• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11774اخبار امروز : 0
1

فرماندار مسجدسلیمان: طرح جامع گردشگری مسجدسلیمان تدوین شد

  • کد خبر : 15630
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۵:۲۸

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار مسجدسلیمان گفت: طرح جامع گردشگری مسجدسلیمان برای سیاست‌گذاری مناسب در این بخش تدوین شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان علیرضا گروئی اظهار داشت: شهرستان مسجدسلیمان موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاریخی،صنعتی و موقعیت جغرافیایی دارد که با تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان می‌توانیم ظرفیت‌ها را در […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار مسجدسلیمان گفت: طرح جامع گردشگری مسجدسلیمان برای سیاست‌گذاری مناسب در این بخش تدوین شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان علیرضا گروئی اظهار داشت: شهرستان مسجدسلیمان موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاریخی،صنعتی و موقعیت جغرافیایی دارد که با تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان می‌توانیم ظرفیت‌ها را در موضوع گردشگری شکوفا کنیم.

وی افزود: شهرستان مسجدسلیمان توان جذب گردشگر در بخش‌های صنعتی،تاریخی،توریستی و عشایری را دارد که فرمانداری مسجدسلیمان تلاش خود را برای ایجاد بستری مناسب در حوضه گردشگری به کار گرفته است.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: نخستین استخراج نفت،کارخانه برق و استخراج گوگرد در شهرستان مسجدسلیمان صورت گرفته که این خود از نظر صنعت گردشگری در راستای بخش‌های تاریخی و صنعتی قابل توجه است. گروئی اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های جذب سرمایه در هر شهر استفاده از صنعت گردشگری است که با تمام توان به دنبال ایجاد بستری مناسب برای جذب گردشگر در مناطق جذاب توریستی در شهرستان مسجدسلیمان هستیم.

وی افزود: سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر خارجی و ایرانی به مسجدسلیمان می‌آیند که با ایجاد بستری مناسب‌تر می‌توان بر تعداد آن‌ها افزود و انتظار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این بخش را داشت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. جنب آقای فرماندار با درود و احترام به ایده شما باید عرض کنم ، مسجد سلیمان از نظر بناهای تاریخی فقط صفه سرمسجد را دارد و برد نشانده که استحضار دارید بدلیل بی توجی چیزی از آن باقی نمانده ، از نظر صنعت نفت بسیاری از ابنیه و نمادها از جمله ورک شاپ ، باشگاه نفتون که یک مجموعه کامل ورزشی تفریحی بود ، باشگاه ایران ، پلهای قدیمی ، فروشگاهها قدیمی شرکتی و بسیاری از بناها و ابنیه تاریخی صنعت نفت یا از بین رفته یا برای باز سازی نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارند ، کوچ برخی ازعشایر یا با بنزهای آلمانی انجام میشود یا عشایری که قدرت مالی برای کوچ مکانیزه را ندارند آنچنان زندگی فقیرانه و سخت و طاقت فرسایی دارند که نمایش آن به صلاح نیست ، از طرفی یکی از مهمترین نیازهای گردشگران محل اسکان است که مسجدسلیمان از نظر داشتن یک هتل آبرومند نمیتواند برای توریست خصوصا توریست خارجی جذابیت داشته باشد لذا باید به پتانسیلهای واقعی تر برای کسب درآمد و بحرکت درآمدن چرخ اقتصاد شهر توجه کرد که مهمترین آنها وجود دریاچه های سد گدار و گتوند علیاست که میتوانند هم بلحاظ ایجاد شیلات و پرورش آبزیان هم بلحاظ باغداری مکانیزه مسجدسلیمان را از شرایط بحران اقتصادی و بیکاری خارج کند ، همچنین تولید سنگهای ساختمانی و تاسیس کارخانه  تولید گچ ، با امید و آرزوی سربلندی مسجدسلیمان – موفق باشید.
      

  2. مسجدسلیمان در سالهای دور دارای یکی از بزرگترین میادین سوارکاری ایران بود که در سال دو کورس بهاره و پاییزه در آن اجرا میشد (بجز مسجدسلیمان احتمالا این مسابقات فقط در تهران و گنبد اجرا میشد ) بنابراین الان با وجود زمینه های لازم  و جایگاه اسب در فرهنگ و علائق مردم میتواند باز هم یکی از قطبهای مهم در این ورزش و صنعت تولید و پرورش اسب باشد که همین امر میتواند مانند ورزش وزنه برداری که توجه کشور را بخود جلب کرده است ، مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا ضمن کسب افتخارات ورزشی در این رشته هم موجب نشاط و تقویت روحیه شهروندان گردد هم در کنار خود زمینه را برای جلب توجه به سایر پتانسیلها فراهم کند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.