• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
0

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از اولين سفر دكترشريعتي استاندار خوزستان و بازديد از پتروشيمي مسجدسليمان +تصاوير

  • کد خبر : 22427
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پس از انتخاب دكتر شريعتي به عنوان استاندار خوزستان وي مسجدسليمان و بازديد از پتروشيمي اين شهرستان را به عنوان اولين سفر خود انتخاب كرد. در مراسمي كه به همين مناسبت در پتروشيمي مسجدسليمان با حضور علي عسگر ظاهري نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و فرمانداران شهرهاي مسجدسليمان، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پس از انتخاب دكتر شريعتي به عنوان استاندار خوزستان وي مسجدسليمان و بازديد از پتروشيمي اين شهرستان را به عنوان اولين سفر خود انتخاب كرد. در مراسمي كه به همين مناسبت در پتروشيمي مسجدسليمان با حضور علي عسگر ظاهري نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و فرمانداران شهرهاي مسجدسليمان، لالي، هفتكل و انديكا، جمعي از مديران كل استان، مديران شهرستان واصحاب رسانه برگزار شد دكتر يوسف داودي مديرعامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان اظهار داشت: ما دنبال هاب سوم انرژی و پتروشیمی در مسجدسلیمان هستیم و دلایل زیادی هم داریم که از حوصله این جلسه خارج است. به گزارش سايت خبري  باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي ادامه داد: منطقه زیلایی جزمناطقی ست که دولت تدبیر و امید با نظر مثبت به آن نگاه می کند و اگر آن طرحی که به مجلس ارائه شد مصوب شود دولت، منطقه زیلایی را به عنوان منطقه ویژه انرژی اعلام خواهد کرد.

دكتر داودي ادامه داد: مسجدسلیمان تمام شرایط مناطق آزاد را دارد و می تواند تبدیل به یک منطقه ویژه شود و تحول بزرگی را در شمال شرق خوزستان ایجاد کند. مديرعامل شركت پتروشيمي ادامه داد: در این منطقه بیش از 25 میلیون متر مکعب در روز گاز وجود داردو کیفیت آن هم مشخص است. وي ادامه داد: ما ذخایر بسیار عظیمی از گاز داریم كه که می تواند اهداف ما را تامین کند.

داودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش اوره دنبال این هستیم یک قدرت در منطقه شویم و قرار است در 4 فاز 13 هزار تن در روز اوره تولید کنیم. مديرعامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در بخش اوره قرار است بیش از 5/2 میلیارد دلار، در بخش اولوفين حدود 1 میلیارد دلار ، در طرح متانول حدود 45 میلیون دلار سرمایه گذاری سرمايه گزاري خواهيم كرد. دكتر داودی در بخش دیگری اظهار داشت: من این ادعا را دارم که امکان جذب بیش از 10 میلیون یورو در همین شرایط تحریم وجود دارد. وي گفت:از آقای استاندار انتظار دارم هر از چندگاهی خود ويا كارشناسانش از ما گزارش کار بخواهند. ايشان همچنين اظهار داشت: انتظار داريم جناب استاندار در ار تباط با  احداث راه آهن و فرودگاه و همچنين اعمال ماده 9 در منطقه با ما همكاري داشته باشند. وي ادامه داد:  اگر چه در منطقه مشکلات خاصی نداریم و مردم نهایت همکاری را با ما داشته اند. وي ادامه داد: وقتی هاب انرژی در ماهشهر و عسلویه شکل گرفت تمام زیربناها مثل جاده، فرودگاه، اراضی، بندرگاه و ….را دولت براي آن ها ایجاد کرد. ما از دولت تدبیر و امید انتظار همراهی بيشتر داريم. مديرعامل پتروشيمي مسجدسليمان ادامه داد: در اوج تحریم ها اولین فاینانس خارجی کشور در صنعت نفت و گاز پتروشیمی مسجدسلیمان بوده است و 2 لاینس از ژاپن و سوئیس گرفتيم .فاز اول با حدود 1 میلیارد دلار شروع شد و عمده کارهای مهندسی ما نيز انجام شده است.

19 ماه از پروژه فاز 1 گذشته و 30 ماه دیگه در فاز اول به بهره برداری خواهد رسید و همزمان برای فاز 2 و 3و 4 مذاکره می کنیم.

وی در پايان سخنان خود خطاب به استاندار گفت: باور کنید نسخه نجات شمال شرق خوزستان پتروشیمی ست. بیش از 100 گروه و هیئت خارجی که بعد از برجام به كشور آمدند و با دولت تدبیر و امید مذاکره کردند اصلی ترین دستور کارشان پتروشیمی بوده است كه این یک مزيت است و باید روی آن تمرکز کرد.

