• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
0

نیاز مسجدسلیمان به پارکینگ طبقاتی

  • کد خبر : 15117
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با توجه به موقعیت کوهستانی و طولی بودن شهرستان مسجدسلیمان و کمبود عرض معابر در خیابان های اصلی ،نیاز است در سه موقعیت اصلی اين شهرستان جهت جلوگیری از ترافیک، پارکینگ طبقاتی احداث گردد. معمولاً در شهرهای طولی یک خیابان اصلی وجود دارد و در چنين شهرهايي کمتر چهار راه دیده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با توجه به موقعیت کوهستانی و طولی بودن شهرستان مسجدسلیمان و کمبود عرض معابر در خیابان های اصلی ،نیاز است در سه موقعیت اصلی اين شهرستان جهت جلوگیری از ترافیک، پارکینگ طبقاتی احداث گردد.

معمولاً در شهرهای طولی یک خیابان اصلی وجود دارد و در چنين شهرهايي کمتر چهار راه دیده مي شود و این موقعیت ها را می توان در شهرهای شطرنجی بیشتر دید. یعنی دارای چهار راهها و خیابان های موازی متعددی هستند كه در مواقع بحران و بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله می شود شهر را مدیریت بحران نمود.

در بحث کنترل ترافیک مهم ترین مباحث، تقسیم فضای شهری جهت احداث پارکینگ طبقاتی در طرح جامع شهری می باشد. اگر در مواقع اوج شلوغی مثل ساعات ۶الی۹شب در شهرهای طولی تردد کنیم می شود ترافیک حاصل از این امر را ديدكه يكي از دلايل آن پارک کردن خودروها در کنار معابر و نداشتن مسیرهای موازی مي باشد. پیشنهاد می شود با مشاوره و طراحی در سنتر شهر این گونه معضل را با احداث پارکینگ طبقاتی برطرف نمود.

سید یونس احمدپور- کارشناس ارشدمدیریت مهندسی عمران

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باسلام و درود بر مهندس احمدپور
    انشالا افراد فنی چون شما راس کار باشند تا تحول در شهرمان بوجود آید .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.