• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

نگاهی به زندگی، سوابق و بخشی از برنامه های صفي الله هزاريان کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا + تصاویر

  • کد خبر : 20139
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- صفی اله هزاریان دکترای روانشناسی و مشاوره، متولد سال 1349 زاده زرد کوه بختياري ست. وی به عنوان روانشناس و مشاوره به امر درمان و طبابت مشغول فعاليت بوده است. هزاريان دارای 24 سال تدریس در تمام مقاطع دانشگاهی، فرهنگی و آموزش و پرورش به امر معلمی و همچنین دارای دفتر […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- صفی اله هزاریان دکترای روانشناسی و مشاوره، متولد سال 1349 زاده زرد کوه بختياري ست. وی به عنوان روانشناس و مشاوره به امر درمان و طبابت مشغول فعاليت بوده است. هزاريان دارای 24 سال تدریس در تمام مقاطع دانشگاهی، فرهنگی و آموزش و پرورش به امر معلمی و همچنین دارای دفتر مطب مشاوره و راهنمایی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در طی چندین سال در خدمت به معلمان، دانش آموزان و دانشجویان مشغول فعاليت بوده و دارای بیش از سی هزار خدمات مشاوره ای رایگان به صورت حضوری و تلفنی در اين سال ها مي باشد..

 

انتخابات

انتخابات یکی از راه های تجلی افکار عمومی است كه از يك سو موجب پيدايش رفتار انتخاباتي و از سوي ديگر موجب جامعه پذيري سياسي افراد مي شود. جامعه پذيري كه در آن انسان ها با سيستم سياسي در نظام اجتماعي آشنا مي شوند و واكنش خود را در برابر پديده هاي سياسي تعيين مي كنند. اصولاً اين جامعه پذيري سياسي كه در قالب نهادهاي اجتماعي و در فرايند زمان صورت مي گيرند سايه ي تكوين شخصيت و تربيت سياسي انسان ها در مشاركت هاي همه جانبه مخصوص انتخابات مي شود و با همين فكر و با عنوان يك وظيفه با حضور در فرمانداري مسجدسليمان و با تصوير يك بشكه نفت كه نماد انتخابات بنده مي باشد كه تركيبي از سه رنگ مختلف بر روي آن آبي، زرد و مشكي با درج نام اختصاري مسجدسليمان misمي باشد كه رنگ مشكي نمادي از نفت، رنگ زرد نمادي از گاز، و رنگ آبي نمادي از منابع عظيم آب اين منطقه مي باشد كه متاسفانه اين نماد به فراموشي سپرده شد. البته اين نماد مي تواند تفاسير مختلفي هم داشته باد كه تفسير با ديدگاه و افكار شماست.

11

سوابق تحصيلي و فعاليت هاي علمي

داراي چندين مدرك تحصيلي در مناطق مختلف، از جمله ليسانس زبان انگليسي، فوق ليسانس مشاوره، ليسانس ادبيات، دكتراي روان شناسي و مشاوره.

حضور فعال در جشنواره هاي ملي و انجمن هاي مشاوره و روانشناسي، داراي مقالات علمي و پژوهشي همچنين شركت در جشنواره هاي بين المللي بختياري و فعاليت هاي ديگر.

