• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
0

مطرح‌ترین گزینه‌های سکان‌داری استانداری خوزستان

  • کد خبر : 2190
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

با توجه به آغاز بررسی گزینه‌ها برای تغییر استانداران کشور، شخصیت‌های مختلفی برای سکان‌داری احتمالی استانداری استان مهم خوزستان مطرح شده‌اند. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بعد از پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انجام مراسم تنفیذ و تحلیف وی، حرف و حدیث اکثر فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … بحث […]

با توجه به آغاز بررسی گزینه‌ها برای تغییر استانداران کشور، شخصیت‌های مختلفی برای سکان‌داری احتمالی استانداری استان مهم خوزستان مطرح شده‌اند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بعد از پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انجام مراسم تنفیذ و تحلیف وی، حرف و حدیث اکثر فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … بحث حضور افراد در سمت‌ها و مناصب بوده که این فضا از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آغاز و به انتخاب وزرا، معاونان و نفرات در سطح کلان کشور ادامه دارد بعد از این گزینش‌ها این روزها حرف و حدیث محافل و نشست‌ها در کشور موضوع داغ انتخاب استانداران است که استان خوزستان با توجه به اهمیتی که در ابتدای این نوشتار به آن اشاره شد از این مقوله مسثنی نبوده و هر روز در محافل رسمی و غیر رسمی بحث تغییر استاندار خوزستان و احتمال تعیین فلان یا فلان گزینه مطرح می‌شود.

البته اگر چه از زمان تصدی سید جعفر حجازی در استانداری خوزستان که بیش از شش سال از آن می‌گذرد حرف و حدیث رفتن وی همواره در این مدت نقل محافل گوناگون بوده اما اصرار دولت‌های نهم و دهم در تثبیت مدیریت استان خوزستان به همه این شایعات و گمانه‌زنی‌ها خط بطلان کشید.

اما بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم بحث تغییر استاندار خوزستان بسیار جدی شده است و در حال حاضر گزینه‌های زیادی مطرح شده‌اند که قصد داریم برخی از این گزینه‌ها را عموماً از منابع مختلفی همچون نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و یا رسانه‌های رسمی و غیر رسمی به گوش می‌رسد را معرفی نماییم.

* مهدی بخشنده

یکی از گزینه‌هایی که توسط برخی طیف‌های میانه‌رو اصلاح‌طلب استان که عموما نماینده مردم اهواز در مجلس ششم بوده به وزارت کشور پیشنهاد شده «مهدی بخشنده» رئیس اسبق دانشگاه شهید چمران اهواز و معاون اسبق اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در زمان محمود حجتی وزیر فعلی دولت یازدهم، معاون بنیاد مستضعفان و عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز است.

گفته‌ می‌شود برخی از وزرای کابینه از جمله وزیر جهاد کشاورزی نیز در حمایت از بخشنده نقش جدی دارند.

* محمدرضا شمسایی

محمدرضا شمسایی رئیس اسبق سازمان آب و برق خوزستان، شهردار اسبق اهواز نیز یکی از گزینه‌هایی است که برخی فعالان سیاسی خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس به وزارت کشور پیشنهاد کرده‌اند.

* محمدرضا موالی‌زاده

محمدرضا موالی‌زاده نیز یکی از گزینه‌هایی است که طیف بیشتری از نمایندگان مردم خوزستان از وی حمایت کرده و به رئیس جمهور و وزارت کشور پیشنهاد کرده‌اند.

وی دارای تحصیلات دکترای پزشکی است و سه دوره نمایندگی مجلس و عضویت در هیئت رئیسه پارلمان را دوره‌های سوم تا پنجم را در سوابق خود دارد موالی‌زاده همچنین هم‌اکنون معاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی را عهده‌دار است.

* عبدالحسین مقتدایی

عبدالحسین مقتدایی در دولت اصلاحات استانداری‌های خوزستان و هرمزگان را عهده‌دار بوده و از طیف حزب اعتماد ملی است.

وی از مقبولیت خوبی در زمان تصدی استانداری‌های خوزستان و هرمزگان برخوردار بود ولی زمان حضور در استانداری خوزستان انتقاد شدیدی به ضعف معاونت‌های وی وارد شد به طوری که نمایندگان زادگاهش آبادان تلاش گسترده‌ای برای جابه‌جایی وی انجام دادند.

مقتدایی در حال حاضر به عنوان عضو هیئت مدیره و مشاور شرکت ملی حفاری فعالیت می‌کند و در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم نامه تندی خطاب به میرکاظمی وزیر اسبق نفت در دولت دهم و رئیس فعلی کمیسیون انرژی در دفاع از بیژن نامدار زنگنه منتشر کرد همین موضوع باعث شده که برخی از منابع نفتی از احتمال انتصاب وی به عنوان یکی از مدیران میانی وزارت نفت نیز خبر بدهند.

* جاسم جادری

جاسم جادری چهار دوره نمایندگی مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی را در سوابق خود دارا است. وی معاونت و مشاور وزیر نیرو را نیز در کارنامه خود دارد. فعالیت در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان نیز از دیگر سوابق جادری است. وی دارای دکترای علوم سیاسی است که گفته می‌شود در صورت عدم توفیق در گرفتن پست استانداری خوزستان به احتمال خیلی قوی ریاست یکی از سازمان‌های مهم استان خوزستان به وی پیشنهاد خواهد شد.

* سیدخلف موسوی

موسوی در چند روز گذشته از سوی برخی نمایندگان حوزه مرکزی خوزستان به وزارت کشور و حتی به شخص رئیس جمهور پیشنهاد شده است. وی دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و فرمانداری‌های شادگان، دزفول و آبادان را نیز در کارنامه اجرایی خود دارا است.

موسوی به وجود مخالفت استاندار خوزستان مدتی قبل از ادغام وزارت خانه‌های صنعت، تجارت و بازرگانی به عنوان مدیر کل صنعت و معدن استان خوزستان مشغول فعالیت بوده که بعد از ادغام با حمایت طیف وسیعی از نمایندگان خوزستان در مجلس هشتم به عنوان مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی منصوب شد.

* حمیدرضا مومنی

حمید رضا مومنی مدیر کل «اداره کل امور اقتصادی استانداریهای وزارت کشور»، عضویت در سرکنسولگری ج . ا . ا در استانبول، مشاور معاون وزیر کشور، «معاون برنامه ریزی و اداری مالی» استانداری خراسان  و مشاور استاندار همدان، بخشی از کارنامه سیاسی – اقتصادی وی را تشکیل می‌دهد. مومنی همچنین نمایندگی اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشور و ریاست انجمن صنفی صنعت تایر ایران و نیز معاون مدیرعامل «شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدس» وابسته به  بنیاد مستضعفان،  مدیر عامل «شرکت کمباین سازی ایران» وابسته به سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی،  معاون مدیرعامل «صندوق ذخیره فرهنگیان» را در کارنامه خود دارد. گفته می‌شود وی مورد وثوق دولت کنونی بوده و استان‌های دیگری مانند خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز خواهان حضور وی در استانداری‌های خود هستند.

در پایان…

البته در روزهای آینده گزینه‌های دیگری احتمالاً به لیست موجود افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد دولت یازدهم با رایزنی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، علمای استان به ویژه نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خوزستان حضرت آیت الله موسوی جزایری گزینه‌ای توانمند را برای تصدی استانداری خوزستان برخواهد گزیند.

فارس

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.