• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

هشتمین جشنواره استانی قرآنی ضیافت قدس به میزبانی آموزشکده سما واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 13786
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- هشتمین جشنواره استانی قرآنی ضیافت قدس ویژه دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی سما خوزستان، با حضور 83 دانش آموز، به میزبانی آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد در آیین افتتاحیه این جشنواره، حجت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- هشتمین جشنواره استانی قرآنی ضیافت قدس ویژه دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی سما خوزستان، با حضور 83 دانش آموز، به میزبانی آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد در آیین افتتاحیه این جشنواره، حجت الاسلام والمسلمین حاج صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در سخنانی ضمن خیرمقدم حضور کلیه دانش آموزان و مسئولین دانشگاهی شرکت کننده در این جشنواره، از دست اندرکاران برگزار کننده این مسابقات قرآنی تشکر کرد.

حجت الاسلام امینی در ادامه گفت: امروزه یکی از مواردی که باعث ایجاد ترس در بین دلتمردان غرب شده، این است که انقلاب اسلامی ایران در حال گسترش در جهان است و به تعبیر آن ها مجددآً امپراطوری پارس در حال شکل گیری است.

وی در همین خصوص گفت: هنری کیسینجر وزیرسابق امور خارجه و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در نامه ای که در 16 فصل خطاب به دلتمردان غربی نوشته، هشدار داده، که از شرایط موجود منطقه می توان پیش بینی کرد که ایرانیان در حال نیرومند شدن هستند.

امام جمعه مسجدسلیمان، تأکید کرد: این سیاستمدار در یکی از فصول نامه خود خطاب به دلتمردان غرب به موضوع قرآن و در فصلی دیگر به تمدن قدیم ایران اشاره کرده و در ادامه با تحلیل جایگاه فعلی قرآن در نزد ایرانیان و گسترش دستورات این کتاب مقدس در جامعه، مدعی شده که ایرانیان درصدد هستند با تکیه بر قرآن و تمدن گذشته خود دوباره امپراطوری عظیم پارس را تشکلیل دهند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگر صحبت خود پیرامون اهمیت قرآن، گفت: قرآن کتابی است که سرشار از مضامین آموزنده است و در صورت مأنوس شدن با این کتاب مقدس و درک صحیح مفاهیم قرآنی ، سعادت بشر در دنیا و آخرت تضمین خواهد شد، همین جا از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران تشکر می کنم که علیرغم سن بالا و مشغله حکومتی زیاد با حضور در جلسه قرآنی به مدت سه ساعت و نیم با تبسم و لبخند به شنیدن صوت قاریان داخلی و بین المللی قرآن مجید می پردازد و این موضوع به ما نشان می دهد که قرآن مجید چه جایگاه والای دارد. امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه و در بخش دیگری از صحبت خود به نقش بختیاری در تاریخ مبارزه با استبداد اشاره مختصری کرد و گفت: قوم بختیاری که صد درصد پیرو مکتب تشیع می باشند، نقش برجسته ای درتاریخ مبارزه با استبداد داشتند به طوری که در دوران مشروطه این واقعیت بیشتر به نمایش گذاشته شد، حتی زمانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی چنین بیان کردند که ” در جریان مشروطه بختیاری ها ستون فقرات این قیام بودند.”

ایشان همچنین، خاطر نشان کرد: شهید علیمردان خان بختیاری، قهرمانی دیگر از قوم بختیاری است که برای مبارزه با استکبار و دست یابی به آزادی، مدت ها با رضا خان قلدر به مبارزه برخاست که در نهایت نیز به شهادت رسید و افتخاری دیگر از قوم بختیاری را می توان نوجوان سیزده ساله مسجدسلیمانی، شهید بهنام محمدی نام برد که در دوران دفاع مقدس با وجود سن کم مدتها در کنار شهید جهان آرا به نبرد با متجاوزان بعثی پرداخت و به درجه رفیع شهادت نایل شد، با توجه به همین رشادت ها لازم است یاد و خاطر این چنین شخصیت های زنده نگه داشته شود و به کشور معرفی گردد که خوشبختانه چند سالی با تلاش زیاد برخی از مسئولین کشور و استانی و همچنین شهرستانی این کار در حال انجام است.

در این مراسم فریبرز فروتن دبیر شورای سیاست گذاری سازمان سما در خوزستان در سخنانی ابتدا به بیان تاریخچه ای از مسابقات قرآنی ضیافت قدس پرداخت و گفت: انتخاب نام قدس برای این دوره از مسابقات که از سال 1368 شروع شد به معانی “قرآن در سما” می باشد.

ایشان در ادامه با بیان وضعیت آماری سما در کشور و استان خوزستان،از شهر مسجدسلیمان به عنوان شهراولین های صنعتی نام برد و گفت: مسجدسلیمان پایتخت نفتی خاورمیانه و شهر شهید بهنام محمدی است وساکنان این شهرستان از جمله مردمانی هستند است که پیشینه تاریخی بسیار طولانی در پرستش خدای یگانه داشتند و افتخار می کنم که جشنواره قرآنی ضیافت قدس در این شهرستان برگزار شده است .

فریبرز فروتن ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره به طور اجمال تاریخ ایستادگی مردمی در برابر استبداد اشاره کرد وگفت: مردم شعیه سرزمین بختیاری از دیر باز به واسطه آموخته های دینی خود شجاعانه با استبداد زمان، در نبرد بودند، شهید علیمردان خان بختیاری از جمله این افراد است که در راه آرمان خود به شهادت رسید، به همین خاطر از حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان که سالها است در این سنگر با جدیت در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی اجتماعی جامعه بختیاری و برای زنده کردن یاد افتخار آفرینان این قوم سرافراز خدمت می کند تقدیر و تشکر می کنم .

لازم به ذکر در ابتدای این مراسم، مسعود شهبازی رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، ضمن عرض خوش آمد به کلیه حضار، خطاب به شرکت کنندگان در هشتمین جشنواره استانی قرآنی قدس گفت: خوشا به سعادت شما که با قرآن مأنوس هستید. قرآن روشن ترین نور برای سعادت بشر و حقیقتی همیشه جاری است که سرشار از تعالیم آموزنده و چراغ راه رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام و المسلمین گلستانی معاون فرهنگی سما منطقه خوزستان در آیین افتتاحیه این جشنواره در سخنانی ضمن بیان بخش های مختلف جشنواره قرآنی ضیافت قدس به لزوم بهرمندی از تعالیم قرآن در زندگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی بسیار تأکید کرده که سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش داده شود و در همین خصوص هم سفارش نموده برای کسب سعادت، سبک زندگی با قرآن همسان شود.

ایشان قرآن را تنها راه از بین بردن دردها و رنج ها دانسته و با اشاره به آیه 30 سوه شوری تأکید کرد: همه دردها و رنج ها متلعق به خود انسا ها است و خداوند بواسطه بزرگی و مهربانی اش هرگز انسان ها را دچار درد و رنج نمی کنند پس اگر می خواهیم زندگی خوب داشته باشیم و درد و رنج از بین برود باید با مراجعه به کلام خدا در قرآن مجید، دستورات این کتاب مقدس را درزندگی خود رعایت کنیم تا آسایش و آرامش دنیا و آخرت را به دست آوریم.

جشنواره-استانی-قرآنی-قدس-940207jpg-660x330

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.