• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11778اخبار امروز : 1
0

مرثیه ای برای غلامرضا و یک شهر

  • کد خبر : 20529
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱:۵۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: حوالی دو هفته پیش در یکی از گروه های مجازی بحثی درباره وضعیت اسفبار آسفالت شهر و همین طور عدم نظارت شهرداری بر تبلیغات انتخاباتی کاندیداها شکل گرفت و از طرف برخی ازدوستان فرهیخته انتقاداتی به عملکرد مجموعه شورای شهر و شهرداری وارد شد. در آن شب مرحوم غلامرضا […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: حوالی دو هفته پیش در یکی از گروه های مجازی بحثی درباره وضعیت اسفبار آسفالت شهر و همین طور عدم نظارت شهرداری بر تبلیغات انتخاباتی کاندیداها شکل گرفت و از طرف برخی ازدوستان فرهیخته انتقاداتی به عملکرد مجموعه شورای شهر و شهرداری وارد شد. در آن شب مرحوم غلامرضا طهماسبی کارمند با اخلاق شهرداری تنها کسی بود که انتقادات را شنید، برای منتقدان ارزش قایل و وارد بحث شد و فکر می کنم این یکی از آخرین مکالمات غلامرضا در گروههای مجازی بود…

با فوت غلامرضای عزیز این سوال در ذهنم شکل گرفت که آیا بعد از غلامرضا کسی خواهد بود که برای حرف شهروندان ارزش قایل شود و صدای مردم شهرش را بشنود؟!

پیش از این دلخوش به این بودیم که چند روز مانده به عید شهرداری و شورای شهر دستی به سر و روی شهر می کشیدند و اندکی از زشتی های شهر زیر سیاهی آسفالت و رنگ های جدول ها پنهان می شد. اما امسال دل را به چه خیالی خوش کنیم؟

به مهمانان نوروزی خود چه بگوییم وقتی هیچ نقطه روشنی در چشم این شهر نخواهند دید؟ به ساکنین غیر بومی این شهر وقتی چشم در چشم به ما می گویند:” دلتان را به چه چیز این شهر خوش کرده اید؟!” چه بگوییم؟!

می توانیم بگوییم خاکش دامن گیر است، هر چه باشد وطن است، شهر اولین ها بوده است و رضا شاه چشمش را اینجا عمل کرده است و چه و چه و چه …که اگر نگوییم از غصه می ترکیم. ولی باز هم هیچ جای دلمان آرام نمی گيرد.

دلمان آرام نمی شود وقتی شش ماه است که شهردار نداریم، آرام نمی شود وقتی خودرو مسئولان شهری ما هر روز در بی شمار چاله های این شهر می افتد و باز هم اتفاقی نمی افتد. آرام نمی شود وقتی روزنامه نگار ما از یکی از معاونت های شهرداری مطالبه ساکنان محله درباره آسفالت را مطرح می کند با جواب تند و غیر مسیولانه و در نهایت قطع تلفن مواجهه می شود. آرام نمی شود وقتی به دلیل اختلافات داخلی شورای شهر بیش از 55 طرح بازگردانده می شود. دلمان آرام نمی شود وقتی همه بزرگان شهر در اختلاف افتاده اند و…

اصولا ما از شنیدن گزارش کارکرد (بیلان کاری) مسئولان طفره می رویم چون فکر می کنیم بیشتر جنبه تبلیغات دارد. اما من اینجا به عنوان عضو کوچک جامعه روزنامه نگاران شهرستان از شورای شهر و شهرداری مسجدسلیمان تقاضا می کنم بیلان کاری یک سال گذشته خود را به مردم ارائه دهند شاید آن وقت بفهمیم که چرا بخت ما سیاه ولی خیابان های مان خاکی رنگ است…!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام،یاد مهندس غلامرضای عزیز به خیر و یاد باد،امیدوارم مسوولان وجدانشان رابیشتر در نظر بگیرند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.