• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
1

نصب گنبد(کلاه خسروی) بر روی بنای یادبود زنده یاد آبهمن علاءالدین در تاراز

  • کد خبر : 16496
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱:۰۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با نصب گنبد بنای یادبود آبهمن علاءالدین (مسعودبختیاری) طرح عملیاتی آن به پایان رسید. هوشنگ فرجی پژوهشگر و روزنامه نگار خوزستانی محدث و اهدا کننده این بنا در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با اعلام این مطلب که موجودیت بنای یادبود زنده یاد آبهمن به تاراز روح تاریخی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با نصب گنبد بنای یادبود آبهمن علاءالدین (مسعودبختیاری) طرح عملیاتی آن به پایان رسید. هوشنگ فرجی پژوهشگر و روزنامه نگار خوزستانی محدث و اهدا کننده این بنا در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با اعلام این مطلب که موجودیت بنای یادبود زنده یاد آبهمن به تاراز روح تاریخی و فر هنگی داده است گفت: المان این بنا به صورت هفت چهار بختیاری طراحی و تعریف شده است به این صورت که ازتفاع ۷متری آن ایل هفت لنگ، تعداد چهارستون آن ایل چهارلنگ طراحی وسط برگرفته از زیگورات چغازنبیل و گنبد آن به صورت کلاه خسروانی بختیاری می باشد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: وجود این بنا در مرز استان چهارمحال بختیاری و خوزستان به منطقه زیبا و توریستی تاراز روح تاریخی و فرهنگی داده است و هر هفته جوانان بختیاری به همراه خانواده های خود برای ادای احترام به اسطوره بی بدیل آواز و موسیقی بختیاری از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان و لرستان با حضور در محل این بنا یاد و خاطره ایشان را گرامی می دارند.

هوشنگ فرجی در بخش دیگری از صحبت های خود از تمام ایلات بختیاری و همه بهمن دوستان تشکر کرد و افزود: تشویق های فرهنگی و معنوی باعث شد تا هرگز به خستگی فکر نکنم و این بنا (مافه گه) را با تمام وجودم تقدیم می کنم به همه دلیرمردان، شیرمردان و جوانان شایسته قوم بزرگ بختیاری. اين روزنامه نگار خوزستانی در پایان اظهار امیدواری کرد: رجاء واثق دارم جوانان سلحشور بختیاری در کنار علم و دانش به تاریخ، فرهنگ و ادبیات سرزمین مادری خود تعلق خاطر بیشتری پیداکرده اند.

IMG-20150903-WA0026

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. اززحمات جناب هوشنگ فرجی بخاطر احداث بنای یادبود ( مافه گه )زنده یاداستاد آ بهمن علاء الدین (مسعود بختیاری) که باعث گردیدیاد استاد مسعود بختیاری جاودانه و همواره در دلهای مردم بختیاری و سایر دوستاران موسیقی زنده بماند و باعث وحدت وهمدلی بیشتر و همچنین رونق گردشگری در کوه و منطقه خوش آب وهوای تاراز بختیاری گردید ،
    تشکر و قدر دانی می نمایم .

  2. از جناب هوشنگ فرجی بخاطر خوش فکری و زحمات انجام شده جهت احداث این بنای یاد بود سپاسگزاریم امیدواریم در سایه پروردگاه بزرگ تندرست و پیروز باشید .
    از هموطنان عزیز خواهش می کنیم که روی این بناء اقدام به نوشتن یادگاری ومطالب دیگر نکنند چون علاوه بر صدمه زدن منظره اش را ناخوشایند می نمایند.
    امیدوارم متولیان امر با فرهنگ سازی و نصب تابلو این موضوع را به دوستاران گرامی استاد آ مسعود بختیاری گوشزد فرمایند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.