• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
3

انجمن «سوگینه‌خوانان» مسجدسلیمان تشکیل شد

  • کد خبر : 14680
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین دوره انتخابات انجمن سوگینه‌خوانان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان 40 نفر از سوگینه‌خوانان در سالن اجتماعات ادراه ارشاد مسجدسلیمان حضور پیدا کردند. در این انتخابات سید فرید موسوی‌نژاد، علی‌رضا موری، فرزاد مقتدری، محمدرضا طاهرپور و سیاوش داوودی به عنوان اعضای اصلی و اصغر دهقان، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین دوره انتخابات انجمن سوگینه‌خوانان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان 40 نفر از سوگینه‌خوانان در سالن اجتماعات ادراه ارشاد مسجدسلیمان حضور پیدا کردند. در این انتخابات سید فرید موسوی‌نژاد، علی‌رضا موری، فرزاد مقتدری، محمدرضا طاهرپور و سیاوش داوودی به عنوان اعضای اصلی و اصغر دهقان، محمدرضا بابادی به عنوان اعضای علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند. بیژن حسینی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، هدف از تشکیل این انجمن را پاسداشت آیین سوگینه‌خوانی ایل بختیاری، ساماندهی به سوگینه‌خوانی و حمایت از این گروه بیان کرد.

مرجع/ايسنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. بسیار عالی

    هنر گاگریوه خوانی از کهن ترین رسوم بجا مانده ایل بختیاریست ضمنا” امیدواریم تشکیل این انجمن در راستای اعتلای فرهنگ برگزاری مراسمات نیز باشد . بعنوان مثال به عزیزان هنرمند آموزش داده بشه که در حین مراسم افراد را از شلیک گلوله و کندن روی خود برحذر بدارند . که البته با شناختی که از معلم عزیزم جناب اقای بیژن خان حسینی دارم میدونم که این مورد یکی از موارد اصلی مد نظر این انجمن خواهد بود .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.