• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
1

چه کسی مسئول جان‌های از دست رفته عشایر و روستاییان است؟

  • کد خبر : 1593
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات […]

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بی‌توجهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بر انجام تعهدات قانونی در‌ بازسازی راه‌های روستایی مستغرق در دریاچه سد کارون ۳، موجب غرق شدن یک مینی‌بوس و مرگ دست‌کم دوازده زن و کودک از روستائیان بختیاری بخش دهدز شهرستان ایذه شد.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در حالی که هنوز آمار رسمی از ‌سرنشینان این مینی‌بوس اعلام نشده، خانعلی حسینی از آگاهان محلی به خبرنگار ایبنا نیوز گفت:‌ شمار سرنشینان مینی‌بوس بیست نفر بوده که جسد دوازده نفر در سردخانه دیده شده‌اند. همچنین چهار تن از آنان نجات یافته که حال دو تن از آنان‌ وخیم گزارش شده و تحت مراقبت و احیا هستند و نزدیک چهار تن از مسافران ‌نیز ناپدید شده‌اند.

خبرنگار ایبنا نیوز در این باره گزارش داده است: یدک‌کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی‌ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:‌۱۵ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد کرده و تکان شدید، موجب شد که مینی بوسی که ‌در عرشه یدک‌کش بود، به گوشه‌ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود.

این منبع آگاه محلی افزود: هرچند وقت یک بار شاهد تکرار حوادث در یدک کش‌های شرکت آب و نیرو هستیم و در ‌یک سال اخیر نیز این دومین حادثه حمل و نقل دریایی است که برای مردم روستاهای سادات حسینی پیش می‌آید.

گفتنی است، از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.