• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 1
1

دکتر حسینی: باید فضای گفتگو را باز گذاشت و اجازه داده شود گروه های مختلف حرف خود را به صورت منطقی بزنند/ وقتی آمريكا با هزینه های کلان برای نابودی ایران برنامه ریزی می کند، صلاح نیست با آن ها رابطه برقرار شود

  • کد خبر : 17965
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در نشست روشن گری با موضوع رابطه با آمریکا و استکبار ستیزی، گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه قرآنی دارد لذا باید بیشتر به رسالت مان توجه کنیم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در اين نشست […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در نشست روشن گری با موضوع رابطه با آمریکا و استکبار ستیزی، گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه قرآنی دارد لذا باید بیشتر به رسالت مان توجه کنیم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در اين نشست كه در دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد دكتر حسيني اظهار داشت:

در آیات قرآن حداقل سه آیه و در روایت اهل بیت (ع) حداقل بیست روایت که هم مورد قبول علمای شیعه و هم علمای سنی می باشد وجود دارد که در تجلیل از امت ایران آمده است.

دکتر سید ابراهیم حسینی با اشاره به آیه 54 سوره مائده، گفت: این آیه استدلال می کند به این که به زودی قومی می آید که هم خدا را دوست دارد و هم خدا آن ها را دوست دارد و نسبت به مومنین فروتن و با دشمنان خدا دشمن هستند، اهل جهاد در راه خدا هستند و حزب باد نیستند بلکه با منطق قوی در موضع خود ایستادگی می کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: در مورد این که منظور کدام قوم است علامه طبرسی از علمای شیعه در« مجمع البیان » و فخر رازی از علمای سونی در « جلد ده تفسیر کبیر» به این موضوع اشاره کرده اند که از پیامبر اکرم(ص) سئوال شد منظور کدام قوم است که اگر اعراب از دین برگشتند و پیغمبر را تنها گذاشتند خداوند می فرماید آن قوم یاری رسان دین هستند و خدا را دوست دارند؟ که پیامبر (ص) در پاسخ با اشاره به سلمان فارسی فرمود: این ها و قوم ایرانیان هستند.

دانش آموخته دکتری حقوق عمومی، گفت: طبق نظر بسیاری از علما و جامعه شناسان مثل آنتونی گیدنز با پیدایش انقلاب اسلامی در دهه 80، جهان روند معکوسرا آغاز کرد و ملت ها های جهان از گرایش به بی دینی به سمت استقبال از دین تغییر نگرش دادند.

o;ihoi;

ایشان در بخشی دیگر تصریح کرد: کنت دمارانش مسئول اسبق سازمان جاسوسی فرانسه در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «جنگ جهانی چهارم» به این نکته اشاره دارد که امروزه در جنگ جهانی چهارم هستیم که هدف در این جنگ دیگر تسخیر خاک نیست بلکه هدف تسخیر فکر و عقیده است که ابزارش هم رسانه ها می باشند.

حجه الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی، تأکید کرد: در چینی شرایطی مشخص می شود که انقلاب ما وارد مرحله حساس شده است و با قرار گرفت در مرحله جنگ جهانی چهارم وظیفه استادان دانشگاه ها بیتر از قبل شده و باید هدایت گر جامعه به عنوان افسران توانمند این جنگ باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود، گفت: باید در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی فضای گفتگو را باز گذاشت و اجازه داده شود گروه های مختلف حرف خود را به صورت منطقی بزنند اما توصیه می کنم برای گفتگو نباید تحت تأثیر بیگانگان و حرف های آن ها قرار گرفت و اشاعه دهنده افکار آن ها بود چرا که دشمنان انقلاب سعی دارند اهداف شوم خود را در جامعه رواج دهند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، افزود: یکی از مواردی که در منشور ملل متحد به آن اشاره شده این است که هیچ کشوری حق ندارد علیه ملتی دیگر زور گویی و تهدید داشته باشد و دخالت در امور کشوره های دیگر خلاف مقرارات بین المللی است اما همه شاهد هستیم که در ماجرای فتنه 88 آمریکا اعلام موضع رسمی علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی گفت:در ماده 51 کنوانسیون 1969 وین در خصوص حقوق معاهدات ذکر شده اگر معاهده ای بر اثر اجبار نمایندة آن کشور از طریق اقدامات یا تهدیدات علیه او تحصیل شده باشد دارای هیچ گونه اثر حقوقی نیست، اما ملاحظه شد که آمریکائیان در زمان برگزاری مذاکرات به کرارات ایران را تهدید می کردند.

وی افزود: توطئه آمریکا برای نفوذ در ایران و انجام اقدامات جاسوسی علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از اتمام مذاکرات به شکل اعزام تیم های مختلف صورت گرفت به طوری که در فاصله زمانی سه ماه از مذاکرات حدود 30 بار مسئولین ارشد آمریکا به ایران آمدند و علاوه بر اقدامات ظاهری و معمول دیپلماسی با برخی از گروه های منحرف دیدار داشته اند.

دکتر سید ابراهیم حسینی در خصوص رابطه با آمریکا، تأکید کرد: در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد شکل گیری توطئه های مختلف از سوی استکبار بوده ایم حال امروز بحث رابطه نیست بلکه موضوع این است طبق اسناد موجود وقتی کشوری با صرف هزینه های کلان برای نابودی حکومت جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی می کنند، هرگز صلاح نیست که با آن کشور رابطه برقرار شود. حجه الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در پایان ، ضمن اشاره به حادثه منا و کارشکنی عربستان در همکاری با گروه اعزامی ایرانی برای پیگیری موضوع و تغییر سریع موضع حکمرانان عربستان بعد از بیانات مقتدارنه مقام معظم رهبری، گفت: متأسفانه در جهان امروز زور گویی حاکم شده است لذا اگر در این وضعیت مقاومت نکنیم به راحتی دشمنان قصد تعرض به این سرزمین دارند پس لازم است ملت و دولت با اتحاد همه جانبه و قرار گرفتن در خط ولایت فقیه و گوش به فرمان مقام معظم رهبری، اجازه ندهیم امریکائیان به ما زور گویی کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر مسعود شهبازی رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ضمن عرض خوش آمد به کلیه حضار، گفت: 13 آبان روز استکبار ستیزی و زمان شکستن ابهت پوشالی اسکتبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود و آن چه که مشخص است 13 آبان برای همیشه روز استکبار ستیزی باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.