• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

جوابیه روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان خوزستان به اظهارات معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان

  • کد خبر : 14529
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۷:۲۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در خصوص ادعای مطرح شده بر این که اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان منابع و تجهیزات را جمع آوری و به بیرون منتقل کرده است نیز کتابدار این کتابخانه می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص اظهار نماید. بازگشت به خبر شماره 24938 مورخ 7/3/94 خبرگزاری شوشان، در پی تعطیلی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در خصوص ادعای مطرح شده بر این که اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان منابع و تجهیزات را جمع آوری و به بیرون منتقل کرده است نیز کتابدار این کتابخانه می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص اظهار نماید.

بازگشت به خبر شماره 24938 مورخ 7/3/94 خبرگزاری شوشان، در پی تعطیلی کتابخانه هفت شهیدان شهرستان مسجد سلیمان و نگرانی مردم خوب این منطقه، گلایه هایی از این نوع برخورد با کتاب در رسانه ها منعکس شد که منجر به اظهارات معاون محترم فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شد. این اداره کل قصد مقابله به مثل ندارد اما بر اساس مستندات نکاتی را جهت روشن شدن افکار عمومی ارایه می نماید. و قضاوت را به عهده مردم می سپارد.

1-در پی تفاهمنامه شماره 11692/11/ ك ن مورخ 23/6/87 نهاد كتابخانه های عمومی کشور و سازمان حج و زیارت، عقد قرارداد كتابخانه هفت شهیدان در تاریخ 89/3/9 صورت گرفته است. در بند اول این تفاهمنامه آمده است ساخت و احداث كتابخانه¬های عمومی در جوار امامزاده¬ها بقاع متبركه و مساجد واجد شرایط در مناطق شهری و روستایی بلامانع است. همچنین در بند دوم این تفاهم¬نامه استفاده از ساختمان و اماكن موقوفه برای ایجاد كتابخانه¬های عمومی را مجاز دانسته شده است. لذا بر خلاف آنچه که گفته شد اساسا این واگذاری بر اساس یک تفاهم ملی صورت گرفته است. و چنانچه این واگذاری خلاف موازین شرعی بوده چرا همان سال از این عقد قرارداد جلوگیری نشده است قراردادی که به امضاء خود حاج اقای فرهادی نژاد رسیده است.

2-     بعد از انعقاد تفاهم نامه ملی و ارسال آن به دو اداره کل استان، رئیس وقت اوقاف و امور خیریه شهرستان که از قضا مسولیتش بر عهده حاج آقا فرهادی نژاد بوده است، ایشان طی نامه شماره 374-11/57/ الف مورخ 87/10/14 ضمن ارسال این تفاهم نامه به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان خواستار اجرای مفاد تفاهم نامه شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد واگذاری کتابخانه هفت شهیدان شده است. لذا بر خلاف آنچه که اظهار شده این قرارداد با هماهنگی و اتفاقا اصرار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صورت گرفته است.

3- قرارداد واگذاری کتابخانه طبق روال تمام کتابخانه¬های واگذار شده به امضاء دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور رسیده و مدت زمان واگذاری نیز ده ساله بوده است. این قرارداد نیز با شماره 5557/11/ ک ن در مورخ 89/3/9 به امضاء دبیرکل وقت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رئیس وقت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رسیده است. لذا بر خلاف انچه گفته شده است اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان طرف قرارداد واگذاری نبوده است.

4- در این مدت اداره کل کتابخانه¬های عمومی استان تمامی هزینه های تجهیزات و تعمیرات این کتابخانه را نیز متقبل شده است. و یکی از اهالی تحصیلکرده همان روستا را نیز به عنوان کتابدار استخدام نموده است. علیرغم اینکه طبق قانون اداره اوقاف حق دخل و تصرف در مکان واگذار شده را ندارد، بر سر هزینه های انجام شده که از بیت المال است هزینه شده است و وضعیت نیرویی که برای این کتابخانه استخدام شده است چه خواهد آمد؟

5-در خصوص ادعای مطرح شده بر اینکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان منابع و تجهیزات را جمع آوری و به بیرون منتقل کرده است نیز کتابدار این کتابخانه می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص اظهار نماید.

6- با وجود تمامی نکات مطرح شده، این موضوع در سطح مدیران کل مطرح و نامه¬ای از مدیر کل کتابخانه¬های عمومی استان جهت حل و فصل موضوع به مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه ارسال شده است که امید است به همت حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل محترم اوقاف استان موضوع حل و فصل و شاهد راه اندازی کتابخانه مذکور در آن نقطه محروم باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. پس تکلیف کتابخانه چه می شود مسئولین 

  2. چرا بخشدار و فرماندار برای حل مشکل کاری نمی کنند 

  3. سلام شما اگه راست میگید چرا قانونی پیگیری میکنید در ضمن شما قرار داد ساختمان قدیمی بقعه داشتید  که تخریب شد وهيچ تفاهم نامه ای نهاد کتابخانه ها با مسجد نداره

  4. صادقانه بس کن دیگه چقدر کارشکنی می کنید غیر از خودت دیگه کسی دنبال جو نیست 

  5. اقای فرهادی شما قرارداد تامین مکان امضا کردید چه فرق می کند کجا باشد مسجد را بهانه نکنید تازه کتابخانه که کار غیر فرهنگی نیست تمام کانون مساجد کتابخانه دارند دنبال کارشکنی نباش 

  6. مطمئن با ش مردم قضاوت خوبی در مورد این کار شما نخواهند داشت من شنید م اداره کتابخانه ها می خواهد از طریق دفتر مقام معظم رهبری قضیه را پیگیری کند می دانید چقدر کتاب مقدس در ان گونی ها بود

  7. به نظر م قضیه را فیصله دهید و این قدر سنگ اندازی نکنید خدا خودش گناهکار را رسوا خواهد کرد 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.