• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 1
2

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم :
تشريح برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان

  • کد خبر : 23926
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰:۳۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و در راستای تقویت باورهای دینی و پاسداری و جانفشانی در راه آرمان های دینی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد. به گزارش سايت خبري باشگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و در راستای تقویت باورهای دینی و پاسداری و جانفشانی در راه آرمان های دینی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این برنامه ها که با شعار (انی احامی ابدا عن دینی): هرگز از یاری دینم دست بر نخواهم داشت، به عنوان شعار اصلی سوگواره بصیرت عاشورایی به صورت گسترده در بقاع متبرکه و مساجد و اماکن مذهبی و در قالب بصیرت افزایی  همه آحاد مردم به صورت ویژه برنامه در سطح شهرستان برگزار می شود.

رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بصیرت عاشورایی در غالب ویژه برنامه هایی شامل تجمع بزرگ لبیک یا حسین علیه السلام ویژه برنامه همایش شیرخوارگان حسینی (ع)که این برنامه با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و هیآت مذهبی و هیآت امنای بقاع متبرکه و دیگر نهادهای مرتبط در تاریخ جمعه ۱۶ مهرماه همزمان با پنجم محرم الحرام و همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد. وي ادامه داد: ویژه برنامه بعدی به نام احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی)که این ویژه برنامه هم توسط دانش آموزان سراسر کشور با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان و بسیج دانش آموزی به صورت مشترک برگزار می گردد. رييس اداره اوقاف مسجدسليمان ادامه داد: از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشواریی می توان به برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و شام غریبان و همچنین برگزاری همایش باشکوه رهروان زینبی سلام الله علیها ویژه بانوان مصادف با دوازدهم محرم الحرم اشاره نمود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان ضمن تسلیت این ایام حزن و اندوه به همه شيفتگان مکتب ائمه هدی (ع)خصوصاً صاحب این ماه حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش افزودند:بی شک قیام آن امام همام  در راستای احیای دین جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) بود که از مهم ترین این خصیصه می توان به احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر اشاره نمود که این فریضه بزرگ الهی در زمان ما می توان گفت: بر زمین مانده است. لذا انتظار می رود که همه محبان حضرتش در راستای احیای این سنت الهی از هیچ کوششی دریغ ننمایند. ایشان با توجه به این که در خصوص مقوله وقف هنوز در سطح شهرستان فرهنگ سازی نشده است اضافه  كرد: متاسفانه در خصوص برپایی مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) هیچ گونه نیت و یا وقفی صورت نگرفته است و انتظار می رود همشهریان بزرگوار در صورت تمایل جهت ایجاد نیت و وقف در این مورد به اداره اوقاف و امور خیریه مراجعه تا مشاوره های لازم به آن ها ارائه شود. .  وي در پايان سخنان خود گفت: از همه ائمه محترم جماعت  حاضر در مساجد و هیات های  امنای مساجد و خادمین این اماکن مذهبی تمنا دارم ضمن رعایت شئونات اسلامی و دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص هیات مذهبی، در هرچه باشکوه تر برگزار نمودن این برنامه اهتمام ویژه به عمل آورده که این برنامه با رضایت خداوند منان و صاحب عاشورا همراه باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.