• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
3

نقدي كوتاه بر همايش روز خبرنگار در مسجدسليمان

  • کد خبر : 1754
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲:۰۶

وظيفه خبرنگار اين است که مراقب کسانی باشد که در قدرت هستند، در مسئوليت هستند، با منافع مردم سر و كار دارند، از آن ها سؤال کنند و اطمينان يابند که صاحبان قدرت، از قدرت خود به درستی و در جهت تأمين منافع عمومی استفاده می کنند. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: هر سال […]

وظيفه خبرنگار اين است که مراقب کسانی باشد که در قدرت هستند، در مسئوليت هستند، با منافع مردم سر و كار دارند، از آن ها سؤال کنند و اطمينان يابند که صاحبان قدرت، از قدرت خود به درستی و در جهت تأمين منافع عمومی استفاده می کنند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: هر سال امید آن داريم که بر خلاف سال‌های پیش، همايش روز خبرنگار به گونه اي برگزار شود كه در شأن جامعه خبري شهرستان باشد اما پس از برگزاري همايش روز خبرنگار مي گوييم دريغ از پارسال و قشري كه به سیاق همیشگی خود مظلوم واقع شده است.

خبرنگاران وظيفه ي خود را به خوبي مي شناسند. وظيفه خبرنگار اين است که مراقب کسانی باشد که در قدرت هستند، در مسئوليت هستند، با منافع مردم سر و كار دارند، از آن ها سؤال کنند و اطمينان يابند که صاحبان قدرت، از قدرت خود به درستی و در جهت تأمين منافع عمومی استفاده می کنند. اين وظيفه خبرنگاران است اما آيا متوليان اين امر نيز به وظايف خود آگاهي دارند؟

بارها شنيده ايم كه از رسانه ها به عنوان رکن چهارم جامعه دموکراتيک ياد می کنند و آن را شبيه قوای مجريه، مقننه و قضاييه می دانند. اما آيا نبايد همايشي در شأن آنان توسط مسئولين فرهنگي شهرستان برگزار شود.

بي نظمي در برگزاري همايش روز خبرنگار، دعوت از خبرنگاران و اهالي مطبوعات به صورت اس ام اس، بلاتكليفي و تأخير در شروع برنامه، و… نشان از اين دارد كه هنوز آنگونه كه بايد متوليان اين امر نتوانسته اند برنامه اي در شأن و منزلت فعالين عرصه مطبوعات برگزار نمايند.

دعوت نكردن تعدادي از پيشكسوتان مطبوعات و آنان كه دستي بر قلم دارند نشان از اين مي دهد كه شما يا اهالي قلم شهرستان را نمي شناسيد و يا عمدي در دعوت نكردن از آنان داشته ايد؟

 معذرت مي خواهم از حسن كريمي جوان هنرمندي كه هم در عرصه قلم و هم در عرصه فيلمسازي فعاليت مي كند و با عشق و شب نخوابي هاي چند روزه كه من خود گواه آن بودم به پاسداشت روز خبرنگار فيلمي را آماده نمايش كرد اما موفق به نمايش آن نشد.

معذرت مي خواهم از دوستان خبرنگاري كه حرمت آنان حفظ نشد، پيشكسوتاني كه نامي از آنان برده نشد و …

معذرت مي خواهم از پيشكسوت عرصه مطبوعات جناب استاد بهروز صالحي كه زحمت دعوت از مسئولين بر عهده او بود! و مسئوليني كه به خود زحمت حضور در اين همايش را ندادند.

و تشكر مي كنم از امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام اميني، مهندس ايزد پناه فرماندار محترم، مهندس ملايي شهردار محترم، مهندس عيديوندي رياست محترم اداره راه و شهرسازي، دكتر شهبازي رياست محترم دانشگاه آزاد واحد مسجدسليمان، جمشيد عزيزپور و محمد رضا كرمزاده اعضاي محترم شوراي شهر  و تمامي كساني كه به احترام قلم  وقلم  به دستان  در همايش روز خبرنگار شركت كردند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. چراازاقای علی بلدی که یکی ازبهترین خبرنگاران صداوصیمای مرکز خوزستان است تقدیرنشد – هرهفته چندین خبردرشبکه استانی دارد وچندین خبر هم از اودرشبکه سراسری پخش شد – ایاکسی هست که اندازه بلدی خبر کار کرده باشد

