• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 1
3

مديرعامل آتشنشاني در گفتگو با باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان :هيچ كدام از ادارات، سازمان ها و ارگان هاي شهرستان تأييديه ايمني ندارند

  • کد خبر : 18025
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- محمد زراسوند عليپور مديرعامل آتش نشاني شهرداري مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: سازمان آتش نشاني در مسجدسليمان حدود 1 سال است شكل گرفته كه اين كار مي بايست 20 سال پيش انجام مي شد. وي گفت: در ابتداي كار از لحاظ ساختار سازماني در حد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- محمد زراسوند عليپور مديرعامل آتش نشاني شهرداري مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: سازمان آتش نشاني در مسجدسليمان حدود 1 سال است شكل گرفته كه اين كار مي بايست 20 سال پيش انجام مي شد. وي گفت: در ابتداي كار از لحاظ ساختار سازماني در حد صفر بوديم يا بهتر است بگويم اصلا در اين سازمان ساختار سازماني وجود نداشت و از لحاظ نيروي انساني و تجهيزات هم كه فقيرترين سازمان در كشور هستيم.

وي ادامه داد: تمام تلاش ما و پرسنل خدوم اين است كه وضع موجود را حفظ و ارتقاء دهيم. زراسوند عليپور گفت: وضعيت ماشين آلات ما بسيار ضعيف است در حال حاضر  1 تانكر قديمي كه از شهرداري گرفتيم جهت پشتيباني و آن را بازسازي كرديم به اضافه 3 خودرو اطفاء حريق، 1 خودرو امداد و نجات، 1و 1 خودردو آمبولانس براي پشتيباني تنها دارايي ماست كه در اين رابطه با شوراي محترم شهر، فرمانداري و استانداري محترم مكاتباتي داشته ايم.

مديرعامل آتش نشاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: قطعاً در صورت بروز حوادث با بحران مواجه خواهيم شد و اين مسئله را در جلسه مورخ 13 مهر ماه به آقاي بالدي مدیرکل محترم مدیریت بحران خوزستان اعلام نمودم و به ايشان گفتم براي تجهيز سازمان از جمله تجهيز ماشين آلات و تجهيزات عملياتي نيروها حدود 2 ميليارد تومان نياز داريم. البته بنده از خيرين نيز انتظار همكاري داريم تا براي كمك به آتشنشاني ورود كنند. وي ادامه داد: در شهري مثل بابل بيش از 1 ميليارد و 35 ميليون تومان تا شهريور 90 خيرين تنها به آتشنشاني كمك كرده اند و با وجود خيرين بي شماري كه در شهرستان وجود دارد اين درخواست بي جايي نيست.

IMG_0016 copy

زراسوندي عليپور در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با وظيفه سازماني آتش نشاني گفت: وظيفه ذاتي سازمان نجات جان و اموال مردم به عنوان سرمايه هاي ملي ست و اين جز وظايف ماست كه به صورت شبانه روزي در حال انجام خدمت رساني هستيم اما براي خدمت بهينه به مردم بايد مجهز باشيم در زماني كه من به عنوان مديرعامل اين سازمان انتخاب شدم يكسري وسائل اصلاً وجود نداشت و آتشنشاني تشكيل شده بود از 1 شيلنگ و يك ماشين آتشنشاني. يكسري وسائل مثل حيوان گير، لباس عملياتي و.. را با موجودي كه داشتيم تأمين كرديم. سال گذشته نيز سعي كرديم آموزش ها را بروز كنيم و از افسرهاي با تجربه دعوت كرديم تا دوره هايي را به صورت تئوري و عملي براي نيروهايمان آموزش دهند تا انشالله ميزان خسارات هم براي نيروها و هم براي مردم كاهش يابد.

زراسوند در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با توجه به طولي بودن شهر نياز به 5 ايستگاه عملياتي داريم. در حال حاضر ايستگاه نفتك تجهيز شده است اما به دليل عدم تأمين نيرو و نداشتن خودروهاي عملياتي هنوز افتتاح نشده است. وي ادامه داد: در صورت تجهيز ايستگاه نفتك احتياج به 2 ايستگاه ديگر در ورودي شهر و منطقه ي بي بي يان داريم كه در اين رابطه پيشنهاداتي به شوراي محترم شهر ارائه شده است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مديرعامل آتشنشاني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: براي اخذ تأييديه ايمني ساختمان كليه ادارات، ارگان ها و سازمان هايي كه در شهر مستقر هستند به استناد بند14 از ماده55 قانون شهرداري ها بايد به آتشنشاني مراجعه كنند كه متأسفانه عليرغم دستور فرماندار در جلسه ي شوراي مديريت بحران مورخ 22 ارديبهشت 94 هيچ كدام از ادارات ما اين كار را انجام نداده اند، البته بعضي از ادارات درخواست دادند اما بعد از اعلام پرداخت هزينه اقدامات بعدي را انجام ندادند.

زراسوندي عليپور در بخش ديگري از سخنان خود از توسعه سيستم راديويي سازمان پس از 23 سال خبر داد و گفت: نصب دكل ها و راه اندازي سيستم راديويي از مهمترين كارهايي بود كه در اين مدت انجام داديم. وي ترميم ساختار اداري سازمان، تأمين نيرو و تجهيزات ايستگاه نفتك، پيگيري احداث 2ايستگاه جديد در شهرستان، پيگيري تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز از طريق مسئولين ذيربط در شهرستان، استان و سازمان شهرداري ها، راه اندازي سايت خبري سازمان و جذب نيروي متخصص را از مهم ترين برنامه هاي آينذده خود دانست و ابراز اميدواري كرد با تلاش همه مسئولين بتوانيم بهترين خدمات را به مردم شريف مسجدسليمان ارائه دهيم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. با سلام. متاسفانه نرخي كه آتشنشاني گذاشته خيلي بالاست . براي هر اداره متوسط يك ميليون و پانصد هزار تومان قيمت كارشناسي زدند كه بايد پرداخت كنند تا فقط يك مهر بزنند….

  2. با سلام خدمت اقای مهندس عزیز 

    ایا سازمان اتش نشانی خود تاییدیه ایمنی دارد؟ یک اتش سوزی که بنده دیدم پرسنل لباس ایمنی نداشتند و حتی چند نفر با دمپایی برای خاموش کردن اتش تشریف اورده بودند .
    ایا هزینه ای ای که از ادارات و سازمانها و شرکتها میگیرید زیاد است که پشیمان میشوند ؟ با همین هزینه ها مبلغ میلیاردی تجهیز اتش نشانی را میخواهید تامین کنید؟
    ایا پرسنل شما میتوانند برنامه اموزشی برای سازمانها و شرکتها اجرا کنند؟ خودشان در کجا اموزش دیده اند؟ چند نفر اتش نشان حرفه ای برای اموزش دارید .
    و بسیاری عرایض دیگر دارم که در یک پست عمومی نمیتوان گفت اگر ادرس ایمیل شما را پیدا کردم عرض خواهم کرد 
    با تجدید احترام 

  3. خسته نباشيد جناب عليپور خدا قوت از شما به خاطر پيگيري هايتان تشكر مي كنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.