• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

مطالبه گري مردم جواب داد/ روياي چند ساله اهالي بازار چشمه علي محقق شد/ باشگاه كاوه موقتاً در اختيار اهالي منطقه گذاشته شد

  • کد خبر : 15283
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: باشگاه ورزشی کاوه با قدمتی حدوداً ۸۵ ساله كه در منطقه بازار چشمه علی و در اختیار ارتش قرار دارد با تلاش اهالي بازار چشمه علي به مدت يك سال در اختيار جوانان پر شور منطقه قرار گرفت. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان توافق براي واگذاري […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: باشگاه ورزشی کاوه با قدمتی حدوداً ۸۵ ساله كه در منطقه بازار چشمه علی و در اختیار ارتش قرار دارد با تلاش اهالي بازار چشمه علي به مدت يك سال در اختيار جوانان پر شور منطقه قرار گرفت. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان توافق براي واگذاري يك ساله اين باشگاه با مطالبه گري و پيگيري هاي بي وقفه اهالي منطقه قابل تقدير است. بهرام شهني كرم از زحمت كشان و پيشكسوتان ورزش در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: پس از تلاش ها و پيگيري هاي چندساله با تلاش ها و پيگيري هاي فرماندار محترم مسجدسليمان و مساعدت جناب سرهنگ شيرخاني اين باشگاه به مدت يك سال در اختيار اهالي منطقه قرار داده شد. و قرار شد در قبال كرايه به ارتش ما به وضعيت باشگاه مثل لوله كشي آب، وضعيت كفپوش، لوازم ورزشي و… رسيدگي كنيم كه با حمايت اهالي و پيشكسوتان منطقه و همچنين تعدادي از مسئولين شهري به صورت نسبي اين مكان آماده و در اختيار جوانان قرار داده شد كه در همين مدت كوتاه شاهد بازگشت روحيه شور و نشاط به جوانان اين منطقه بوده ايم به گونه اي كه از ساعت 7 بعدازظهر شما ديگر جواني را در خيابان ها مشاهده نمي كنيد و همگي تا پاسي از شب در حال ورزش در باشگاه هستند.

شهني كرم در پايان سخنان خود از همه كساني كه در راه اندازي اين مكان تلاش كردند از جمله مهندس گوروئي فرماندار مسجدسليمان، سرهنگ شيرخاني فرماندهي ارتش، مهندس حيدري شهردار مسجدسليمان، البرز حاجي پور رييس اداره ورزش و جوانان و همه اهالي منطقه بازار چشمه علي تشكر نمود. به گزارش سايت خبري باشگاه روز نامه نگاران مسجدسليمان باشگاه ورزشي كاوه در سال ۱۳۰۷ تأسيس شد که بعدها به هخامنش و بدر تغییر نام یافت توسط شرکت نفت در منطقه ی بازار چشمه علی مسجدسلیمان احداث گردید. از آنجا که باشگاه مرکزی متعلق به کارمندان شرکت نفت بود لذا باشگاه کاوه به همراه باشگاه نفتون برای کارگران این دو منطقه و مناطق اطراف آن احداث گردید. باشگاه کاوه در آن زمان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین باشگاهها در سطح کشور محسوب می شد که علاوه بر سینمای تابستانی، در آنجا سالن های مجزای وزنه برداری، کشتی، فوتسال، پینگ پنگ، ژیمناستیک، بیلیارد و استخر نیز قرار داشت. استخری که هر ساله در فصل گرما علاوه بر این که پذیرای فرزندان این منطقه بود از دیگر مناطق شهرستان همچون چهاربیشه، باغ چشمه علی، سرمسجد، نفتک، نصیر آباد، حسین قصاب، سرکوره ها هشت بنگله و پنج بنگله و… نیز به این مکان می آمدند و در کنار دوستان خود روزگار شادی را سپری می کردند. مناطق کارگر نشینی که فرزندانشان اجازه ی حضور در کنار بچه های کارمندان شرکت نفت و استفاده از باشگاه مرکزی شرکت نفت را نداشتند.

باشگاه کاوه با قدمتی ۸۴ ساله جزیی از میراث فرهنگی این شهر محسوب می شود. آنجا محل پرورش قهرمانان بزرگی همچون استاد بهمن مطلق(پدر وزنه برداری آسیا) استاد شاکرم کرم زاده، استاد محمد زمان مُهمدی، استاد امیری منگشتی، برادران کاکولکی و… در رشته ی وزنه برداری، و زنده یاد پوپ، مصطفی ظهراب زاده، بوستانی، علیزاده در رشته ی کشتی، زنده یاد شعبان پور حبیبی، برادران پناهی، باهو، شهنی کرم در رشته ی والیبال و… بوده است. حس نوستالوژیک مردم منطقه به این مکان غیر قابل توصیف است. باشگاه کاوه یادآور پدران و برادرانی ست که خسته از کار روزانه برای آسایش روح و جسم خود به این باشگاه می رفتند. با نگاه به نخل های بلند و برافراشته ی درون این باشگاه می توان به قدمت این مکان پی برد.

در مقطي مسئولين ارتش قصد داشتند این باشگاه را تخریب و زمین آن را مثل ورك شاپ، خوابگاه و … جهت ساختن منازل مسکونی به کارکنان خود واگذار نمایند كه این اقدام ارتش اعتراض شدید مردم منطقه را به همراه داشت.

همچنان این امیدواری نزد اهالی منطقه وجود دارد که با تلاش و همکاری مسئولین شهرستان و رایزنی هایی که انجام خواهند داد این مکان فرهنگی ورزشی به مردم بازگردد. یقیناً با همدلی، همکاری و پیگیری مسئولین شهری شاهد جشن واگذاری قطعي این مکان به صاحبان اصلی اش که همان مردم فداکار و محروم منطقه هستند باشیم.

1-1IMG-20150601-WA0012IMG-20150712-WA0005

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.