استاد دانشگاه

عضو سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور

داراي مطب مشاوره و روان درماني

مشاور و روان درمان گر

پژوهشگر جوانان

عضو شوراي استان خوزستان

مربي اردوهاي بين المللي

نماينده آينده

يك نماينده بايد با استفاده از يك تيم كاري متشكل از انديشمندان دلسوز و درد شناس و متعهد بهره مند باشد. نماينده بايد با قدرت و توان متقاعد ساختن موكلينش و جلب مجموعه مديريتي منطقه كه به واسطه چشم انداز و افق ديد خود آماده هر نوع فداكاري و فعاليت مي باشد و ايجاد انگيزه و توانايي جلب اطمينان و اعتقاد آن ها به اين نيت كه تلاش هدفمند بي نتيجه نخواهد ماند براي حل مشكلات منطقه تلاش كند. يكي از نكات برجسته اي كه در حوزه مديريتي منطقه اهميت و تحرك خاصي به روند كاري مي بخشد تجديد نظر در شيوه گذشته و حال( كه كم كاري و فرصت سوزي را در قبال ارتقا به سطح منطقه ايجاد كرده است) مي باشد. زيرا عدم تجديد نظر در شيوه سنتي و كمكاري به منزله پاسخگويي كُند نيازهاي به حق مردم و از دست دادن فرصت هاست. اعتقاد ما اين است كه كارشناسي از متن مطالبات معرفت مي افريند و معرفت از مشكلات مردم، حكمتي را ايجاد مي كند كه نمي گذارد مديريت منطقه در پاسخگويي به نيازهاي به حق مردم ، دچار فرصت سوزي شود و به مقتضاي شناختش از مشكلات پاسخ مناسب مي يابد.

IMG_0111

ويژگي هاي يك نماينده

نمايندگي منصبي است كه از طريق انتخابات و راي مردم فعليت مي يابد و داراي ويژگي هاي زير است: اول اين كه مقام ملي است: نمايندگان مجلس هر يك منتخب حوزه انتخابي معيني هستند اما نمايندگي آنان عام و از سوي همه ملت است. نماينده بايد داراي صلاحيت لازم و معيارهاي يك نماينده اصلح و درد آشنا باشد. در مجلس بايد مقرراتي وضع نمايند كه تامين كننده منافع عموم مردم باشد و نه عده اي خاص و مشكل معيشتي، معيار تورم و بيكاري، اقتصاد پويا، تحصيل، ازدواج جوانان، حل مشكل مسكن، حل معضلات اجتماعي، ارايه تسهيلات براي قشر كم درآمد و پاك دست باشد. مجلس زماني سالم است كه چنين نمايندگاني در آن حضور يابند.

جوانان

بياييم جدا از هر شعار و جدا از هر وعده و نمايشي و همچنين بدون بازي با كلمات، حقيقت را دريابيم و خود را براستي به جوانان نزديك و نزديك تر كنيم و پيرانمان را چراغ و آيينه امروز فردايمان كنيم. هر جامعه اي ضرورتاً نيازمند تجربيات گذشته و حال نياكان خويش است و جوانان مسئول و مشعل دار فرهنگ راستين آن جامعه اند، اگر جامعه اي دختران و پسرانش را فراموش كرد، بي گمان از اوج زحل بي خظير ذلت مي افتد و دير يا زود آن جامعه زمين گير مي شود ما دير گاهي است كه توجه و همراهي و همدلي را نسبت به جوانان مان از ياد برده ايم و همچنين كه پدرانمان و مادرانمان را در شتاب روزمرگي فراموش كرده ايم و خود خواسته از تجربيات و ظرفيت عاطفي آنان محروم مانده ايم.

اگر ما مدعيان فرهنگ و انديشه نقطه اتصالي ميان جوانان و پيروانمان بوده ايم بي گمان هر خارستاني را گلستان مي كرديم. پيران، پي و زير ساخت هر بنايي هستند و جوانان ستون آن ، و آنچه بر سقفش مي نشيند توانايي ها و دارايي هاي ماست. اگر زير ساخت ها سست گردند و ستون ها استوار نباشند دارايي ها و توانايي هاي هر خانه، شهر و كشور آواره مي شود. قطعاً اينجانب كه ساليان سال در كنار جوانان به عنوان مشاور و روانشناس و پژوهشگر امور جوانان بوده ام و از تجربيات چندين ساله در عرصه فرهنگي و آموزشي مي تواند توشه اي پر بار براي جوانان باشد..

