• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11778اخبار امروز : 1
1

اسماعيل جلیلی:
اولویت مجلس دهم اصلاح قانون انتخابات و نحوه بررسی صلاحیت‌ها باشد/ قانون انتخابات مجددا اصلاح شود

  • کد خبر : 20581
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است قانون انتخابات باید به نحوی در مجلس دهم اصلاح شود که به فرایند انتخابات و رسیدگی شورای نگهبان به صلاحیت افراد کمک شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز گذشته […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است قانون انتخابات باید به نحوی در مجلس دهم اصلاح شود که به فرایند انتخابات و رسیدگی شورای نگهبان به صلاحیت افراد کمک شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز گذشته در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت، این مجلس را مجلسی تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مجلس خبرگان که به لحاظ جایگاه قانونی و جایگاه مردمی اهمیت ویژه ای دارد و در همه ادوار نیز مردم با حساسیت بالایی به انتخاب افراد در این انتخابات آن شرکت می کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص نحوه تأثیرگذاری مجلس خبرگان عنوان کرد: هرچه تعداد افراد در مجلس خبرگان به لحاظ خبرگی در امور وظایف قانونی بیشتر باشد انتظار عملکرد بهتر و بالاتر نیز از این مجلس می رود.

مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان از وقوف آن ها به اهمیت این دو مجلس دارد وی افزود: مردم در این دوره با مشارکت بالایی که در انتخابات هر دو مجلس داشتند نشان دادند به اهمیت دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی واقف هستند و همان طور که قبل از شروع انتخابات فرمایش مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری مردم بیان شد آن ها نیز استقبال بالایی در 7 اسفند داشتند.

جلیلی در ادامه مشارکت مردم در انتخابات را حاوی دو پیام عمده به گروه های سیاسی داخلی و جامعه بین‌المللی دانست و یادآور شد: نخست آن که مشخص شد مردم دخالت در سرنوشت خود را با اتکا به وحدت داخلی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان های حساس را صورت می دهند که این مورد می تواند در قالب مشارکت سیاسی مثل انتخابات و یا سایر فراخوان هایی باشد که در مناسبت های دیگر صورت می گیرد که مردم فارغ از علاقمندی به جریانات مختلف سیاسی همکاری و مشارکت می کنند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور ادامه داد: پیام دوم پیام خارجی و بیرونی است که نشان می دهد این حضور در شرایط مختلف دارای یک همگرایی بوده و تأمین کننده امنیت است همچنین افزایش قدرت چانه زنی دیپلماسی و سیاست خارجی در مذاکرات و مناسبات جهانی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری نسبت به ایراد قانونی که در روند بررسی صلاحیت ها وجود داشت و باعث محدودیت شورای نگهبان شد، اظهار داشت: باید این واقعیت را بپذیریم که ادغام دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت هر دو مجلس و گستردگی نامزدهایی که قصد ورود به این دو مجلس را داشته و محدودیت های جدی قانونی که وجود داشت نارضایتی زیادی در بخش رسیدگی ها ایجاد کرد.

جلیلی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید تمهیدات لازم برای اصلاح قانون انتخابات را به نحوی صورت دهد که هم شرایط کسانی که قصد نامزدی دارند و هم نحوه رسیدگی به صلاحیت ها به صورت شفاف باشد تا در آینده از اقدامات غیرقانونی و غیرمسئولانه که مشکلات جدی را ایجاد می کند فاصله گرفته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نیز باید بتواند با استناد به قانون انتخابات و نحوه رسیدگی ها هم در زمان رسیدگی و هم در دوره برگزاری انتخابات به راحتی فعالیت کند چنانچه در این دوره انتخابات شاهد ازدحام ثبت نام کنندگان، محدودیت زمان و فضاسازی ها و اقدامات افراد و گروه ها در جریان این رقابت سیاسی بودیم که اثر نامطلوبی بر افکار عمومی و رقابت کنندگان برجای گذاشت لذا باید اولویت مجلس دهم اصلاح قانون انتخابات برای کمک به فرایند انجام انتخابات و رسیدگی ها باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.