• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
2

توزيع سطل های سه قلو تفكيك زباله از مبدأ در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 23472
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سطل های سه قلو تفكيك زباله از مبدأ در بين مهدهاي كودك و مدارس مسجدسليمان توزیع شد. رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مسجدسليمان گفت: توزيع سطل هاي سه قلو تفكيك زباله از مبدأ (به سه رنگ سبز، زرد و قرمز به جهت بازيافت كاغذ، پلاستيك و شيشه و فلز) در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سطل های سه قلو تفكيك زباله از مبدأ در بين مهدهاي كودك و مدارس مسجدسليمان توزیع شد. رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مسجدسليمان گفت: توزيع سطل هاي سه قلو تفكيك زباله از مبدأ (به سه رنگ سبز، زرد و قرمز به جهت بازيافت كاغذ، پلاستيك و شيشه و فلز) در راستاي اجراي طرح تفكيك زباله و ارتقاي فرهنگ عمومي در بين مهدهاي كودك و مدارس مسجدسليمان به همت شهرداري و با همكاري اداره حفاظت محيط زيست و انجمن نگين ايران زاگرس انجام گردید.

بهروز نجاتي،افزود: هدف از اجراي اين طرح  جلوگيري و كاهش آلودگي محيط زيست، جلوگيري از هدررفتن سرمايه ‌هاي ملي و منابع طبيعي، كاهش حجم زباله ‌هاي شهري، اشتغال زايي و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي شهروندان در زمينه مواد قابل بازيافتي است.

وی با اشاره به نقش محوري كودكان در خانواده و جامعه بیان کرد: در حالي كه كودكان خود بيشترين قرباني ناهنجاري هاي محيط زيستي اند بهترين و مؤثرترين گروه در جامعه براي آموزش محيط زيست هستند.زيرا بهترين شيوه نهادينه كردن عادت هاي مثبت، آموزش، آن هم آموزش اين عادت ها از دوران كودكي است.

نجاتی اظهار داشت: حفاظت از محيط زيست هم عادتي است كه بايد از كودكي آموخته شود تا به يك باور ذهني تبديل شود. اين باور كودك را موظف مي كند تا از يگانه زيستگاهي كه در آن زندگي مي كند به بهترين شكل ممكن پاسداري كند.

وی بیان کرد: كودكي نرم ترين و مستعد ترين زمان براي آموزش هميشگي عادت هايي است كه براي هميشه ملكه ذهن يك كودك مي شود. يك كودك خيلي راحت آموزش پذير است و از همان سن خيلي چيزها ملكه ذهنش مي شود. از همان سن مي شود به او ياد داد كه در رابطه با زباله بايد چه جوري برخورد كنيم، قسمتي از زباله ها قابل بازيافت هستند،زباله خشك و تر و تفكيك آنها را به كودك آموزش دهيم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درووود بر شما همه ی آموزشهای شهروندی باید از همین سن شروع شود درووووود

  2. عالیه ای کاش تو شهر های بزرگ هم چنین کاری انجام شود.
    در تهران جمع آوری زباله های ارزشمند توسط دوره گرد ها برای جیب مافیا انجام میشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.