• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
0

رییس بنیاد نخبگان خوزستان تشریح کرد: برنامه‌های اجلاس رؤسای بنیاد‌های نخبگان کشور در اهواز

  • کد خبر : 18264
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای بنیادهای نخبگان کشور چهارم و پنجم آذرماه در اهواز، محورهای این نشست و برنامه حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این گردهمایی را تشریح کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، دکتر علیرضا […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای بنیادهای نخبگان کشور چهارم و پنجم آذرماه در اهواز، محورهای این نشست و برنامه حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این گردهمایی را تشریح کرد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، دکتر علیرضا زراسوندی در نشست خبری یک‌شنبه یکم آذرماه در سالن جلسات بنیاد نخبگان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: در بیست و دومین نشست رؤسای بنیادهای نخبگان کشور که اواخر هفته جاری در اهواز برگزار می‌شود، برنامه­ها و سیاست­های جدید بنیاد مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد؛ همچنین در این نشست طرح‌ها و برنامه‌های مصوب در دستور کار سال آینده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که برگزاری این دوره از نشست رؤسای بنیاد نخبگان کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: این گردهمایی، نخستین نشست رؤسای بنیاد پس از دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخبگان کشور است به همین جهت سیاست­ها و برنامه‌های مورد تأکید رهبری در این نشست ترسیم و تدوین خواهد شد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به این برنامه‌ها، گفت: از جمله این برنامه‌ها که مورد تأکید رهبری است، ترویج روحیه جهادی در نخبگان است؛ برگزاری اردوهای جهادی در سه زمینه پژوهشی، آموزشی و سلامت از دیگر برنامه‌های بنیاد است که در این نشست توسعه و اجرای آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

زراسوندی تصریح‌کرد: در حال حاضر نخبگان پزشکی در تخصص‌های مختلف عضو بنیاد هستند که با استفاده از ظرفیت این متخصصان در تمام کشور، اردوهای جهادی ساماندهی می‌شوند تا در مناطق محروم خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم ارایه شود؛ برگزاری این اردوها نیز از موارد مورد تأکید رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که بنیاد نخبگان باید فراتر از یک سازمان و وزارت‌خانه تعریف شود، تصریح ‌کرد: تأثیرگذاری نخبگان را باید در بهبود شرایط جامعه دانست؛ به همین جهت سیاست‌های موردنظر در این راستا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بر مبنای سند راهبردی نخبگان کشور هر برنامه‌ای که در بنیاد اجرا می‌شود باید متناسب با این سند و در قالب آن باشد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان همچنین از حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست رؤسای بنیاد‌های نخبگان کشور خبرداد و گفت: در این گردهمایی دو روزه، نشست‌های تخصصی در سه حوزه برنامه‌ریزی و نظارت، پشتیبانی و نیروی انسانی و امور فرهنگی نخبگان برگزار می‌شود؛ همچنین در این گردهمایی فرآیند نهایی اجرای طرح ارایه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به نخبگان بررسی و تصویب می‌شود.

زراسوندی ادامه‌داد: از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد نخبگان اجرای طرح “دوست علمی” در مدارس برای دانش‌آموزان است که این طرح این در نشست آتی بررسی می‌شود. تا کنون این طرح در استان اجرایی نشده‌ و قرار است از سال 95 اجرا شود.

وی با اشاره به برنامه‌‌های بازدیدهای علمی و تخصصی در بنیاد نخبگان، اظهارداشت: این برنامه از سیاست‌های بنیاد نخبگان استان است؛ همچنین طرح خیرین نخبه‌پرور و اردوهای جهادی نیز در نشست رؤسای بنیادهای نخبگان کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان این‌که خیرین کشور تا کنون در بحث نخبه‌پروری ورود نکرده‌اند، گفت: خیرین نخبه‌پرور افرادی هستند که توانایی احداث دانشگاه و مدارس ندارند اما می‌توانند هزینه تحصیل یک یا چند نخبه را پرداخت کنند. باید در خصوص فعالیت این خیرین فرهنگ‌سازی شود. خیرین خوزستانی از این موضوع استقبال خوبی کرده‌اند و استان می‌تواند از نظر خیرین نخبه‌پرور در کشور پیشتاز باشد. تا کنون سه خیر در استان برای مشارکت در نخبه‌پروری اعلام آمادگی و حمایت کرده‌اند.

زراسوندی افزود: تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور از دیگر برنامه‌هایی است که در نشست رؤسای بنیادهای نخبگان کشور مطرح خواهد شد. در کشور تا کنون استان‌های معدودی در موضوع نخبه‌پروری ورود کرده‌اند. خوزستان یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه است و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی و ترویج کرد.

وی توسعه طرح ملی شهاب را از دیگر برنامه‌های گردهمایی رؤسای بنیاد نخبگان کشور در اهواز برشمرد و گفت: این طرح در برخی استان‌ها اجرایی نشده است؛ در سال گذشته این طرح در یک مقطع و تنها در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز اجرا شد اما از سال 95 ناحیه چهار اهواز به آن اضافه و در مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی اجرا خواهد شد. فرایند اجرایی این طرح در کشور در بیست و دومین نشست رؤسای بنیادهای نخبگان کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به برنامه سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به اهواز، گفت: بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان، نشست با رؤسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، نشست با اتاق بازرگانی و جلسه‌ای با شورای علمی بنیاد نخبگان استان از جمله برنامه‌های جانبی سفر معاون رییس‌جمهور برای شرکت در نشست رؤسای بنیادهای نخبگان در اهواز است.

زارسوندی در پاسخ به سؤال ایسنا درباره برنامه‌های پیشنهادی بنیاد نخبگان استان برای سال 95، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در استان، استمرار طرح سرآمدان استان، برگزاری اردوهای جهادی در استان، همچنین شناسایی نخبگان صنعت و راهکارهای افزایش تولید محصولات دانش‌بنیان از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی بنیاد نخبگان خوزستان برای سال آینده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.