• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
1

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از گردهمایی هيئات مذهبی مسجدسلیمان در روز شهادت امام سجاد (ع) + تصاوير

  • کد خبر : 17969
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور حجت الاسلام اميني امام جمعه، حجت الاسلام قندعلي رییس سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات مساجد از هیئات مذهبی شهرستان با اهداء لوح تجلیل به عمل آمد. در اين گردهمايي با شكوه حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان در سخناني ضمن تشکر از محلات، حسینیه ها، مساجدو هيئات مذهبي […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور حجت الاسلام اميني امام جمعه، حجت الاسلام قندعلي رییس سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات مساجد از هیئات مذهبی شهرستان با اهداء لوح تجلیل به عمل آمد.

در اين گردهمايي با شكوه حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان در سخناني ضمن تشکر از محلات، حسینیه ها، مساجدو هيئات مذهبي كه در ايام دهه محرم شبانه روز براي زنده نگه داشتن نام امام حسين (ع) تلاش مي كردند گفت: به لطف خداوند مردم ما هر سال بهتر از گذشته در خدمت امام حسین ( ع) هستند. وي ادامه داد: محرم و صفر امنیت، وحدت، آبرو و افتخار می آورد. در شهرهایی که روضه و هیئت است بیکاري و فقر كم تر است. این ها از برکات امام حسین و روضه هاي ابا عبدالله است. ايشان با گلايه از بعضي ادارات گفت: در حالي كه دنیا دارد آماده می شود برای اربعین بعضی از سازمان ها هنوز شام غریبان تمام نشده ماشین آوردند و الم ها را از در منازل سازمانی پايين كشيدند. ما مردم خوبی داریم اما بعضي مسئولان کم لطفی می کنند.

امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: امتی که هزار هزار سفره براي مراسمات فاتحه خواني می اندازد پای امام حسین که به ميان مي آيد نبايد دست و دلشان بلرزد كه البته بحمدالله مردم ما اين گونه نيستند. نماينده ولي فقيه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما از حیث شعر و نوحه هاي بختياري فقر داریم. به باور من گویشي در ایران به گویش بختیاری نمی رسد. رييس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در پایان توجه ویژه به سبک های نوحه به زبان بختیاری را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی مداحان به این مقوله شد.

حجت الاسلام اميني در پايان سخنان خود گفت: وقتی تاریخ بختیاری رو به صورت کامل مي خوانيم می بینيم بختياري جزء اولین شیعیان ایران و پناه دهندگان امام زادگان هستند بختیاری ها وصل به امام زاده ها هستند مسجدسلیمانی های عزیز می توانند با همت مضاعف، مسجدسلیمان را به عنوان پایتخت فرهنگی ایل بختیاری معرفی کنند اما باید تلاش ها مضاعف شود.

حجت الاسلام علی قندعلی رئيس سازمان تبلیغات اسلامی نيز در سخناني ضمن خیر مقدم به مدیران هیئات مذهبی، با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی وکانون مداحان را از جمله تشکلاتی دانست که بواسطه سیاست های راهبردی سازمان مبنی بر واگذاری کار به مردم شکل گرفته اند وخلق تجمعات پرشور دهه محرم به خصوص تاسوعا، عاشورای حسینی رامرهون تلاش مدیران هیئات مذهبی واین تشکل های مردم نهاد دانست که بدون هیچ چشم داشتی هر ساله بیرق عزای سید الشهداء را در مساجد محلات و تکایا و حسینیه ها بر پا می کنند.

وی ضمن تقدیر ویژه از زحمات همه عزاداران افزود: با وجود فعالیت های بسیار خوب همه عزاداران هنوز تا اجرای مطلوب فاصله های زیادی داریم و امیدوارم با همت همه عزیزان روزی این مهم محقق شود. در پایان از  35 هیئت مذهبی زنجیر زنی با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

3 copy1 copy10 copy14 copy 2 copy 5 copy 6 copy 8 copy9 copy11 copy13 copy12 copy15 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. تقدیر از برگزاری  با شکوه این برنامه .احسنت بر عزاداران حسینی 

  2. تشکر از حاج آقا ی امینی حاج آقا قندعلی وهیئت های شهرستان برنامه بسیار خوبی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.