  2. با عرض ادب و احترام خدمت جامعه خبرنگار و تبریک روز این عزیزان .
    راستش صحبت از خبرنگار شد و آقای بلدی مطرح شد . جا داره در اینجا مطلبی رو مطرح کنم . من قبول دارم که آقای بلدی خبر ارسال می کنند اما بدون شک تنها دلیل نمایان شدن بلدی کمبود خبرنگاران در شهرستان می باشد . برای مثال دوست دارم از شما سوال کنم که تاکنون چند گزارش خلاقانه و غیر حادثه ای از علی بلدی به صدا و سیما ارسال شده است . خبرنگار باید خلاق باشد و توانایی معرفی ظرفیتها و نیز بیان مشکلات را داشته باشد و در این مسیر 100 % نیازمند کوشش و تلاش فراوان می باشد . اما آیا آقای بلدی واقعا مشکلات شهرستان را پوشش می دهد ؟؟؟؟
    چرا خبری از پروژه پنج بنگله در صدا و سیما نمی بینیم ؟
    چرا خبری از پروژه های سایلنت شهرداری و شرکت نفت در صدا و سیما نمی بینیم ؟؟؟ پروژه تپه شهدا – دره سبز – پتروشیمی – کارخانه آلمنیوم – جابجایی منازل مناطق آلوده ….

    متاسفانه امروز بعضی از خبرنگاران از جسارت کافی برخوردار نیستند .

  3. دور از گود نشستن و گفتن لنگش کن درست نیست . باید منصفانه قضاوت و انتقاد کنیم . باید ببینیم دوستان خبرنگار چه اختیاراتی دارند و در چه فضایی دارند کار می کنند . وقتی فضا برای کارکردن چندش آور و تهوع آوره چگونه میتوان کار کرد ؟ وقتی بخاطر کوچکترین انتقاد بازخواست و شماتت و نهایتاً دادگاهی و محکوم میشوی و هیچگونه قدرتی برای دفاع نداری چگونه انتظار شجاعت و حسارت میتوان داشت . بنده هیچگونه منفعتی در نقد یا دفاع از این همشهری ام ندارم اما ضمن احترام به همه ی منتقدین از آنان میخواهم برای یک مرتبه هم که شده بیایند و خودشان یک گزارش از وضعیت شهر و اجتماع تهیه کنند و بعد نظرشان را در مورد این حرفه و فعالین آن بگویند. با تقدیم احترام . دانوش صالحی

  4. مگرتنها مشكل جامعه ما خبرنگاران است؟مگر تنها به خبرنگاران درجامعه فرهنگي بي توجه اي مي شود؟ مگرديگرهنرمندان مظلوم ازاين قائده مستسنا هستند؟ مگرنه آنكه جزبي حرمتي به ساحت مقدس اهالي فرهنگ وهنرچيزي از بعضي مديران نابخردكه تنهاادعاي مديريت جامعه هنري وفرهنگي دارندچيزي برمي آيدويابرآمده؟ چه كرده است اين آقا درطول مدت تصدي مسئوليتش مگرنه آنكه فرهنگ و هنررابه عقب وعقب تررانده،جزاين چه كرده؟شعررابه كجابرده؟تئاتررابه كجابرده؟ جزنابودي وتنها چندكاغذپاره كه تنها به همت خودهنرمندبراي بيلان كاري پركرده ومدام نشان مي دهدكاري ديگري كرده؟ …. وقتي وي بعنوان مديرتنها وتنها دشنام ،بدبيني،وتنگ نظري وبي سليقگي چيزي به اين جامعه داده؟چرا او را بركرسي قدرت نشانده اند كه… ؟ روزي پاسخ خواهند داد در روزقيامت.

  5. باسلام خدمت دوست عزیز غریبه-من بختیاری نیستم واهواز زندگی میکنم ولی تمامی گزارشهای دوستم خوبم علی بلدی رادنبال میکنمضمن اینکه m.i.sرادوست دارم -گزارش جاده هشتبنگله باپخش گزارش اوازشروع شد-پیگیری مدرسه که پراز گوسفند بود-پیگیری بچه هایی که براثرسهل انگاری شرکت گاز فوت شدند-گزارش جاده نمره 8-نمره 40 وکوی شهیدبهمن کردستانی -پیگیری جاده وفاضلاب سرکوره ها-پیگیری تیرهای برق دورفلکه جلوی سینمای هلال -پیگیری استادیوم چهاربیشه -پیگیری مشکل اب نمره 40-پیگیری جابجایی مناطق الوده دربرنامه تیک تاک-پیگیری بی ابی چم اسیاب -و………………………..واخراین که مسجدسلیمان هرهفته 3یا4روز انتنه -پس منصفانه قضاوت کنید برادر خوب

  6. وازاینکه باتاخیر جواب دادم عذرخواهی میکنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.