• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
1

تشريح عملكرد 6 ماهه نیروي انتظامی مسجدسلیمان:
استفاده از سلاح در مراسمات به عنوان یک موضوع ضد فرهنگ خطر ساز است

  • کد خبر : 23932
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰:۵۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به مناسبت هفته نیروي انتظامی نشست مطبوعاتی فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان با اهاي رسانه شهرستان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در ابتداي اين جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ناجا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: هفته ناجا با […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به مناسبت هفته نیروي انتظامی نشست مطبوعاتی فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان با اهاي رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در ابتداي اين جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ناجا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: هفته ناجا با شعار همه برای آرامش و امنیت شروع شده است و این شعار نشان دهنده اهمیت امنیت برای مردم و نقش همگان در برقراری و حفظ آن است، امنیتی که با رعایت قوانین ،توجه به آموزش ها و تذکرات و همکاری با پلیس توسط مردم و پای کار بودن ادارات و نهادها حفظ می شود. وی اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از جرائم در شش ماهه نخست سال ۹۶  را به شرح ذيل اعلام كرد:

_ارائه آموزش های همگانی در مساجد به صورت مستمر، حضور در مدارس، آموزش کارکنان دولت و صنوف به تعداد۲۴۴جلسه آموزشی

_تهیه تراکت ها و بروشورهای آموزشی به تعداد ۵۲۰۰ عدد و توزیع در بین جوامع هدف و برپایی نمایشگاه های آموزشی در این جوامع به تعداد ۱۰ مورد

_تشکیل جلسات شوراي معتمد پلیس در مساجد و با حضور معتمدین در راستای برقراری امنیت پایدار در محلات شهر به تعداد ۶ جلسه در ماه

_اطلاع رسانی به موقع از خدمات و اقدامات پلیس از طریق سایت ها و نشریات شهرستانی و سراسری

علی حسینی در خصوص اقدامات فرهنگی در خصوصی تیراندازی گفت: با انجام اقدامات ایجابی و سلبی و تعاملات برون سازمانی با ادارات و نهادهای دولتی همچون فرمانداری و امام جمعه محترم و تلاش در راستای فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از سلاح در مراسمات بحمدلله شاهد کاهش ۷۵ درصدی تیراندازی در سه ماه دوم نسبت به سه ماه اول بودیم و این خود باعث ارتقا احساس امنیت در سطح شهر شده است و جا دارد از همین تریبون به مردم شهید پرور و همیشه در صحنه مسجدسلیمان اعلام نمایم مقوله استفاده از سلاح در مراسمات به عنوان یک موضوع ضدفرهنگ و بیگانه بوده ولازم است عدم استفاده از آن در مراسمات نهادینه شده و حتی یک مورد هم می تواند خطرساز شود، چه افرادی که در این مراسمات با سهل انگاری مجروح و یا کشته شده اند سلاح شکاری فقط می تواند در مناطق مشخص شده می بایست بهره برداری شود و حمل و استفاده از آن در محل های دیگر خصوصاً در بین مردم و قدرت نمایی با آن ها غیرمجاز و جرم است.

فرماندهی انتظامی شهرستان در خصوص بحث سرقت هم افزود: از اولویت های اصلی وظایف پلیس شهرستان پیشگیری از وقوع جرم می باشد که در مرحله اول شناسایی علل و انگیزه های اصلی وقوع وتلاش در راستای حذف این علل از طریق انعکاس به سازمان ها و نهادهای ذیربط بوده و در ادامه با فعال نمودن کمیسیون های زیرمجموعه شورا تامین مانند کمیسیون مبارزه با سرقت، موادمخدر، سلاح و ترافیک در راستای پیشگیری از وقوع اقدامات شایسته انجام گردیده است و یا در دست اقدام می باشد، لذا با تلاش شبانه روزی شاهد کاهش ۹ درصدی سرقت وسایل خودرو و احشام،۱ درصدی سرقت منزل،۲۱ درصد اماکن دولتی و۱۰۰ درصدی بانک ها بوده ایم.

سرهنگ حسینی ادامه داد: همچنین با اقدامات گسترده همکاران موفق به افزایش۱۹۳ درصدی کشف سرقت های موتور سیکلت،۴۳ درصدی سرقت های داخل خودرو،۵۰ درصدی کش و روزنی،۴۴درصدی سرقت خودروو ۶۷ درصد قاپ زنی و ۱۰۰درصد جیب بری گردیده و در اواخر تیرماه نیز با اقدامات شایسته و علمی کارآگاهان، سارقان طلافروشی و همدستان آن ها که در شهرستان مسجدسلیمان و شهر یزد اقدام به سرقت نمودند کم تر از بیست روز شناسایی، دستگیر و اموال مسروقه نیز کشف و مسترد گردید..

فرماندهی انتظامی شهرستان در بحث ترافیکی هم با بیان این که با برنامه ریزی صحیح و ارائه خط مشی های کارشناسی شده برای پلیس راهور کاهش چند درصدی ترافیکی داشته ایم بیان داشت: کاهش۶۷درصدی وقوع تصادفات فوتی درون شهری،۵۰درصدی تصادفات فوتیبرون شهری،۱۴درصدی تصادفات جرحی،۱۵ درصد تصادفات خسارتی بریم(یعنی کاهش در همه زمینه ها) که نتیجه آن کاهش ۷۱درصدی متوفی در تصادفات درون شهری،۲۵ درصدی متوفی در تصادفات برون شهری ،۱۷درصد مجروح در تصادفات بوده است.

وی ادامه داد: در بحث موادمخدر توانسته ایم با حضور مستمر در مدارس،ادارات و در بین جوامع هدف نسبت به آگاه سازی عموم اقدام و با برپایی نشست های مشترک سعی در شناساندن این بلای خانمان سوز انجام دهیم که موفق به اجرای ۷۱ طرح پاکسازی و دستگیری ۸۲نفر از سوداگران موادمخدر در بحث توزیع و نگهداری و کشف ۷کیلو و ۲۵۱گرم انواع مواد مخدر شده است.

کارآگاه حسینی در خصوص اقدامات پلیس فتا شهرستان هم تصریح کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان با رصد مستمر فضای مجازی و تلاش در خصوص شناسایی مجرمین سایبری از قبیل کلاهبرداران رایانه ای، عاملین برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های شهروندان،هتک حرمت و حیثیت از طریق شبکه های اجتماعی موبایلی، موفق به دستگیری تعداد۱۲نفر از متهمین و کشف وجوه برداشت شده از حساب شده است.

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در پایان خطاب به شهروندان اظهار داشت: در اکثر جرم ها می بینیم که قربانی فضای جرم را برای بزهکار فراهم نموده است. لذا آموزش های همگانی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرائم ایفا کند و هر شخص پلیس خود باشد و نسبت به رعایت ملاحظات ایمنی مقید باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با تشکر از پرسنل تلاشگر نیروی انتظامی و تبریک هفته این نیرو به آنان. تلاش های کارآگاه حسینی در برقراری امنیت و آرامش در شهرستان مسجدسلیمان در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است. ممنونیم کارآگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.