در ادامه اين جلسه مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان در سخناني كوتاه اظهار داشت:از استاندار محترم تشکر می کنم مسجدسلیمان را به عنوان اولین سفر خودشان انتخاب کردند. وي گفت: مهم ترین دستاورد دولت در مسجدسلیمان ایجاد فضای همدلی ست که از آن به یک هم افزایی رسیدیم. رييس شوراي تأمين شهرستان ادامه داد: اگر شما می بینید آلومینیوم ،پتروشیمی و فرودگاه در این شرایط سخت بی پولی استارت خورده ناشی از همین فضای همدلی ست كه در شهرستان به وجود آمده است. اگر ما بوانیم تا پایان دولت فرودگاه، فاز یک آلومینیوم و فاز 1 پتروشیمی را به سرانجام برسانیم گام بزرگی را برداشته ایم. ما هر دو پروژه را می خواهیم و از هر دو پروژه با تمام قدرت حمایت خواهیم کرد… به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان علي عسگر ظاهري نماينده مردم مسجدسليمان، لالي، انديكا و هفتكل در مسجدسليمان به عنوان سخنران بعدي پشت تريبون قرار گرفت و گفت: از همه دلسوزانی که تا امروز پشتیبانی و مشارکت کردند و کار پتروشیمی و آلومینیوم را به اينجا رسانده اند تشكر و سپاسگزاري مي نمايم و دست همه کسانی را که از هر طريقي برای مردم شغل ایجاد می کنند با افتخار می بوسم و هميشه حامی آن ها خواهم بود. وي گفت: خيرمقدم عرض مي كنم خدمت دكتر شريعتي استاندار محترم  خوزستان و تشكر مي كنم از ايشان كه با اولین پیشنهاد بنده برای سفر به مسجدسلیمان علیرغم همه مشکلات پذیرفتند و تشریف آوردند. وي ادامه داد:

اميدوارم همه بتوانیم کمک کنیم و زندگی مردم به سمت حل مشكلات  هدايت كنيم اما علیرغم همه اين مشکلات استان خوزستان یک استان برخوردار است و حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ نيز قابلیت هاي فراواني دارد خصوصاً در بحث صنعت، معدن، آب، کشاورزی و …. نايب رييس مجمع نمايندگان خوزستان اظهار داشت: از شما می خواهيم در بحث حمایت از کشاورزی و همچنین جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز همكاري كنيد و در رفع موانع پيش رو با جديت به ما كمك كنيد و در اولین برنامه شورای برنامه ریزی كليد این کار را بزنید…

در بحث فرودگاه کارهای خوبی صورت گرفته است اما امیدوارم پیگیری شود و به سرانجام برسد. وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: زمانی که همه ما با همدلی و هم افزایی کارها را دنبال کنیم قطعاً نتیجه خواهیم گرفت …

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسليمان تيز در سخناني ضمن تبريك ماه مبارک رمضان و همچنین تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: بحمدالله در یک فضای عقلانی تر از گذشته قرار داریم که جای شکر بسيار دارد. از عموم مسئولان، مردم و اصحاب رسانه تشکر می کنم ك هدر خلق چنين فضايي بسيار تلاش كرده اند. وي گفت: عجیب است منطقه ای در استان با این همه گرفتاری که دارد بیشتر از بقیه شهرها با دولت همکاری کرده است این هم روی صدق و صفای بختیاری گری امان است. وي ضمن تبريك به دكتر شريعتي از زحمات دكتر آمقتدایی استاندار سابق نيز تشكر كرد و گفت: هر کس گره ای از این منطقه باز کند ممنون شان هستیم . نماينده ولي فقيه در پايان سخنان خود گفت: از دکتر داودی و هیات مدیره پتروشیمی تشکر می کنم که علیرغم همه مشکلات پای کار ایستادند…
غلامرضا شریعتی  آخرين سخنران اين مراسم بود. وي گفت: شهری که خدماتی بزرگ مانند تامین انرژی، نفت، آب و برق برای کشور داشته نباید در وضعیتی به این شکل داشته باشد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: وضعیت کنونی مسجدسلیمان برای من به عنوان استاندار اصلا پذیرفتنی نیست و به هیچ وجه در شان مردم این شهرستان نیست. همه باید تلاش کنیم تا مشکلات عدیده ای که وجود دارد را با همدلی در منطقه حل کنیم.
شریعتی بیان کرد: وجود همدلی در منطقه حرکت رو به جلو است و باعث هم افزایی بیشتری برای حل مشکلات می شود.
وی عنوان کرد: با وجود نیروی ماهر و سرمایه گذاری که برای این استان هم دلسوز باشند، انشاالله این پروژه ها به خوبی انجام و به بهره برداری خواهند رسید.
استاندار خوزستان یادآور شد: دولت با توجه به دستور، تاکید و منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی، از سرمایه گذاران این بخش به خوبی استقبال می کند.
شریعتی تاکید کرد: باید موانعی که باعث عدم رغبت سرمایه گذاران می شود را برداشته و زمینه حضور آنان را برای فعالیت بیشتر فراهم کنیم. در حقیقت لازم است تا فضای کسب و کار دراستان بهبود پیدا کند.
وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت طرح هایی که بییش از 60 درصد پیشرفت داشته و از تسهیلاتی برای اتمام بهره مند خواهند شد ولی متاسفانه این صنایع در خوزستان کم هستند.

