تأکید کرد: متأسفانه بدلیل کاهش درآمد مجبور هستیم در بسیاری از امور « دست به عصا» حرکت کنیم و نمی‌توانیم مثل گذشته باشیم . برای همین باید امور را الویت بندی کرد و الویت‌های اصلی را اجرا نمود در این شرایط به‌نظر می‌رسد فعالیت‌های حوزه پژوهش در الویت هستند و می‌توان با فعال نمودن این حوزه برای آینده درآمد زایی داشت.

در ادامه این جلسه ، دکتر عباس شیرمردی، دکتر محمد امین باغچه سرا و دکتر مسعود شهبازی از اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی به عنوان پژوهشگر برتر به ترتیب در گروه علوم پایه، فنی مهندسی و علوم انسانی معرفی و با اهداء لوح تقدیر از ایشان تجلیل به عمل آمد.

لازم بذکر است در آغاز این جلسه، معاون پژوهشی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، ضمن تشکر از زحمات میلاد آبتین در سمت مدیر پژوهش، مسعود ویسی‌زاده را به عنوان مدیر جدید پژوهش این واحد دانشگاهی معرفی و برای هر دو موفقیت آرزو شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.