• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
0

تا انتخابات شوراي پنجم/ بررسی ابعاد اجتماعی و فیدبک های یک نهاد مردمی :
شورای شهر چهارم مسجدسلیمان چه کرد و شورای پنجم چه خواهد کرد؟!

  • کد خبر : 24939
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان تصميم دارد تا انتخابات شوراي شهر دوره پنجم و به قصد روشن سازي وتنوير افكار عمومي براي يك انتخاب خوب در انتخابات شوراي شهر مسجدسليمان مقالات، يادداشت ها تحليل ها و  مطالب شما عزيزان را منتشر كند. به همين منظور از شما عزيزان خواهشمنديم مطالب خود در ارتباط با […]

سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان تصميم دارد تا انتخابات شوراي شهر دوره پنجم و به قصد روشن سازي وتنوير افكار عمومي براي يك انتخاب خوب در انتخابات شوراي شهر مسجدسليمان مقالات، يادداشت ها تحليل ها و  مطالب شما عزيزان را منتشر كند. به همين منظور از شما عزيزان خواهشمنديم مطالب خود در ارتباط با انتخابات شوراي شهر دوره پنجم، انتظارات، نقدها و… را از طريق زير براي ما ارسال تا پس از تاييد در سايت باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منتشر شود.

1- تماس با ما

2 -قسمت نظرات سايت

3-جي ميل: saeidmoradi48@gmail.com

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ حسن کریمی:  لطفا چند ثانیه چشمان تان را ببندید، حالا واژه “شورای شهر مسجدسلیمان ” را به زبان بیاورید و چند دقیقه بدون این که چشمان تان را باز کنید تمامی اتفاقات اخیر را در ذهنتان مرور کنید. باور کنید برای تصمیم گیری همین چند دقیقه کافی ست!

باز هم مثل همیشه ساده می گویم، زیرا سادگی بهترین راه انتقال است. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید تعارف ها را کنار بگذاریم، باید نقد کنیم و باید به چالش بکشیم و مهم تر این که در مقابل این بایدها، جوابگو باشیم. حاصل تفکرات امروز تصمیم گیرندگان مسجدسلیمان، فردا را می سازد، پس در انتخاب ها بیشتر دقت کنیم تا آینده را از دست ندهیم.

در این یادداشت قصد داریم تنها به ابعاد اجتماعی شورای چهارم می پردازیم و عملکرد این شورا در دیگر بخش ها را به کارشناسان مرتبط می سپاریم. لذا به ابعاد اجتماعی و بازخورد حضور ۱۱ عضو شورای شهر چهارم در جایگاه وکلای مردم می پردازیم .

همان طور که شما شهروندان مسجدسلیمانی می دانید، دوره چهارم شورای شهر مسجدسلیمان از ثانیه های نخست با جنجال و کش مکش های آنچنانی آغاز شد و آثار آن در کل مسیر کاملا به چشم می خورد، و برای تداعی این مهم تنها کافی ست چشمان تان را ببندید و کلید واژه شورا شهر را در ذهنتان جستجو کنید.

اما بیایید کمی به یک شورای شهر ایده آل از حوزه اجتماعی بپردازیم تا بتوانیم فاصله ها را بیشتر درک کنیم. طبق تعاریف و بر اساس تجربیات ثبت شده در این حوزه، یک شورای توانمند در حوزه اجتماعی چند آیتم را از آغاز فعالیت در دستور کار قرار می دهد و هیچ گاه از آن ها غافل نخواهد شد.

۱- پیاده سازی یک نقشه راه و خط مشی در حوزه فعالیت های اجتماعی

۲- معرفی یک عضو توانمند به عنوان سخنگوی شورا و مهم ترین عنصر ارتباط اجتماعی

۳- گزینش نیروی روابط عمومی متناسب با شرایط در آغاز راه

۴- ایجاد بسترهای ارتباطی مناسب

۵- آموزش و تقویت اعضای شورا در راستای برخوردهای اجتماعی و اصول ارتباطی

۶- ارتباط موثر با رسانه ها

۷- گزارش دهی هفتگی، ماهیانه و سالیانه به شهروندان به عنوان رکن اصلی موجود برای شورا

۸- ترسیم برنامه ای منظم و یکپارچه جهت میل اهداف شورای چهارم به شورای پنجم

۹- پیاده سازی الگوهای رفتاری جهت اعتمادسازی در بین شهروندان

۱۰- افزایش درصد مقبولیت رکن شورا با اقدامات شایسته و متناسب

حال ما کار مقایسه شورای چهارم را به شما شهروندان فهیم می سپاریم و تحلیل این بخش را به صورت کاملاً آزاد در اختیار شما قرار می دهیم. زیرا عملکرد شورا کاملاً مشخص و معیارها در حوزه اجتماعی در بالا ذکر شده است.

اما حالا که تحلیلی بر شورا داشتیم، می خواهیم تا با توجه به راه رفته، راه پیش رو را پیش بینی کنیم و بر اساس داده های موجود و تجربیات به دست آمده، امید آن داریم که بتوانیم از تکرار یک فصل بدون حاصل در شهرمان جلوگیری کنیم .

از دیدگاه نگارنده مهم ترین علل ناتوانی شورای چهارم در بعد اجتماعی و در ایجاد ارتباط با مردم، فقدان ۱۰ گزینه مطرح شده بود و شاید در این بخش و با این تحلیل می توان اهمیت عنصر روابط عمومی که شورای چهارم از آن غافل بود را بیشتر درک کنیم.

و اما بخش نهایی و در واقع شورای پنجم چه خواهد کرد!

همان طور که در تیتر یادداشت نیز اشاره شد، عملکرد شورای چهارم تاثیر بسزایی در خط فکری شورای پنجم خواهد داشت و از دیدگاه نگارنده در واقع شورای چهارم با مجموع فعالیت های منفی اجتماعی که در پرونده خود به یادگار گذاشتند نه تنها در افزایش سطح کیفی این نهاد سهیم نیودند بلکه باعث کاهش چشم گیر جایگاه این نهاد در بین مردم شدند به گونه ای که امروز و درست در ایام پیش از انتخابات، شاهد رجز خوانی قشرهای مختلف و از اصناف گوناگون هستیم که تنها ملاک ورود برخی از آن ها شاید این جمله باشد “مگر ما چه چیزی از فلانی کم داریم که چهار سال شورا بود ! و در واقع ایراد این جمله یعنی یک فاجعه بزرگ که به تبعات آن در پنجم نمود خواهد کرد و در دوره ششم باعث خواهد شد تا دومین رکن اجرایی وابسته به مردم را تبدیل به یک ناهنجار شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.