• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
1

دکترجلیلی:
اعطای وام دولتی برای فعالیت های انتخاباتی منطقی نیست/فعالان سیاسی بعضا وام دار حامیان مالی خود می شوند

  • کد خبر : 14166
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۷:۲۵

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر جلیلی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اشاره به احتمال ورود پول های شبهه دار در انتخابات، با تاکید کرد: وام دولتی در این زمینه منطقی نخواهد بود چرا که میزان و تعداد کاندیداها زیاد است و این حمایت از عهده دولت بر نمی آید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر جلیلی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اشاره به احتمال ورود پول های شبهه دار در انتخابات، با تاکید کرد: وام دولتی در این زمینه منطقی نخواهد بود چرا که میزان و تعداد کاندیداها زیاد است و این حمایت از عهده دولت بر نمی آید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتراسماعیل جلیلی با اشاره به ورود پول های شبهه دار در انتخابات تاکید کرد که کنترل این پول ها در عرصه سیاسی، کار سختی است، ادامه داد: از آنجایی که چند وقت گذشته وزیر کشور هشدارداد که ممکن است پول های کثیف از روش های مختلفی وارد عرصه سیاست بشود، باید نسبت به عدم ورود آن ها به انتخابات اقدامات لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: بخش عمده این مراقبت به عهده همان کسانی است که در عرصه سیاست فعالیت می کنند. آنها باید منابع پول های دریافتی رابررسی کنند. باید توجه داشته باشند که آیا کسانی که به حمایت مالی می پردازند قابل اعتماد هستند، آیا منابعی که کسب کرده از راه مشروع بوده است یا از فعالیت های غیرقانونی در قبال قاچاق یا فعایت زیر زمینی اقتصادی یا این منابع از پول هایی ناشی از اقدامات پول شویی است؟

وی ادامه داد: معمولا کسانی که به حمایت مالی می پردازند، در ابتدا رویکردهای خیرخواهانه دارند، اما در نهایت تعهداتی ایجاد می کنند که فرد را در آینده دچار مشکل می کنند. به نوعی فرد سیاسی وامدار آنها خواهد شد.

این نماینده تاکید کرد که نامزدهای انتخاباتی باید به هشدارهای جدی که بخش های نظارتی از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور ارائه می کنند، توجه کنند.

دکترجلیلی افزود: حتی دستگاهای نظارتی و بازرسی هم باید مراقبت کنند. با این حساب اولین کسی که می تواند مانع از ورود پول های شبهه دارد شود شود، فردی است که فعالیت سیاسی می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بعد از فرد کاندیدا، گروه های سیاسی در قالب احزاب یا ائتلاف ها باید به شدت مراقبت کنند و مانع از ورود پول های شبهه دار به انتخابات شوند. از طرفی دیگر دستگاه نظارتی و اجرایی هم هر جایی که با شاخص ها و رویکرهایی که حاکی از پول شبهه دار است برخورد کنند. آنها باید به شدت برخورد کنند که مانع از توسعه و ریشه دار شدن این پدیده شوند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: وام دولتی در این زمینه منطقی نخواهد بود چرا که میزانی و تعداد کاندیداها زیاد است که از عهده دولت بر نمی آید. در گام اول باید نظام حزبی در کشور فعال شود بر اساس قانون که در حال اصلاح فعالیت است با هدایا و کمک های مردم کاندیداها را تامین مالی کرد. اما اینکه مدیریت فضا را کنار بگذاریم خطای جدی محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.