• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان
پايگاه امداد و نجات نیاز اساسي جاده هاي مسجدسلیمان / علي عسكر ظاهري: حوزه انتخابيه از استانداردهای تعیین شده عقب تر است/ همه مسيرهاي مسجدسليمان بايد تقويت شوند/ فريدون رفيعي: در تلاش براي صدور مجوزات لازم برای ایجاد اورژانس مسیر مسجدسلیمان – هفتکل هستيم

  • کد خبر : 22733
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سحر طاهري: جاده‌های ایران از لحاظ وقوع تعداد تلفات بر اثر حوادث رانندگی، جزو خطرناك‌ترین راه‌های دنیا معرفی می‌شوند و سال هاست که ایران در تصادفات جاده ای حائز رتبه نخست می شود که نه تنها افتخاری ندارد بلکه مایه تاسف و حتی شرمندگی نیز می باشد. با توجه به ترمیم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سحر طاهري: جاده‌های ایران از لحاظ وقوع تعداد تلفات بر اثر حوادث رانندگی، جزو خطرناك‌ترین راه‌های دنیا معرفی می‌شوند و سال هاست که ایران در تصادفات جاده ای حائز رتبه نخست می شود که نه تنها افتخاری ندارد بلکه مایه تاسف و حتی شرمندگی نیز می باشد.

با توجه به ترمیم و اصلاح جاده های کشور و خوزستان می توان مسجدسلیمان را جزء معدود شهرهایی دانست که جاده های ایمنی ندارد و نیاز به دو بانده کردن جاده های خروجی شهرها از جمله مسجدسلیمان- اهواز، مسجدسلیمان – هفتکل، مسجدسلیمان لالی و…. بسیار الزامی به نظر می رسد.

با توجه به عدم ایمنی خودروها و جاده ها، حداقل کاری که می توان برای نجات مردم در نظر گرفت و یا تلفات را تا اندازه ای کاهش داد وجود پايگاههاي امداد و نجات بين شهري در مسیرهای مربوطه است.

سال هاست که شاهد تصادفات جاده ای و دیر رسیدن اوژانس با توجه به مسافت طولانی مقر اسکان هستیم و شاهد مرگ عزیزانی که شاید اگر یک لحظه زودتر به وضعیت آن ها رسیدگی می شد الان در قبرستان ها جا خوش نکرده بودند…

رفیعی رییس هلال احمر مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان اظهار داشت: احداث و استقرار پایگاههاي امداد و نجات با توجه به اولویت های جاده ها و تعداد کشته شدگان در سال در نظر گرفته می شود. وي ادامه داد: خوشبختانه آمار کشته شدگان مسیر مسجدسلیمان – هفتکل بالا نبوده است به همين دليل هنوز در اولویت برای احداث پايگاه اورژانس جاده ای در اين مسير از سوي مسئولين استان قرار نگرفته ايم.

رفيعي ادامه داد: حدود یک ماه است با همکاری سازمان های مختلف و با توجه به درخواست شورای شهر گلگیر از طریق منابع طبیعی، آب، گاز، برق و… محلی را در نظر گرفته ایم تا انشالله پس از واگذاري زمين توسط منابع طبیعی و تایید ادارات مربوطه و پس از تاييديه شهرستان به استان ارجاع تا مجوز لازم  برای ایجاد پايگاه در مسیر مسجدسلیمان – هفتکل در سه راه گلگیر صادر شود.

علي عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسليمان، هفتكل، لالي و انديكا در مجلس شورای اسلامی نيز در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در این باره اظهار داشت: با توجه به جایگاه هلال احمر در جامعه و ورود به موقع و التیام بخشیدن به آسیب دیدگان، برای این که دسترسی زودتر میسر شود باید پایگاههای جاده ای در مناطقی واقع شوند که در زمان طلايي يعني 8 دقیقه پس از حادثه، در محل حاضر و بتوانند خدمت رساني كند. نايب رييس مجمع نمايندگان خوزستان ادامه داد: از آنجا كه حوزه انتخابيه از استانداردهای تعیین شده عقب مي باشد تلاش مي كنيم با همكاري مسئولين استاني در برنامه ششم توسعه هر چه سريع تر خودمان را به استانداردهاي لازم برسانيم.

عضو كميسيون انرژي مجس شوراي اسلامي ادامه داد: در جاده مسجدسلیمان – اهواز 2 پایگاه جاده ای، مسجدسلیمان – چهارمحال 2 پایگاه جاده اي، مسجدسلیمان – لالی 1 پایگاه و هفتکل – مسجدسلیمان حداقل 2 پایگاه جاده اي نياز داريم. ظاهري گفت: امروزه در دنیا تلاش بر این است دسترسی ها راحت باشند تا برای نجات حادثه ديدگان به بهترين نحو از فرصت ها استفاده شود. ما هم با جديت اين موضوع را پیگیري خواهيم كرد تا پیشنهادات اینچنینی را پایدار کنیم. نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با ضرورت اورژانس هوایی نيز گفت: با توجه به پراکندگی استان خوزستان نیاز است حداقل 2 بالگرد در استان مستقر شود وي ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان خوزستان و وجود صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه ها ایجاب می کند که پایگاه های ما تخصصی تر شوند و نیروهای امدادی متخصص داشته باشیم تا انشالله در آینده با مشکلات جدیدی روبرو نشویم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.