• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 11808اخبار امروز : 0
1

بازدهی نیروگاه مسجد سلیمان افزایش یافت

  • کد خبر : 17806
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست شرکت سد و نيروگاه مسجدسليمان گفت: بازسازی و ترميم هسته ژنراتور واحد 8 نيروگاه مسجدسليمان موجب افزايش بازدهی آن شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان؛ سید حمید صالحی در این خصوص بیان داشت: در این عملیات برای نخستین بار جهت شناسایی و رفع عیب از نقاط آسیب […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست شرکت سد و نيروگاه مسجدسليمان گفت: بازسازی و ترميم هسته ژنراتور واحد 8 نيروگاه مسجدسليمان موجب افزايش بازدهی آن شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان؛ سید حمید صالحی در این خصوص بیان داشت: در این عملیات برای نخستین بار جهت شناسایی و رفع عیب از نقاط آسیب دیده هسته ژنراتور از تست(شیار مغناطیسی هستهELCID ) در نیروگاه مسجدسلیمان استفاده شد.

وی با اشاره به این که این آزمایش توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و با همکاری کارشناسان و متخصصان این نیروگاه صورت گرفت خاطرنشان کرد: 283 نقطه آسیب دیده از 432 شیار هسته ژنراتور شناسایی و پس از فرزکاری و اسید شویی رفع عیب گردید.

صالحی اظهار داشت: این فرآیند بازسازی و ترمیم مجدد هسته ژنراتور در مدت زمان 27 روز در تعمیرات سالیانه واحد 8 انجام شد که علاوه بر افزایش پایداری و کاهش تلفات هسته ژنراتور، عمر مفید واحد را نیز به مدت حداقل 15 سال افزایش خواهد داد.

سرپرست شرکت سد و نیروگاه مسجدسلیمان بیان کرد: این اشکال مربوط به زمان راه اندازی واحد 8 نیروگاه مسجدسلیمان بوده که با اقدامات فوق برطرف شد.

شایان ذکر است سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای 8 واحد 250 مگاواتی است که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس برق کشور در ساعات پیک شبکه ایفا می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.