• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

در گفتگو با دکتر مسعود شهبازی مطرح شد:
مهمترین نکاتی که داوطلبان انتخاب رشته کنکورسراسری باید به آن ها توجه کنند

  • کد خبر : 23309
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-دکتر مسعود شهبازی دکترای تخصصی مشاوره و فارغ ‌التحصیل رتبه اول از دانشگاه شهید چمران اهواز اما و اگرهای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۵ را تشریح نمود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر شهبازی اظهار داشت: هر انسانی در زندگی خود سه انتخاب طلایی دارد که این سه انتخاب  […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-دکتر مسعود شهبازی دکترای تخصصی مشاوره و فارغ ‌التحصیل رتبه اول از دانشگاه شهید چمران اهواز اما و اگرهای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۵ را تشریح نمود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر شهبازی اظهار داشت: هر انسانی در زندگی خود سه انتخاب طلایی دارد که این سه انتخاب  سایر انتخاب های او را تحت تاثیر قرار می دهد. این سه انتخاب عبارتند از ۱- انتخاب رشته ۲-انتخاب شغل ۳- انتخاب همسر.

هم اکنون برای داوطلبین کنکور سراسری ۹۵فصل انتخاب رشته کنکور سراسری است. این انتخاب به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دو انتخاب دیگر را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد. لازم است داوطلبان توجه داشته باشند که تغییر رشته اگر چه امری غیر ممکن نیست ولی به مقدار زیادی این تغییر وقت و انرژی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لذا لازم است با دقت و آینده نگری نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید و فراموش نکنند که آینده متعلق به کسانی است که از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده اند.

در انتخاب رشته باید از مشورت افراد صاحب نظر به ویژه مشاورین و اعضای هیات علمی دانشگاه که خود این مراحل را طی نموده و با اصول علمی انتخاب رشته آشنایی دارند،بهره لازم برده شود.از دیگر مواردی که در انتخاب رشته باید به آن توجه کرد،توجه به علایق خود در انتخاب رشته است. انسان ها در کار ی که به آن علاقه داشته باشند پیشرفت بیشتری دارند. و احساس راحتی و آرامش بیشتری دارند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان افزود:آینده شغلی،امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز از  مواردی است که در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر شناخت خود و رشته ها  و دانشگاه ها و نیاز  های کشور و آینده شغلی از معیار های اصلی انتخاب رشته می باشند. داوطلبان کنکور ۹۵ به طور فهرست وار باید در انتخاب رشته به نکات زیر توجه جدی داشته باشند:

۱-به شرایط خاص و امکانات دانشگاه و از جمله موضوع وجود یا عدم وجود خوابگاه توجه جدی داشته باشند.

۲-رشته ها را با توجه به توان علمی و استعداد های خود انتخاب کنید.

۳-در مورد رشته‌هایی که به آن ها علاقه دارید، تحقیق نمایید و اطلاعات کافی به دست آورید.

۴-به شهرهای تحت پوشش دانشگاه پیام نور توجه کنید. داوطلبان مجاز به انتخاب هر دانشگاه پیام نوری نیستند.

۵-اولویت کد  رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته های تحصیلی صرفا تقدم ترتیب علاقه داوطلب را به ادامه تحصیل،تعیین می کند و هیچ  تاثیر دیگری در پذیرفته شدن داوطلب ندارد.

۶-قبول شدگان قطعی دوره روزانه حق شرکت در آزمون سال ۹۶ را نخواهند داشت.

۷- باتوجه به امکانات مالی خود و خانواده نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی دارای شهریه اقدام کنید.مثلا در سال گذشته میزان شهریه پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه  های علوم پزشکی برای رشته پزشکی عمومی مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای هر ترم، دندانپزشکی ۱۷۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای هر ترم، داروسازی ۱۶۰۰۰۰۰۰۰، فیزیوتراپی ۷۸۰۰۰۰۰۰، پرستاری ۴۵۰۰۰۰۰۰ریال و….. می باشد که لازم است به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

۸- در مورد شرایط بومی گزینی و سهمیه های در نظر گرفته شده برای  مناطق اطلاعات لازم را کسب نمایند.

دکتر شهبازی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان خاطر نشان ساخت:امیدوارم همه داوطلبان شرکت کننده در کنکور با انتخاب رشته ای صحیح بتوانند در کسب مدارج بالای علمی موفق و پیروز باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.