• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
2

همه به فکر کابینه‌اند، خوزستانی‌ها همچنان قربانی سهل‌انگاری می‌شوند!

  • کد خبر : 1843
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

جان باختن ۲۴ نفر در فاصله ده روز در هر جای دنیا اگر رخ می‌داد، بسیج عمومی را در پی داشت، در هر جای دنیا هم نه، در استان‌های مرکزی کشور و نزدیک به پایتخت هم اگر رخ می‌داد، موجی از بسیج نیرو‌ها و مسئولان را در پی داشت؛ اما این تنها در خوزستان مظلوم […]

جان باختن ۲۴ نفر در فاصله ده روز در هر جای دنیا اگر رخ می‌داد، بسیج عمومی را در پی داشت، در هر جای دنیا هم نه، در استان‌های مرکزی کشور و نزدیک به پایتخت هم اگر رخ می‌داد، موجی از بسیج نیرو‌ها و مسئولان را در پی داشت؛ اما این تنها در خوزستان مظلوم است که در فاصله ده روز دو حادثه مرگبار رخ می‌دهد و استانی را عزادار می‌کند، هیچ صدای از مسئولان بر‌نمی‌آید و هیچ حسابرسی از مسببین نمی‌شود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- باورش سخت است، ولی به فاصله ده روز از فاجعه‌ای که در ایذه رخ داد و موجب شد نهایتا صدای مردم مظلوم و محروم خوزستان به گوش مسئولان برسد، بار دیگر کوتاهی مسئولان و مجریان طرح‌های عمرانی ‌در دزفول، موجب شد تا دوازده تن از هم‌وطنانمان به عجیب‌ترین شکل ممکن در یک کانال آب غرق شوند؛ تنها بازمانده حادثه‌ای که شب گذشته و پس از یک مراسم عروسی در دزفول رخ داد، علت حادثه را نبود حفاظ آهنی در کنار جاده دانسته که باعث شده یک وانت با سیزده سرنشین به درون کانال سقوط کند.

حکایت محرومیت‌ها و مظلومیت‌های مردم فهیم کشورمان در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها، حکایت تازه‌ای نیست، ولی هر از گاهی وقوع فاجعه‌ای انسانی، موجب می‌شود تا توجه رسانه‌ها به این نقاط جلب شود و سرانجام تحت تأثیر فشار رسانه‌ها مسئولان اظهار‌نظری کنند یا سرانجام تدبیری بیندیشند؛ اما این بار پس از یک فاجعه انسانی که دوازده تن از هم‌وطنان و عشایر کشورمان در دریاچه کارون ۳ غرق شدند و سخنان بی‌پروا و شجاعانه امام جمعه ایذه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم خاکسپاری آن‌ها، بار دیگر وانتی در یک کانال آب در دزفول سقوط کرد و ‌دوازده تنی که از یک عروسی در اندیمشک باز‌می‌گشتند، جان باختند.

جان باختن ۲۴ نفر در فاصله ده روز در هر جای دنیا اگر رخ می‌داد، بسیج عمومی را در پی داشت؛ در هر جای دنیا هم نه، در استان‌های مرکزی کشور و نزدیک به پایتخت هم اگر رخ می‌داد، موجی از بسیج نیرو‌ها و مسئولان را در پی داشت. اما این تنها در خوزستان مظلوم است که در فاصله ده روز دو حادثه مرگبار رخ می‌دهد و استانی را عزادار می‌کند. هیچ صدایی از مسئولان بر‌نمی‌آید و هیچ حسابرسی از مسببین نمی‌شود و همه چیز در هاله‌ای از فراموشی فرو می‌رود. در جایی که سالانه بیش از این اعداد و ارقام قربانی کاهلی و کم کاری مسئولان می‌شوند، دیگر مرگ ۲۴ تن در ده روز که رقمی نیست، به ویژه این که حادثه هم کیلومتر‌ها دور‌تر از پایتخت باشد و قربانیان عشایری که نه دسترسی به رسانه‌ای دارند و نه صدای که شنیده شود!

یادمان باشد خوزستان بزرگ با مردم گرم بخشنده‌اش تنها برای ‌روزهای هفته دفاع مقدس نیست که از آن یاد شود. مردم محروم و مظلوم و نجیب این استان درد دارند و با‌ید دردشان را شنید؛ چه سال‌های جنگ باشد و چه این روزی که بی‌توجهی و کاهلی مسئولان داغ بزرگی بر پیکر آن‌ها گذاشته است.

تابناك

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.