_DSC0113

مشكلات حوزه انتخابيه

مشكلات مناطق نفتخيز در اين چهار شهرستان و همچنين با توجه به فعاليت هاي وابسته به پتروشيمي و پالايشگاه و داشتن زمين هاي كشاورزي مناسب و شهرستان هفتكل، لالي و انديكا و همچنين سدهاي آبي كه بايد زمين هاي كشاورزي منطقه را آبياري نمود اما آنچه در اين منطقه بيداد مي كند نبود برنامه هايي براي اشتغال چهار شهرستان مي باشد.

مشكلات اين حوزه انتخابي ساليان سال به همين منوال بوده است. با توجه به منابع عظيم نفت و گاز و آب و خاك هاي حاصلخيز و جوانان مستعد و توانمند و با توجه به برنامه ريزي هاي صحيح در اين حوزه مي توان تا حدودي شكوفايي را به اين منطقه انتخابي بازگرداند. با ايجاد كارگروه هاي مشاوره اي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي استفاده كرد.

 

اهداف و برنامه ها

اينجانب وحدت بين اقوام و توجه و توسعه و پيشرفت حوزه انتخابيه و پيگيري مطالبات فرهنگيان و همچنين از آنجا كه معلم با تمام اقشار جامعه در ارتباط است، انسان ها سرمايه هاي كشور محسوب مي شوند و معلم توليد كننده ي اين سرمايه هاست، بنابراين اگر سرمايه در دست توليد كننده باشد جامعه همواره بسوي رشد و تعالي قدم بر خواهد داشت. معلم آشنايي كامل با سطوح مختلف جامعه را دارد در نتيجه در تصميم گيري و برنامه ريزي براي پيشرفت جامعه اسلامي موفق تر است و ديد و تفسيري نسبت به موضوعات دارد. معلم به دليل دارا بودن افكار بي ريا و منحصر به فرد هرگز به دنبال منافع فردي خويش نيست اگر يك معلم نماينده مجلس شود معلمين بازنشسته با كوله بار تجربه ديگر به فراموشي سپرده نمي شوند. حقوق پاك معلمي ارجحيت بر بسياري از حقوق ها و دستمزدها دارد، بنابراين با پول پاك تبليغ سالم صورت گرفته و در نهايت فرد متدين و با ايمان وارد محفل قانون گزاري كشور مي شود. من از مردم مي خواهم به برنامه و ايده ها راي بدهند.

اهداف و برنامه هايي كه با توكل بر خدا براي اين حوز دارم:

اشتغال نيروهاي بيكار و بكارگري فارغ التحصيلان رشته هاي نفت و گاز

اختصاص دادن در آمد بيشتري از فروش نفت به اين حوزه انتخابيه

ايجاد صنايع مربوط

بهبود حمل و نقل و اقصاد چهار شهرستان حوزه انتخابي و ايجاد شبكه ريلي سراسر كشور

حل مشكل اشتغال شهرستان هفتكل با توجه به منابع نفت و گاز و زمين هاي حاصلخيز و استفاده از نيروهاي بومي اين شهرستان

با توجه به وسعت حوزه انتخابي كه برابر يك استان كوچك است پيگيري جهت اختصاص دو نماينده مجلس به اين حوزه ي انتخابيه

آبياري زمين هاي كشاورزي شهرستان انديكا از كارون و سدها و همچنين حفر چاه هاي آب در مناطق دوردست

رفع مشكل آب و فاضلاب مسجدسليمان

تشل كارگروه اشتغال در هر چهار حوزه انتخابي به صورت مشترك و ارايه مصوبات آن به كشور و پيگيري تا عمل

در همايش بختياري كه در لالي برگزار شد قول پيگيري سد تراز و جاده هاي اليگودرز به لالي و آبياري زمينهاي كشاورزي دشت لالي و دشت هاركله پيگيري خواهد شد

پيگيري جهت اختصاص دادن فرمانداري ويژه به شهرستان مسجدسليمان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. مهندس ظاهری فقطططط

  2. حاج عسکرظاهری به امیدخدادرمیاد

  3. به امیدخدا هشتم اسفندجشن پیروزی عسکرظاهری روخواهیم گرفت

  4. من اگر به شهرم می اندیشم تنها به تو رای می دهم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.