• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
1

بازديد محسن رضايي، استاندار و مسئولين از پروژه پتروشيمي مسجدسليمان
پروژه های پتروشیمی و آلومینیوم باید اقتصادی بمانند و در بحث های طایفه گری و سیاسی وارد نشوند كه خوشبختانه همين طور هم هست/این پروژه ها پروژه های مردمی هستند

  • کد خبر : 16004
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

دكتر محسن رضايي: پروژه های پتروشیمی و آلومینیوم باید اقتصادی بمانند و در بحث های طایفه گری، و سیاسی وارد نشوند این پروژه ها پروژه های مردمی هستند/ اذعان می کنم ایشان استاندار پر تلاش و دلسوزی ست. دكتر يوسف داودي: يكي از اهداف ما صادرات حداقل 2 میلیارد دلار در سال است/ در حال […]

دكتر محسن رضايي: پروژه های پتروشیمی و آلومینیوم باید اقتصادی بمانند و در بحث های طایفه گری، و سیاسی وارد نشوند این پروژه ها پروژه های مردمی هستند/ اذعان می کنم ایشان استاندار پر تلاش و دلسوزی ست.

دكتر يوسف داودي: يكي از اهداف ما صادرات حداقل 2 میلیارد دلار در سال است/ در حال حاضر 740 نفر در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار هستند / ظرف 3 ماه آینده اين از مرز 1000 نفر عبور خواهد کرد و در سال آینده در چنین روزهایی حدود 2000 نفر در اینجا مشغول به کار خواهند شد و در یک و نیم سال آینده در فاز اول به مرز 4500 نفر اشتغال خواهیم رسید.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در بازديد يك روزه دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به همراه دمكتر مقتدايي استاندار خوزستان و جمعي از معاونين استانداري و مديران كل خوزستان دكتر يوسف داودي مديرعامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان در سخناني ضمن خير مقدم به حاضرين اظهار داشت: ما در منطقه اهداف تبین شده اي داريم. در ساختار مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اکثر موارد مطالعه شده است كه مصمم به اجرای آن هستیم.

وي ادامه داد: تصمیم و هدف بزرگ ما در منطقه، ایجاد 10 هزار شغل مستقیم است تحقق این موضوع از نظر ما قطعی ست و تمام زیر بناهای لازم فراهم و تحقق پیدا خواهد کرد. مديرعامل شركت پتروشيمي ادامه داد: من اطمينان می دهم که منطقه ما مهاجر پذیر خواهد شد و از نقاط مختلف کشور به اين منطقه برای اشتغال و کار خواهند آمد همانند صد و چند سال پیش که برای اشتغال و کار به مسجدسلیمان می آمدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر داودي ادامه داد: از اهداف دیگر ما صادرات حداقل 2 میلیارد دلار در سال است و انشالله به آن خواهیم رسید. وي گفت: ما به دنبال یک تمدن نو در شمال خوزستان هستیم كه یقیناَ رونق اقتصاد صنعتی، مسائل فرهنگی و … را به دنبال خواهد داشت كه برای رسیدن به این اهداف از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده خواهيم كرد. ايشان در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با مجتمع پتروشيمي مسجدسليمان گفتند: در حال حاضر 740 نفر در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار هستند اگر انشالله همین طور مسائل جلو برود ظرف 3 ماه آینده اين از مرز 1000 نفر عبور خواهد کرد و در سال آینده در چنین روزهایی حدود 2000 نفر در اینجا مشغول به کار خواهند شد و در یک و نیم سال آینده در فاز اول به مرز 4500 نفر اشتغال خواهیم رسید ايشان ادامه داد: در حال حاضر در حال مذاکره با كشورهاي خارجي هستیم و تا به حال با بیش از 10 گروه خارجی مذاکره داشته ایم و آن ها به دنبال توافق با ما هستند. بسیار امیدوار هستیم ظرف یک سال آینده بخش اعظم طرح های توسعه امان را به اجرا برسانیم. بخش مهندسی پایه ما بیش از 60 درصد انجام گرفته بخشی از تجهیزات به سفارش گذاشته شده است که انشالله ساخته شود سر جمع فاز اول بیش از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داریم کل مطالعات اولیه برای فازهای توسعه انجام گرفته است. مديرعامل شركت پتروشيمي ادامه دادند:

فاز اول شركت پتروشيمي مسجدسليمان در سال 98 به بهره برداری خواهد رسید هدف ما این است بالای 1 هزار میلیون تن اوره در سال تولید کنیم. پیگیری های زیادی انجام دادیم تا مشکل راه اندازی منطقه ویژه انرژی زیلایی حل شود این یک کلید است برای سرمایه گذاری خارجی که باعث محرومیت زدایی منطقه خواهد شد. انتظار داریم آقای استاندار مشکل راه آهن را حل کند که برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که ما 3250 تن بار در روز از منطقه خارج کنیم. پس از آن محسن رضایی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخناني با قدردانی از کشور چین که در شرایط تحریم اقتصادی با کشورمان همکاری کرد، اظهار داشت: کشور چین در حالی که هنوز مذاکرات ادامه داشت بیش از یک میلیارد دلار فاینانس با کشور انجام داد و این فاینانس در اختیار مجموعه پتروشیمی مسجد سلیمان قرار گرفت.

