• امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 11797اخبار امروز : 0
2

رييس دانشگاه آزاد مسجدسيمان:
برای خروج از رکود بايد صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها را در دستور كار قرار بدهيم

  • کد خبر : 22535
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین جلسه شورای اداری کارمندی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، با حضورسرپرست، معاونین و جمعی از کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه مسجدسلیمان دکتر علی‌رضا حیدری سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس ضمن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین جلسه شورای اداری کارمندی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، با حضورسرپرست، معاونین و جمعی از کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه مسجدسلیمان دکتر علی‌رضا حیدری سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی اسراییل در اشغال سرزمین فلسطین و کشتار مردم مظلوم این سرزمین، از همه معاونین و کارکنان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان دعوت نمود به صورت پرشور در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استفاده از نظرهای سازنده اقشار مختلف واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برای بهبود شرایط کنونی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود: در نظر است با تشکیل شورای کارکنان، هیأت علمی و دانشجویی جلسات جداگانه‌ای برگزار گردد و از نظرها و پیشنهادهای سازنده مطرح شده در این جلسات استفاده شود.

ایشان در قسمتی دیگری از سخنان خود گفت: به منظور رشد و ترقی واحد و خروج از حالت رکود بخشنامه‌هایی از سوی سازمان مرکزی یا منطقه صادر شده است که بخشنامه صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها از جمله یکی از آن‌ها می‌باشد. وي ادامه داد: نباید تصور شود هدف از صدور این بخشنامه خساست و یا فشار به قشر خاصی است بلکه منظور جلوگیری از اسراف با هدف پایین آوردن هزینه‌ها است.

سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ادامه داد: در فرایند اجرای بخشنامه‌ها شاید جایی هم برای مان مشکل به وجود آید، اما برای این‌که بتوانیم از بحران خارج شویم ضروری است برخی از مشکلات را تحمل کنیم تا وضعیت واحد به آرامش برسد.

علی‌رضا حیدری گفت: برای خروج از حالت رکود مالی باید روی منابع درآمد زایی متمرکز شویم، همین جا از همکارانی که در این راستا پیشنهاد ارایه کردند تشکر می‌کنم اما انتظار است ضمن ارایه پیشنهادهای جدید سعی شود در زمان ارایه پیشنهاد راهکارهای عملی هم بیان شود.

ایشان در ادامه با اشاره به این‌نکته که دانشگاه متعلق به همه ما است، تأکید کرد: همه باید در خصوص دانشگاه احساس مسئولیت کنیم و به نوبه خود در راستای کاهش هزینه‌ها و بهینه سازی مصرف سهیم باشیم.

سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: اگر روی اخذ مجوز رشته‌های تحصیلی درآمد زا کار کنیم و این رشته‌ها را توسعه دهیم و همچنین در مصرف انرژی مدیریت داشته باشیم و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان را شروع کنیم، مطمئناً واحد مسجدسلیمان از وضعیت بحرانی اقتصادی خارج خواهد شد.

ایشان با اشاره به سابقه واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، گفت: واحد دانشگاهی مسجدسلیمان از واحدهای دانشگاهی قدیم منطقه است که سابقه موفقی هم داشته است اما امروزه به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه شده است، اگر بخواهیم از رکود خارج شویم نیاز است همه با هم همکاری داشته باشیم.

در ادامه جلسه، ایرج رشیدی معاون اداری مالی واحد مسجدسلیمان با اشاره به برخی از موفقیت‌های گذشته واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در سطح کشور و منطقه، گفت: به نظر من امروزه مشکلاتی که در واحد مسجدسلیمان وجود دارد تنها به عهده یک نفر نیست، بلکه از زمان راه اندازی واحد دانشگاهی همه افراد و اشخاص در زمان های مختلف در رسیدن واحد مسجدسلیمان به وضعیت بد مالی سهیم هستند البته سهم هر شخص فرق می‌کند.

ایشان گفت: عدم همدلی در بین همه اقشار دانشگاهی و عدم ثبات سازمانی در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان که در چند سال گذشته به وفور دیده شده است از جمله دو دلیل اصلی شکل گیری مشکلات مالی است. معاون اداری مالی واحد مسجدسلیمان تأکید کرد: در شرایط کنونی هیچ نیازی به نگهداری افراد نداریم باید تمام فکر و اندیشه ما روی نگهداری واحد متمرکز شود و حرکت در راستای سیاست های صرفه جویی یکی از این راه‌ها است.

لازم به ذکر است در این جلسه معاونین آموزشی، دانشجویی و پژوهشی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان و هم چنین تنی چند از کارکنان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.