• امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 11797اخبار امروز : 0
2

بيانيه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:
قوم بختیاری بخشی از هویت و اصالت افتخارآمیز فرهنگ ملی – اسلامی است

  • کد خبر : 24321
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز درگذشت سردار اسعد بختیاری در بیانیه ای اعلام کرد: قوم بزرگ و اصیل بختیاری یکی از زیباترین رنگ های قومیتی ایران زمین و بخشی از هویت و اصالت افتخارآمیز فرهنگ ملی – اسلامی است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دراین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز درگذشت سردار اسعد بختیاری در بیانیه ای اعلام کرد: قوم بزرگ و اصیل بختیاری یکی از زیباترین رنگ های قومیتی ایران زمین و بخشی از هویت و اصالت افتخارآمیز فرهنگ ملی – اسلامی است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دراین بیانیه که یک نسخه از آن دراختیار این خبرگزاری قرارگرفته امده است: فرهنگ های بومی و قومی ایرانی بدون تردید بخش قابل توجهی از فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی است.

این بیانیه می افزاید: به راستی اگر در بحبوحه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قسم خورده این آب و خاک به دنبال تقویت سبک های زندگی اسلامی – ایرانی هستیم، گنجینه ای بهتر از تاریخ، زبان و هنرهای بومی و قومی سرزمین مان را می توانیم دستمایه تلاش های فرهنگی مان کنیم؟

قوم بزرگ و اصیل بختیاری یکی از زیباترین رنگ های قومیتی ایران زمین و بخشی از هویت و اصالت افتخار آمیز فرهنگ برخواسته از ارزشهای ملی و اسلامی است که همواره به دلیری و سلحشوری و ایثارگری شهره بوده و اگرچه هنوز هم بسیاری از مناطق آن در تنگنای محرومیت به سر می برد، اما همیشه دل در گرو سربلندی و استقلال و عزت ایران و ایرانی داشته است.

این قوم در طول تاریخ پر افتخار خود همواره در دفاع از میهن و اسلام عزیز و در صحنه های نبرد با دشمنان و تمامی عرصه ها و صحنه های قیام و انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله، مخلصانه و جهادگرانه حضور داشته و خاطرات جاودانه دلیری ها و ایثارگری هایش را در خطوط مقدم جبهه حق علیه باطل و در قالب سربازی و ولایتمداری سربازانی همچون رزمندگان تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) به یادگار گذاشته است.

مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت یکی از غیورمردان سلسله جبار زاگرس، پیشتاز جنبش مشروطه خواهی ایران، سردار دلیر و شجاع ضد استبداد و ضد استعمار مرحوم علی قلی خان بختیاری مشهور به سردار اسعد بختیاری و تمامی دلیرمردان و شیرزنان مبارز و مجاهد این قوم بویژه شهدای عزیز و سرافراز، توجه و تمرکز بیش از پیش کارگزاران نظام و انقلاب اسلامی به مشکلات و معضلات متعدد مناطق محروم و استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی قوم بختیاری را خواستار است.علی‌قلی‌خان بختیاری (زادهٔ ۱۲۳۶ ه‍. خ – درگذشتهٔ ۱ آبان ۱۲۹۶) معروف به سردار اسعد بختیاری، از رؤسای ایل بختیاری و از سیاستمداران دوره قاجاربود، که حیات سیاسی وی مقارن با به قدرت رسیدن چهار پادشاه در ایران بود.

گفتنی است، علی‌قلی‌خان پسر چهارم حسین‌قلی خان ایلخانی بود، که پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی به فرمان محمدعلی‌شاه، به پشتیبانی از برادرش نجف‌قلی‌خان صمصام‌السلطنه و پسرعموی خود، ابراهیم‌خان ضرغام‌السلطنه، در اعتراض به این عمل برخاست و پس از فتح اصفهان به دست سواران بختیاری، از راه اراک، خود را به بختیاری رسانید و شخصاً فرماندهی سواران بختیاری را، در فتح تهران و احیای مشروطیت، عهده‌دار شد.[

وی در برهه‌ای از تاریخ ایران، در منصب وزیر جنگ و دوره‌ای نیز عهده‌دار وزارت داخله بود. از دیگر وقایع مهم در زمان حیات سیاسی علیقلی‌خان، اکتشاف نفت در مناطق جنوب و جنوب‌غربی فلات ایران، توسط کنسرسیوم دارسی، در استان خوزستان و چاه شماره یک مسجدسلیمان بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی ممنون از مجمع نمایندگان محترم استان چهارمحال و بختیاری بابت حرکت و بیانیه شایسته ای که لازم به انجام بود 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.