وی با بیان این که کشورهای چین، روسیه و آلمان در جریان مذاکرات با ما همکاری کردند، افزود: کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا رفتار خوبی با کشور ما نداشتند و شاید اگر شخص اوباما نبود می توانستیم بگوییم که بدترین همکاری از جانب کشور آمریکا بوده است. ايشان در ادامه ضمن تشکر از دكتر مقتدایی استاندار خوزستان اظهار داشت: اذعان می کنم ایشان استاندار پر تلاش و دلسوزی ست. اگر چه این پروژه ها بیش از 10 الي 12 سال است که دارد پیگیری می شود كه سه دولت خاتمی، احمدی نژاد و روحانی در این پروژه ها سهم داشته اند اما قبول دارم در دولت اقای روحانی کار سرعت بیشتری گرفت و دكتر مقتدایی وقت بیشتری براي اين پروژه ها گذاشته است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: الان پروژه پتروشيمي شتاب گرفته و از آن حالت کندی خارج شده است. ما باید از حرف زدن وارد دوره عمل شويم. ایمان در عمل یعنی همین پتروشیمی. عمل صالح یعنی دین وارد صنعت، کشاورزی و … شود ما در ایران اسلامی نیاز داریم همان طور که دین را وارد سیاست کردیم وارد اقتصاد هم بکنیم، به نظر من ائمه جمعه، روحانیون، کارشناسان و مدیران کشور باید یک قیام دیگر کنند و همان طور که دین را وارد سیاست و دفاع و امنیت کردند آن را وارد اقتصاد هم بکنند بعد ببینیم آيا دیگر فسادی در کشور می ماند؟ دیگر حیف و میلی صورت می گیرد؟ محسن رضايي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت:

همان طور که دوستان گفتند همین پتروشیمی و آلومینیوم روی مسائل اجتماعی اثر گذاشته است. خودکشی، دزدی و جنایت کم شده و براي 740 نفر در پتروشیمی و 80 نفر در آلومینیوم شغل ایجاد کرده است حال اگر این 800 شغل به ده هزار شغل برسد اتفاق بزرگی در شمال خوزستان به وقوع خواهد پیوست و مشکلاتی همچون مهاجرت و اشتغال برطرف خواهد شد ايشان ادامه داد: تقاضای من این است که به هیچ وجه این دو پروژه، سیاسی و طایفه ای نشوند این پروژه ها پروژه های مردمی هستند.

رضايي ادامه داد: مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا باید از این دو پروژه بهره مند شوند و برای استخدامی ها هم باید با در نظر گرفتن جمعیت این شهرها سهمی به آنها داداه شود. ما افق خوبی را براي شمال خوزستان می بینیم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی در پایان سخنان خود پيشنهاد احداث یک دانشگاه صنعتی در منطقه را داد و گفت:پروژه های پتروشیمی و آلومینیوم باید اقتصادی بمانند و در بحث های طایفه گری، و سیاسی وارد نشوند.

a1 copy 2 copy 3 copy6 copy 4 copy10 copy 7 copy 8 copy12 copy a IMG_8294 copy5 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. باعرض سلام. حضور سردارحاج محسن رضایی و استاندار محترم و دکتر داوودی مدیرعامل و حاج اقا امینی و فرماندار فعال و با غیرت مسجدسلیمان مهندس گورویی جهت پیگیری پروژه های پتروشیمی و الومینیوم مسجدسلیمان را ارج نهاده و فراموش 
    نخواهیم کرد. انشااا این پروژه ها به موقع و طبق برنامه به بهره برداری برسند تا باعث رونق اقتصاد شمال خوزستان و مسجدسلیمان بزرگ شود. انشااا

    م

  2. درود به سردار رضایی و درود بر استاندار محترم استان و صد هزار درود و صلوات برای دکتر داودی فرزند مسجد سلیمان فرزند واقعی مسجد سلیمان

  3. باسلام 
    به موازات ساخت کارخانجات بایستی زیرساخت ها جهت توسعه پایدار فراهم شود:
    -جاده
    -راه آهن
    -سپس فرودگاه
    موارد فوق باعث مشارکت بیشتر مردم در امر توسعه می شود و نیاز کمتری به سرمایه گذاری دولت می باشد.
    مسجدسلیمان  بایستی  از بن بست خارج شود.

  4. آقا مجتبی در تکمیل حرف شما ، می بایست قبل از هر چیز آموزشگاه ها و مراکز اموزشی در مسجدسلیمان ایجاد بشه تا خیلی عظیم بیکاران به سرعت اموزش ببینند و مهارت جهت استخدام داشته باشند .

  5. با عرض سلام. با تشکر و قدردانی از بزرگان و نخبگان  همشهریمان انشااا نسبت به خواسته بحق مردم مسجدسلیمان که استفاده از آب و منابع آبی موجود در پشت سدهای مسجدسلیمان  و دریاچه های موجود در منطقه مسجدسلیمان بزرگ  اقدام شود و این مهم توسط ایشان و استاندار محترم در وزارت نیرو پیگیری شود تا بتوان جهت استفاده از آب در کشاورزی و شیلات حق مردم مسجدسلیمان ادا شود و باعث توسعه پایدار در مسجدسلیمان شود انشااا. ( از آب پشت سدها می توان در جهت کشاورزی و باغداری و شیلات و حوضچه ماهی خاکی و بتنی و سبدی استفاده کرد وشغل و درامد برای منطقه ایجاد کرد. انشااا) 

  6. جاداره از همه بخصوص نماینده پرتلاش شهر وامام جمعه وفرماندار محترم تشکر کنم خدا حفظتون کنه

  7. باعرض سلام جاداردازنماینده دلسوزشهرمان جناب دکترجلیلی ودیگرمسئولین که دراین چندسال زحمات زیادی جهت راه اندازی این پروژه ها کشیده اند تقدیر وتشکرکنم

  8. سلام 
    باعث افتخاره سرزمین مادری ام اینگونه پیشرفت میکند 

    من ایران نیستم ولی این یک سال مرتب پیگیر خبر های مسجد سلیمان هستم 

    خسته نباشید امیدوارم شرایط انقد هموار بشه که بشه برگشت اونجا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.