استاندار خوزستان با تاکید بر دفاع از سرمایه گذاران به منظور فعالیت بیشتر در این استان اظهار کرد: سرمایه گذار اگر به خوزستان نیاید عیب از مجموعه موجود است. سرمایه گذاری که اشتغال ایجاد کند و چرخه ارزش افزوده را بهبهود بخشد باید هم مورد حمایت واقع شود. شریعتی تصریح کرد: قطعا یکی از مبناهایی که مدیران و فرمانداران را ارزیابی خواهم کرد وجودوجذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی در منطقه آنان است.
وی بیان کرد: درخواست رئیس جمهور از من و دغدغه وی، رفع موانع سرمایه گذاری است، بنابراین باید به مسئله سرمایه گذاری بیش از پیش اهمیت داد و تاکید بسیاری در این زمینه دارم. استاندار خوزستان گفت: در مسجد سلیمان نیز سرمایه گذاری در پتروشیمی و آلومینیم سازی انجام شده و در صورت راه اندازی 10هزار شغل ایجاد خواهد شد.
شریعتی عنوان کرد: در راستای رفع مشکل راه آهن شهرستان مسجدسلیمان و ایجاد دسترسی ها برای آن نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد و در شورای برنامه ریزی مصوبات مورد نیاز را تصویب می کنیم.

IMG_0048 copyIMG_0159 copyIMG_0164 copyIMG_0360 copyIMG_0302 copyIMG_0268 copyIMG_0315 copy IMG_0387 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. درود بر شرف دكتر داودي

  2. درود بر حاج عسكر كه استاندار را به مسجدسليمان آورد. اميدوارم همين طور پرتلاش ادامه بدهد.

  3. دمت گرم آقاي مرادي بخاطر پوشش كامل تان حرف نداري برادر. از شما و تمامي اصحاب رسانه تشكر
    مي كنم. از شما خواهش مي كنم در بحث استخدام هاي پتروشيمي و آلومينيوم هم اطلاع رساني كنيد

  4. با عرض سلام
    برادران عزیز با عرض خدا قوت به شما مسوولین استان و شهرستان و شرکت پتروشیمی
    ما همچنان منتظر ریزش اولین کود اوره در کیسه از تولیدات پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم .
    با تشکر از اطلاع رسانی  ، لطفا عکس از پیشرفت فیزیکی کارخانجات پتروشیمی و آلومینیوم مسجدسلیمان منتشر کنید. 

  5. با عرض سلام
    امیدوارم با اولین سفر استاندار خوزستان  به مسجدسلیمان همراه با گشایش بیشتر در کارهای و مشکلات این شهر و شهرهای لالی و هفتکل واندیکا شود از جمله راه آهن و فرودگاه وجاده میانبر و استفاده از پتانسیل عظیم آب پشت دریاچه های سه گانه در اطراف مسجدسلیمان جهت کشاورزی و باغبانی و شیلات و ……..که البته این مهم محقق نمیشود  فقط با تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر و برنامه ریزی دقیق مسوولین شهری و مطالبه مستمر مردم از مسوولین که انشاالله منجر به راه اندازی کارخانجات و جاده و راه آهن و کشاورزی و شیلات پشت سدهای منطقه مسجدسلیمان بزرگ  بشود و سود ناشی از آن در اقتصاد شهر جاری شود . انشاالله مردم هرچه زودتر مزه شیرین آن را بچشند .
    با تشکر از اطلاع رسانی سایت وزین باشگاه روزنامه ن مسجدسلیمان .

  6. با سلام – امیدواریم استاندار جدید در پی رفع موانع برای نجات شهر مسجدسلیمان از وضعیت فعلی باشند و مسئولین استان هم در این راه کمک کنند.

    پروژه راه میانبر اهواز-مسجدسلیمان که متوقف شده و مجوز سازمان محیط زیست را نیاز دارد و در حال حاضر به بهانه های واهی و در اصل به علت عدم تمایل دولت به اختصاص و صرف هزینه اخداث این راه 30 کیلومتری این مجوز را صادر نمی کنند

    و همچنین استخدام نیروهای بومی در پروژه های آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان

    و نیز حق آبه مسجدسلیمان از سدها و دریاچه های محدوده شهرستان جهت استفاده کشاورزی و باغداری از خواسته های مردم مسجدسلیمان هست که می تواند موجب برطرف شدن نرخ بالای بیکاری (43درصد) این شهرستان بشود که در کشور متاسفانه بیشترین نرخ بیکاری یک شهرستان هست .امیدواریم استاندار جدید این خواسته های به حق مردم مظلوم مسجدسلیمان را در نظر داشته باشد و از ظرفیت موجود در شهرستان استفاده کنند تا شهر ما نجات پیدا کند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.