• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

مدیرجهاد کشاورزی اندیکا: کشت 200 هکتار کلزا در شهرستان اندیکا

  • کد خبر : 18329
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰:۵۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهنام القاسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با بیان این که سطح مصوب زير كشت كلزا براي فصل زراعي 95-94 در شهرستان اندیکا 200 هكتار است اظهار داشت: پيش بیني مي‌شود كشاوزران با توجه به وضعيت موجود شهرستان از لحاظ دیم بودن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهنام القاسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با بیان این که سطح مصوب زير كشت كلزا براي فصل زراعي 95-94 در شهرستان اندیکا 200 هكتار است اظهار داشت: پيش بیني مي‌شود كشاوزران با توجه به وضعيت موجود شهرستان از لحاظ دیم بودن کشاورزی در منطقه و قيمت نهاده‌ها در سطح 200 هكتار اقدام به كشت نمایند.

وی افزود: پیش بینی می شود میانگین برداشت در هر هکتار برای امسال باتوجه به شرایط خوب آب و هوایی در 800 تا 1200 کیلو گرم در هر هکتار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا بیان کرد: در حال حاضر يكي از چالش هاي موجود در كشور ما مصرف روغن هاي خوراكي است كه متاسفانه بيشتر آن از خارج كشور وارد مي شود، كه سالانه باعث اتلاف زياد سرمايه ملي و خروج ارز از کشور مي‌شود.

وی با بیان این که فصل کشت کلزا در این شهرستان نیز از اول آبان تا 15 آبان ماه است، خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و دویست كيلوگرم در هكتار کلزا برداشت شد که جمعاً در 10 هکتار کاشته شده، 12 تن برداشت کلزا داشتیم.

القاسی در خصوص قیمت فروش سال گذشته نیز اظهار داشت: سال گذشته نیز هر کیلوگرم بذر 13 هزار تومان توسط کشاورزان خریداری شد که هر کیلوگرم کلزا تولید شده توسط آن ها 2 هزار و200 تومان خریدار کردند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا در خصوص سطح زیر کشت سال گذشته و عدم استقبال کشاورزان به کشت این محصول گفت: با توجه به شرایط شهرستان از لحاظ منابع آبی و دیم بودن منطقه کشت این محصول به دلیل عدم بارندگی های به موقع و به دنبال آن عدم کشت به موقع موجب افت عملکرد، و در زمان برداشت هم به دلیل نبودن کمباین مخصوص برداشت و یا نداشتن هد مخصوص باعث ریزش شدید این محصول می شد. ولی امسال خوشبختانه با بارندگی های بسیار خوبی که داشتیم کشت به موقع انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا در پایان گفت: توصيه مي‌شود جهت ترويج و ترغيب كشاوزران براي كشت كلزا كشت در اراضي مستعد و با حاصلخيزي بالا صورت گيرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.